1.784 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Jona B
Jona B
Emner: 1

Køb af 125cc udelukkende for mindre benzin forbrug Køb af 125cc udelukkende for mindre benzin forbrug

Jeg er i en alder af 28 snart færdig med at tage det store kort, og skal købe min første motorcykel. Jeg overvejer dog alligevel en lille 125cc fordi jeg har erfaret mig at de kan køre næsten dobbelt så langt på literen. Jeg har ikke benzin i blodet og den skal næsten kun køres med i byen (sjældent på motorvej). Synes i det vil give mening at købe en mt 125 i stedet for 07'eren, eller er det dybt til grin?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af 125cc udelukkende for mindre benzin forbrug
  • #1   10. apr 2022 Ud fra din beskrivelse af hvad den skal bruges til så tænker jeg mt125'eren er perfekt. De er lidt sjove at hoone rundt på

• #2   10. apr 2022 En 125 kan være langt mere end "min første mc";den kan dække et defineret behov og så passer jo din vurdering.

• #3   10. apr 2022 Nej, nej, nej. Køb ikke en 125cc! I hvert fald ikke, hvis du kun skal have én motorcykel.

• #4   10. apr 2022 #3 Og hvorfor det?
    Hvis den opfylder kravene til bykørsel, så er den da rigtig fin.

• #5   10. apr 2022 "Bykørsel" er en udefinérbar tingest og selv i byen kan man have glæde at lidt "spræl" (indenfor hastighedsgrænserne endda). Argumentet omkring benzinøkonomi virker lidt tyndt. På en mc i mellemklassen med indsprøjtning kan man sagtens køre meget økonomisk, hvis det skal være. Selvfølgelig er valget hans eget, men medmindre han blot har et tvingende behov for at komme billigt fra A til B, så vil jeg fraråde en 125'er... ja måske endda helt fraråde et køb for at spare pengene.

• #6   10. apr 2022 Jeg går selv med tanker om at købe en MSX 125, eller Dax når den lander i Danmark. De skulle være pisse sjove, hvis du ikke har andre krav end den skal køre langt literen og være sjov, til ture i byen og lidt andet småt. Så ville jeg helt sikkert ikke være bange for en lille 125’er ??

• #7   10. apr 2022 Jeg kan kun selv drømme om det mindre kørsels behov, - der giver mulighed for en EV MC..
    Det er sjov og vejen frem.. om man så må sige.. smiley

Jeg har selv haft fornøjelsen af en 2 x 2,5 timers tur til hvad der svarer til 18 øre/km.
    Incl. at kunne trække folien af de andre mc jeg mødte ved de røde lys, på min vej.. smiley

Og det var endda en 1.gen. EV smiley
    https://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse-mc/18076-highway_1___san_fransisco___apr_12

• #8   10. apr 2022 Måske en Honda Varadero 125? Den siges at have både krop og god trækkraft med sin V2-motor. Men du skal nok til udlandet efter den - eller en der er boret op til 180cc, hvilket er muligt smiley

Men kunne en 250er ikke være benzinøkonomisk nok? Den kunne sikkert også have mere krop alt efter modellen...

• #9   11. apr 2022 Mikkel - hvis du jagter funfactor i en 125 så vælg msx'en! den er fantastisk sjov at lege på. Den føles slet ikke ligeså skrabet som størstedelen af cyklerne i 125klassen.

Og hvis man skulle have lyst til at lære at køre på 1 hjul så er den nok det nemmeste i hele verden at lære det på. Man kan køre lodret herfra og til grænsen på sådan en smiley

• #10   11. apr 2022 Jeg havde personligt kigget efter en 250, de kan stadig kæres meget økonomisk, og 125 er akkurat minimum til at følge normal trafik. Man kan gå mange fine 250 cc cykler tænker du ny eller brugt og hvad er budget?

• #11   11. apr 2022 Patrick K: ikke for at være dydsmønster, men mister man ikke kortet (betinget), hvis man bliver taget i at lave wheelies?

• #12   11. apr 2022 Af dem der ville jeg uden tvivl vælge o7’eren jeg tror det hurtigt bliver kedeligt kun at have en 125’er, alternativt så køb begge 2 smiley

• #13   12. apr 2022 Claus p: jo det går jeg ud fra men jeg leger også kun med det på veje hvor det ikke kommer til at ske. Har aldrig forstået folk der gør det inde i byen..

• #14   13. apr 2022 Som Henrik skriver, så er du faktisk i en situation hvor det måske er værd at overveje en El MC!? Har du kigget/prøvet fx Zero FX eller SR?

• Anders H
    Anders H Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 9
    #15   13. apr 2022 Honda NCXAD750 kan anbefales til bykørsel, den er med automatgear og kører ca. 30 på literen

• Valentin
    Valentin Tilmeldt:
    nov 2021

Svar: 2
    #16   13. apr 2022 Havde kigget på 250'er, en 125cc kommer du til konstant at ligge med bundgas på for at komme frem i trafikken

• #17   14. apr 2022 Det kan godt være at en 125 kører længere på litteren, men som regel så kører de ikke ret langt før de skal serviceres så det er ikke nødvendigt billigere med en 125'er end en større.
    Feks. Honda ps125 skal serviceres hver 4000km, så hvis du ikke selv kan, så du ender med at den kan være dyrere

• #18   20. apr 2022 Prisforskellen på en ny mt125 og mt03 (300cc) ligger på omkring 10.000 kroner, det er jo ikke mange penge, derudover vil værditabet formentligt være højere på 125 cc maskine da målgruppen ikke er ret stor. Derudover vil funfactoren i mine øjne være 10 gangen højere på 300 cc maskinen, og den kan rent faktisk bruges på en motorvej (topfart = 172 km/t).

Ift. benzinøkonomi vil der nok ikke være stor forskel på de 2. Jeg startede på en z250sl, den kørte alt mellem 20 og 30 km/l efter kørsels mønster.

Kommentér på:
Køb af 125cc udelukkende for mindre benzin forbrug

Annonce