2.309 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Skal man hele vejen til Jylland? :) Skal man hele vejen til Jylland? :)

Hey derude.

Jeg er meget opsat på at få fingrene i en ny suzuki gsx-s750 fra 2021.
Men jeg synes faktisk der går lidt langt mellem de overvældende gode anmeldelser her på Sjælland. Fx.sSom Fisker Mc på Frederiksberg hvor jeg også har købt min hjelm og bukser, har rigtig gode anmeldelser og det var også fin oplevelse.
Men mange andre får en del hug på trustpilot og de gør mig sgu lidt ængstelig for at handle der.
Men i Jylland synes jeg der byder sig en del flere. Fx overvejer jeg at tage til Kolding Mc og handle der. Hvilket bringer mig til mine spørgsmål:

1) Er der virkelig ingen super gode suzuki forhandlere/forhandlere der sælger denne cykel her på Sjælland, som bare har gode anmeldelser.

2) Har i andre gode erfaringer med at købe fra Jylland men som bor som mig i KBH (eller Sjælland)?
Hvis ja, er det ikke problematisk i forhold til hvis der skulle være en lille defekt ting på cyklen, og man skal hele vejen til Jylland for det? Kan forhandleren under garanti hente den? Eller hvordan foregå sådan noget?

På forhånd mange tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal man hele vejen til Jylland? :)
  • #1   27. mar 2022 hvad med www.Enghavemotor.dk i tåstrup ser da ud til at de har

• #2   27. mar 2022 Tag til Jens Winther i Roskilde. Super service

• #3   27. mar 2022 Få nu bare fornyet dit pas og tag et smut til Jylland og køb lidt toldfrit når du krydser Storebælt. Hjemturen på din nye bambusraket opvejer rejsen til Jylland smiley

• #4   27. mar 2022 Tag ikke til Jens Winther i Roskilde. Elendig service.

• #5   27. mar 2022 Slagelse MC kan klart anbefales.
    Især til Suzuki ;D

• #6   28. mar 2022 Jeg har ikke haft problemer uanset hvor..!? smiley
    smiley
    Men jeg regner så til gengæld heller ikke en tur til Jylland eller Tyskland for at få lavet service de første gange som andet end bonus ture.!
    Kun et fedt plus med lidt ekstra kvalitetstid på den nye havelåge.. smiley smiley
    smiley

I dk Bl.a. ++ ved.:
    McGården, slangerup centrum - Tjek
    Rydbergs, Downtown Aidt - Tjek

• #7   28. mar 2022 Hvis du er typen der går op i garanti, så er det rart ikke at have købt alt for langt væk. Der er sgu langt fra Kbh til Kolding eller Varde med en træt cykel i en lejet trailer...

• #8   29. mar 2022 Tak for svarene smiley

Jeg var glad for at se at der kom en anbefaling til Jens Winther da jeg havde tænkt at tage en tur derud da de har de varianter jeg er interesseret i, men så kom der en dårlig anmeldelse kort efter - hvilket netop er det jeg oplever meget her på Sjælland. Det er bare lidt angstprovokerende at skulle lægge 100k et sted man ikke helt ved, om der bliver taget hånd om cyklen, skulle der opstå problemer smiley

@Ole: Haha! smiley jeg har nu ikke noget imod turen, men det er bare mere turen tilbage til forhandleren hvis der skulle opstå noget gentagende gange… det ville være rigtig surt.

• #9   29. mar 2022 Hvis der er en ny cykel og det drejer sig om noget reparation under garantien, så kan du køre til alle forhandlere af mærket. Det behøver ikke være hos ham hvor den er købt.

• #10   29. mar 2022 #8: Jeg købte en fabriksny mc der, og efter service nr 2 hvor der skulle kontrolleres ventiler, fik jeg en mc retur hvor luftfilterkassen var knækket i stykker og limet, samt en utæt ventildækselpakning.
    Jeg blev holdt hen i +2 måneder med at få rettet det, med undskyldning om ferie, nyt personale og dele var i restordre (hvilket ikke passede).
    Da jeg hentede den igen, var det Jens Winther selv der udleverede nøglen til mig, og ikke engang der kunne han beklage hændelsen.
    Forhandlere/værksteder skal ikke vurderes ud fra om de laver fejl eller ej, for det gør de alle. De skal vurderes ud fra hvordan de håndterer deres fejl. Og derfor kan jeg kun fraråde at bruge den forhandler.

• #11   29. mar 2022 @Mathias: Tak! Det havde jeg ikke engang tænkt på. Det giver trods alt lidt flere muligheder.

