2.040 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Betaling af motorcykel til privatmand i Tyskland Betaling af motorcykel til privatmand i Tyskland

Hej mg,

Jeg skal i næste weekend til Tyskland og forhåbentlig købe en brugt motorcykel af en privat sælger fra mobile.de. Motorcyklen skal bruges til bane og ikke indregistreres. Den koster 50.000 kr.

Mit spørgsmål lyder på hvordan jeg på en sikker måde kan betale sælger? Så vidt jeg kan læse tager det 1 bankdag at overføre penge til udlandet. Jeg kan ikke vente hos sælger indtil nærmeste bankdag, da jeg kommer forbi en lørdag.

Kontant virker for risikabelt + jeg ved ikke hvordan jeg skaffer så mange kontanter så hurtigt.

Kan man lave en straksoverførsel på stedet til en tysker på en måde? Eller kan man betale via PayPal eller lignende?

Håber nogen har erfaring med dette. God søndag! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betaling af motorcykel til privatmand i Tyskland
  • #1   24. apr 2022 Gå i banken i morgen og bestille Euro. Paypal er også meget fint, men betal intet før du står over for manden.

• #2   24. apr 2022 havde nok valgt at betale kontank med EURO efter jeg havde tjekket alt var i orden og du kan jo som erik skriver gå i banken og forklar hvad du skal bruge de EURO til kontant

• #3   24. apr 2022 Forstår heller ikke hvorfor du synes kontant virker risikabelt som køber.. Den eneste risiko jeg ser i kontant betaling er da falske penge, og det er jo primært et sælger problem.
    Ellers så laver du da bare en aftale på en hverdag.. Jo det kan du godt selvom det bliver lidt mere besværligt smiley

• #4   24. apr 2022 Problemet er vel at man ikke må have så mange kontanter på sig i disse dage.
    Har selv købt sådan for en del år siden, cash, personligt fremmøde nede i das Vaterland og så kørt hjem på dyret.
    Ellers brug en Treuhand ordning via en speditør, gerne en mc speciale.

• #5   24. apr 2022 #4
    Heldigvis er der ingen begrænsninger på hvor mange penge du må have på dig, endnu i hvertfald. Der er begrænsninger for hvor meget du må betale kontant i en butik.
    Om der er begrænsninger for hvor meget du må tage med over grænsen, ved jeg ikke, men det må Google kunne hjælpe med at svare på.

• #6   24. apr 2022 Jeg ville 100% betale kontant og har gjort det de gange jeg har købt kørertøjer i Tyskland.
    Der er et max beløb man må tage med over grænsen i kontanter uden at informere om det, men det er nemt nok at gøre.
    Jeg tager helst ikke over 50 euro sedler med da alt over tit er dem der bliver forfalsket og ikke alle sælgere vil tage imod de store sedler.
    Sidst købte jeg bil for 14000 euro så det var et pænt bundt men det gik problemløst.

• #7   25. apr 2022 https://www.toldst.dk/nyheder/nyt-om-told/reglerne-for-at-rejse-med-kontanter-og-andre-likvide-midler-aendres/

"Hvis du rejser med kontanter eller andre likvide midler, der svarer til en samlet værdi af 10.000 euro eller mere, skal du være opmærksom på ændrede regler fra 3. juni 2021."

Tror reglerne er per person

• Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    jul 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 35
    #8   26. apr 2022 Det er godt at vi ikke har "Civil Forfeiture" i Europa.
    I de stater i USA, hvor de har det, så konfiskerer politiet kontantbeløb, som de finder når de stopper folk, og det er op til folk selv at bevise at de har tjent pengene på ærlig vis.
    Oprindeligt et våben til at ramme kriminelle, men politiet er ligeglade med hvordan folk har tjent pengene, bare de kan konfiskere dem.

Google det, læs, og bliv indigneret.

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 61
    #9   27. apr 2022 Spørg dog din bank!!!

• #10   27. apr 2022 Jan S:

Har du læst indlægget fra TS??

• #11   28. apr 2022 Du må rundt at låne kort nok til at hæve beløbet i Euro. Der er ikke mange i Tyskland der accepterer andet en kontanter. (har prøvet mange gange)

Kommentér på:
Betaling af motorcykel til privatmand i Tyskland

Annonce