Betaling af motorcykel til privatmand i Tyskland Betaling af motorcykel til privatmand i Tyskland
Hej mg,
Jeg skal i næste weekend til Tyskland og forhåbentlig købe en brugt motorcykel af en privat sælger fra mobile.de. Motorcyklen skal bruges til bane og ikke indregistreres. Den koster 50.000 kr.
Mit spørgsmål lyder på hvordan jeg på en sikker måde kan betale sælger? Så vidt jeg kan læse tager det 1 bankdag at overføre penge til udlandet. Jeg kan ikke vente hos sælger indtil nærmeste bankdag, da jeg kommer forbi en lørdag.
Kontant virker for risikabelt + jeg ved ikke hvordan jeg skaffer så mange kontanter så hurtigt.
Kan man lave en straksoverførsel på stedet til en tysker på en måde? Eller kan man betale via PayPal eller lignende?
Håber nogen har erfaring med dette. God søndag!
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 173
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 51 MC-er: 1 Emner: 87 Svar: 505
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.019
Ellers så laver du da bare en aftale på en hverdag.. Jo det kan du godt selvom det bliver lidt mere besværligt
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Har selv købt sådan for en del år siden, cash, personligt fremmøde nede i das Vaterland og så kørt hjem på dyret.
Ellers brug en Treuhand ordning via en speditør, gerne en mc speciale.
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 451
Heldigvis er der ingen begrænsninger på hvor mange penge du må have på dig, endnu i hvertfald. Der er begrænsninger for hvor meget du må betale kontant i en butik.
Om der er begrænsninger for hvor meget du må tage med over grænsen, ved jeg ikke, men det må Google kunne hjælpe med at svare på.
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
Der er et max beløb man må tage med over grænsen i kontanter uden at informere om det, men det er nemt nok at gøre.
Jeg tager helst ikke over 50 euro sedler med da alt over tit er dem der bliver forfalsket og ikke alle sælgere vil tage imod de store sedler.
Sidst købte jeg bil for 14000 euro så det var et pænt bundt men det gik problemløst.
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 2 Svar: 303
"Hvis du rejser med kontanter eller andre likvide midler, der svarer til en samlet værdi af 10.000 euro eller mere, skal du være opmærksom på ændrede regler fra 3. juni 2021."
Tror reglerne er per person
jul 2019
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 35
I de stater i USA, hvor de har det, så konfiskerer politiet kontantbeløb, som de finder når de stopper folk, og det er op til folk selv at bevise at de har tjent pengene på ærlig vis.
Oprindeligt et våben til at ramme kriminelle, men politiet er ligeglade med hvordan folk har tjent pengene, bare de kan konfiskere dem.
Google det, læs, og bliv indigneret.
mar 2008
Følger: 1 Svar: 61
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Har du læst indlægget fra TS??
okt 2021
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 3
Betaling af motorcykel til privatmand i Tyskland