{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Expert viden om vfr??
  • #1   27. mar 2008 Hej Søren.

    Prøv på http://www.vfr.dk/ de har styr det.

    mvh
    Erik


  • #2   27. mar 2008 En 91'er er en RC36-model. Dem du har set med henholdsvis een og to lygter, er den samme model. Den med en lygte, er en importmodel fra Schweiz eller Østrig (kan ikke lige huske det), men er ellers den samme som modellen solgt herhjemme. Man skal dog lige passe på, da importmodellerne kan have et recirkuleringssystem monteret i udstødningen, og det er vist noget rigtigt l..., hvis det går i stykker!! smiley

    RC36'eren er også min favoritmodel, og jeg var meget tæt på at købe en, på et tidspunkt (på grund af den gode, gode lyd)... smiley


  • #3   27. mar 2008 Søren:
    www.vfr.dk ligger der på forsiden ude i højre side en 'knap' der hedder Shopping Guide.
    Den giver dig svar på mange spørgsmål.

    Antal forlygter på 91'er er givet af det marked den oprindeligt er solgt på. Feks dem fra Italien har 1 stor forlygte hvor dem der oprindeligt er solgt i DK har en midtersprods.

    På nogle markeder var der et system der tilførte udstødningen frisk luft for at sænke forureningen.

    På nogle markeder var de en let drosling som normalt er let at fjerne igen.

    90-93 kaldes RC36-1 hvor 94 klades RC36-2 og er opgraderet på en lang række punkter.

    Flere spørgsmål så prøv forummet på siden.

    \Lange
    www.vfr.dk


  • #4   27. mar 2008 Jeg vil klart anbefale modellen fra 1994 og frem. Synes at den virker meget mere moderne end den før 1994...

  • #5   27. mar 2008 Min tegnebog siger at det helst skal være modellen op til 94.. hehe
    Noget man ska være opmærksom på mht køb af den omtalte rc36?? Bortset fra de aml. ting på en ældre cykel og det et udst. / friskluft system???


  • #6   27. mar 2008 Man skal så også huske, at i 90+91 blev RC24 modellen også solgt i DK, sammen e´med den første RC36.

  • #7   27. mar 2008 Du skal være obs på alt som man normalt skal være obs på ved gamle mc'er.

    Dvs bremseskiver, affjedring, lejer, starterkobling, oliefilter (skal være originalt), og så lige ensretteren der er det eneste egentlige svage punkt på VFR'en.

    Mål ladespænding direkte på batteriet med motoren kørende i tomgang og ved 5000 omdr m/u lys. Er ensretteren ved at gå vil spændingen ikke være stabil.

    Ekstra luft systemet ville jeg ikke være nervøs for. Går det i stykket kan det relativt let pilles af.


  • #8   27. mar 2008 Søren....du går bestemt heller ikke galt i byen med en VFR. Har tidligere haft en 6 - 7 stykker - alle RC-36 tp. l + ll. Fantastiske maskiner.
    Måske du vil få problemer med din ryg det første lange stykke tid, med at sidde for meget foroverbøjet på mc. Du kan evt. sætte en anden gaffelbro på + et højere styr..............eller være lidt mere ekstrem og pille kåben af. Se evt. min profil over tidligere cykler. Der er en sort VFR uden fuldkåbe.
    God bedring....og pøj pøj med din "nye" VFR.
    ;O)


  • #9   27. mar 2008 er det en 750 eller en 400cmm du leder efter

  • #10   27. mar 2008 kigger efter en 750ccm


  • #11   31. mar 2008 Søren: Check evt. min ! Var det noget ?

Kommentér på:
Expert viden om vfr??

Annonce