{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AGV eller ARAI
  • #1   26. mar 2008 prøv dem. der kan være forskel på pasformen. jeg har haft en arai. den sad rigtig godt, men larmede sindsygt fra luftindtaget... den fløjtede i modvind. det var en signet/gt...

• #2   26. mar 2008 Køb den der passer dit æg bedst.
    Ingen kan fortælle dig hvad du skal købe i det hensende.

Jimbo

• #3   26. mar 2008 lige præcis...

• #4   26. mar 2008 Hvis du først har vænnet dig til ARAI, så er det svært at vende tilbage til de ringere hjelme..:-)

• #5   26. mar 2008 Må se mig enig med de to andre..
    Men efter hvad jeg har hørt så skal man næsten have et AGV hoved for at passe deres.

Har selv RX-7 Corsair, og er fuldt tilfreds med den! Den vejer godt nok 1500 g. men det mærkes ikke, da vægten er RIGTIG godt fordelt over hele hjelmen.

• #6   26. mar 2008 jeg har også haft en signet gt som larmede sindsygt..

• #7   26. mar 2008 problemet er at jeg ikke har mulighed for at prøve nogen af dem.. Jeg har set dem på nettet i tyskland!

• #8   26. mar 2008 De skal altså prøves!!
    Har tidligere kørt med Arai og kører nu med AGV. Begge mærker laver nogle fede hjelme syns jeg.

• #9   26. mar 2008 Kører med AGV TiTech og den spiller max. Kan klart anbefales

• #10   26. mar 2008 Udskiftede min Arai RX7 med en Agv TiTech, disse to hjelme er tja lige gode. Pasformen ... For mig var den stortset den samme.

/Jan

• #11   26. mar 2008 man køber aldrig en hjelm på nettet før man har prøvet den

• #13   26. mar 2008 men hvorfor vil du have en ny hjelm kan se at din shoei ikke er så gamle
    igen.....jeg havde også en shoei for 3 år siden men den kunne jeg ikke have i fred så skulle jeg have en ny hjelm også købte jeg en...agv en
    lidt gamle model den gav jeg 3000 kr for. og den er ikke pengene vær
    så jeg vil også gerne have en ny hjelm en dag tror det bliver en ti-tec
    fra agv hvis den er bedre det skulle den gerne være ellers køber jeg en shoei igen.....

• #14   26. mar 2008 Jeg målte mit æg og bestilte en AGV rossi fætter på nettet og sparede 2500,- passede perfekt, men det havde jeg også forventet.

• #15   26. mar 2008 ja sådan kunne man jo også gøre r46 ......sådan en rossi hjelm du har dig der sådan en vil jeg også gerne have er den super god eller hvad
    og hvad gav du for den .....

• #16   26. mar 2008 Positivt:
    1. Super let (kevlar, kulfiber)
    2. Sindsyg god pasform - på mig altså
    3. Luftkøling DER VIRKER.

Negativt:
    1. Meget støjende (men bruger ørepropper, så jeg er ligeglad).
    2. Prisen i DK altså smiley

• #17   26. mar 2008 Der står suzuki på min hjelm og jeg kører på yamaha nu så derfor fik jeg solgt min hjelm til Lars B her fra galleriet.. Målene er de samme på AGV så jeg tager sgu chancen og bestiller en titech.. Den er på tilbud i tyskland på nettet så der er over 3 000 kr at spare på den!

• #18   26. mar 2008 Min AGV gryde erkøbt ved http://www.fc-moto.de kom 2 dage efter med pakkemanden *S*

• #19   26. mar 2008 uha - uden intention om at fornærme nogen vil jeg anbefale at du holder dig langt væk fra rene kulfiber-hjelme. Udover at det er let er det ikke et velegnet materiale til hjelme. Ren Glasfiber alene eller som komposit-væv med glasfiber som hovedbestanddel er bedst.

Jeg orker ikke en længere skriftlig udredning, men læs evt. dig selv klogere på nettet..:-)

• #20   26. mar 2008 Kleen: Hvis du skal komme med påstande om det ene og det andet, så bliver du nødt til at bakke dem op, med nogle links.

Selv om AGV's hjelme ikke "kun" er lavet af kulfiber, så tvivler jeg stærkt på at det er dårligt materiale.

• #21   26. mar 2008 @R46: Jeg har ikke links'ene ved hånden og gider ikke lede efter dem.
    (-iøvrigt må jeg komme med påstande om både 'det ene og det andet' i præcis den udstrækning det lyster mig..:-)

Men kogt ned er problemet at kulfiber fragmenteres voldsomt, når det endelig brister, og det giver nogle helt nye og grimme problemer / skader - modsat glasfiber-komposit der deformerer mere...i mangel af bedre ord....'progressivt'.

Desuden er kulfiber stærkere lige indtil det brister (e.g. kulfiber-fælge), hvor det så går galt - hvor (ren) glasfiber er knap så stærkt, til gengæld er det mere 'sejt' og deformerer mere hensigtsmæssigt, fordi det absorberer & diffuserer mere energi ifm. anslag.

Men det bedste af de to verdener er kompositmaterialer - dvs. velvalgt mix af materialer med komplementære egenskaber, hvor evt. kulfiber bør være rigtig godt pakket ind i andre materialer.

• #22   26. mar 2008 Uanset hvad skal en hjelm prøves, ikke bare på hovedet, men på den motorcykel man har, og hjelm/kåbeglas skal også helst passe sammen, agv og arai laver begge fede hjemle "har begge modeller", men jeg fortrækker arai rx 7, den passer perfekt til en halv høj dobbelt bobbel kåbeglas, tager jeg agv'en på ?? så rusker hjelmen mere pga vinden, hvorimod arai'en passer så godt at vinden præcis støtter hjelmen, det er slet ikke ligemeget hvordan kåbeglasset kaster vinden i forhold til førerens højde, hjelm osv.. så mit råd.. tag ud og kør en god tur med hjelmen inden du køber. smiley

• #23   26. mar 2008 Kleen: selvfølgelig må du det, men hvis det ikke kan begrundes, så bliver det også taget derefter smiley

Men det er da rigtigt at de forskellige materialer har deres fordele og ulemper. Dog er jeg ikke et sekund i tvivl om at producenterne (specielt AGV og ARAI) har testet deres hjelme til hudløshed og derfor leverer hjelmene nok den sikkerhed de skal. Så bundlinjen er at kulfiber hjelme er lige så gode, hvis ikke bedre end konventionelle hjelme.

• #24   27. mar 2008 @R46: wot?! - jeg kan slet ikke følge, hvordan du kan drage den konklusion / bundlinie på basis af ovenstående?

"Jeg er ikke et sekund i tvivl om at producenten har testet Bonelock til hudløshed, så bundlinien er at det er lige så godt, hvis ikke bedre end rigtige knogler!"

Men lad os dog for underholdningsværdiens skyld endelig bruge dit eget argument: Arai laver IKKE kulfiberhjelme...:-)

"SHELL CONSTRUCTION
    These days there are almost as many "revolutionary" shell-construction materials as there are new helmet brands. Who do you believe? Arai's decades of experience, research, testing, comparison and evaluation have led Arai people to conclude that fiberglass-based construction does the best job of performing a motorcycle-helmet shell's main job - spreading and dissipating impact energy through strength, structural integrity and impact-flexibility. The Vector's clc (Complex Laminate Construction) shell utilizes Arai's proprietary aerospace fiberglass technology to achieve a strong, flexible shell in a lightweight package."

Kommentér på:
AGV eller ARAI

Annonce