@Jesper: Jøsses! Det lyder pænt råddent. Netop sådan noget man ikke gider.
    Og jeg er helt enig i at det er deres håndtering af fejl som definerer dem.

Hmm… det lader til jeg må en tur til suzuki center Enghave i Taastrup og se på det.

• #12   29. mar 2022 MC Gården har jeg også kun hørt godt om, de er opsat på at yde god service siger folket.

• #13   30. mar 2022 De fleste forhandlere leverer god sevice. Og når forhandlere på Sjælland får dårlige anmeldelser kan det også være fordi Sjællændere er mere urimelige kunder.
    Der er som regle 2 sider af en sag.
    Den eneste forhandler som jeg virkelig ville undgå er Per Harms/MC Hjørnet. Ved ikke om det stadig er Per der har det, men så er det NO-GO (Det er 20 år siden jeg sidst satte mine ben i butikken, og siden har de bare været sortlistet.)
    Men Enghave motor i Tåstrup er fint, Har handlet der siden i 90'erne og ingen problemer. Er det ikke importøren der har det??? Ellers er der Aagesen, men ved ikke om de har Suzuki.

• #14   30. mar 2022 #13: Vil nu ellers der er ganske rimeligt at forvente, at et værksted ikke knækker dele af ens mc, og så bare limer det sammen igen, eller at de kan aflevere en mc hvor motoren ikke er utæt.

• #15   30. mar 2022 Det er vel ofte sådan, at hvis man er utilfreds med noget, så skal det nok komme frem.
    Men hvis alt er gået efter forventning, glemmer de fleste at skrive rosende ord, det bliver nærmest regnet for en selvfølge.

• #16   1. apr 2022 Enghave har jeg kun gode erfaringer med.

• #17   1. apr 2022 Og undgå Køge MC, smiley

• #18   2. apr 2022 Tak for kommentarerne! De er værdsat.

Jeg tager en tur til Enghave mc og prøvekører cyklen og så ser jeg om ikke der skal handles der smiley

@Ace: Ja Køge Mc har jeg et skidt indtryk af, og deres priser er generelt ret høje.

Lidt et andet spørgsmål: Hvis nu det skulle blive sagen at vi jeg ender med at handle, så er jeg en af dem der bor i lejlighed, og min plan er at lade cyklen stå i en lukket baggård i mit lejlighedens kompleks, men selvfølgelig med cover på. Det er jo en helt ny cykel, og man vil jo gerne passe godt på den - kan man godt det på denne måde mht. regn og vejr uden det gør noget på den rigtigt. I vintersæsonen vil jeg opbevare den i en varm lukket garage dog.

• #19   3. apr 2022 Mine cykler har holdt med cover på i en baggård i 25 år.
    Bare sørg for at binde det fast når det blæser.
    Både for at det ikke blæser af, men også fordi det slider lakken af på hjørnerne af cyklen når det bevæger sig hele tiden.

Og så køb et ordentligt cover - dem til 250 er noget tyndt bras.
    Jeg købte et hos Fisker MC sidste forår til omkring 800,- kr.
    Hold kæft hvor er det godt. Blødt på indersiden, lidt tungt så det sidder osv.
    Bedste cover jeg nogensiden har haft.

• #20   3. apr 2022 @Mupersule: Det er rigtig godt at høre! Jeg har gået og tænkt at det skulle være fandens hvis man ikke kan have en motorcykel fordi man bor i lejlighed, uden den skal blive vejrbidt osv.
    Har købt bukser hjelm og handsker hos fisker mc så vil da lige kigge efter det cover du nævner hos dem smiley

• #21   3. apr 2022 Det er det cover her:
    https://www.fiskermc-shop.dk/product/mc-cover-ds-covers-alfa-uden-nummerpladevindue

Og tro mig det er pengene værd sammenlignet med de billige.

Men for at kast lidt grus i maskinen: Har du checket med din ejerforenings/boligselskabs vedtæget om du MÅ holde i baggården?

Holder der andre MC?

• #22   3. apr 2022 Fedt tak det vil jeg tjekke ud!

Det er et godt spørgsmål. Min forening er formet som sådan et langt L. Og helt forenden har jeg min lejlighed. Og min plan var bare at trække mcen når jeg kommer ind i gården, og så stille der ved træhegnet der skiller vores og foreningen ved siden af. Så tænkte jeg det ikke generer nogen. Men gik lige ind her nu og tjekkede husreglerne. Og der står intet ang. MCer. Der stod bare at knallerter mv. skal stå så de ikke er til gene smiley
    Så det plus det ovenstående tænker jeg det burde gå an.

Lige et spørgsmål til ang. coveret. Hvis du har været ude og køre. Og kommer hjem og parkerer MCen - kan du så bare smide coveret på mens den er helt varm og smutte videre, eller skal du lade den køle først?

• #23   5. apr 2022 Problmet med at smide på efter kørsel er at coveret kan smelte.
    Men det fra Fisker tåler op til 250 grader (...endnu en fordel ved de dyre, de billige smelter ved ingenting....).
    Når du først har fået trukket cyklen ind, hjelmen af, hentet coveret i kælderrummet, så er den kold nok smiley
    Det er typisk potten der er problemet. Forrørene er varmere, men der er ikke så meget gods, så de køler hurtigt. Potten har mere gods så den er varm længere tid.

• #24   5. apr 2022 Det med det gode og det skidte ved div forhandler er snart en religions ting
    Der gode og mindre gode oplevelser over alt lige meget mærke og sted

Har personlig intet dårligt og sige om Jens winter det har altid virket for mig eller om Enghave for den sags skyld andet end jeg syntes deres butiks er mega rodet men det er da os en charme

Kolding mc har for mig os været et fint sted og handle har dog aldrig fået lavet noget der

Men rent generelt så syntes jeg sku os der er kommet rigtig mange kværulanter på motorcykler

Så ud og prøv dig frem og dan dig dine egene meninger om forhandler for er det en ny scooter du er ude i så køre du den hvor hen du vil på garentien inden for et givent mærke sefølig

• #25   27. maj 2022 Først og fremmest tak for alle inputs! smiley
    Jeg synes lige jeg skylder at følge op, når nu folk er så gode til at give råd herinde.

Korte af det lange er: jeg har købt Suzukien fra Kolding MC! Den bliver leveret nu på søndag!
    Jeg var ude hos Enghave i Taastrup af to omgange - første omgang på en lørdag hvor ejeren ikke var der, så de kunne ikke sælge mig cykle, så jeg kom igen halvanden uge efter hvor de alle var udsolgt og kunne ikke bestille nye hjem.
    Men ellers havde jeg et udemærket indtryk af stedet og ejeren havde jeg lidt mail korrespondance med, og han virkede flink kommunikativ.

Så det blev altså en handel af en MC jeg aldrig har set med mine egne øjne (men dog fabriksny en Suzuki GSX-S750 2021 i matsort), som bliver sendt med en fragtmand herover på søndag.
    Sælgeren virkede flink og rolig i telefonen. Men de havde også gode anmeldelser på trustpilot og Google anmeldelser, så tænkte det var et fornuftigt sted at gå efter. Faktisk bedre en hel del bedre og flere end Enghave (på trustpilot i hvert fald).

Jeg må sige jeg er lidt spændt på det at få fragtet en cykel så lang. Jeg regner da med at den kommer ud i helt perfekt stand, men jeg kunne da frygte at fragtmanden har ridset den eller lignende, og man ikke ser det (bevares man gå vel ikke hele cyklen igennem) men underskriver og så opdager man fejl når han er skredet…

Er der nogen der kan give nogle erfaringer og gode råd på dette område at tage imod en fragtet spritny cykel?
    Tak! smiley

• #26   27. maj 2022 Fedt tillykke med den.
    Men nok meget godt du købt den i kolding.
    har selv købt en gsxs 750 hos enghave, super fin service når man skal lægge penge hos dem, men går noget i stykker, så de desværre utrolig langsomme, jeg måtte skrive mange gange til dem, før der blev taget action på det, lidt øv for de virker sgu flinke nok der.

• #27   28. maj 2022 Havde det ikke været sjovere at tage turen til Kolding og selv køre den hjem?
    (Man kan komme til Kolding med tog eller flixbus - og en taxa det sidste stykke).
    Men tillykke med motorcyklen smiley

• #28   28. maj 2022 #26 Mange tak! smiley Åh okay, så man skal ikke tage den dertil hvis noget skal repareres under garantien? Jeg bor i KBH så der skal gerne findes noget i nærheden.
    Men fedt du også har en gsxs750. Nyder du den? smiley

#27 Jo det overvejede jeg kraftigt at gøre. Men da det er min allerførste motorcykel nogensinde, og den er helt ny, vil jeg bare gerne køre motoren til helt efter bogen, i ro og mag. Og vil undgå motorveje for motorens skyld.
    Men nu har jeg helt lyst til det smiley Men så længe den kommer frem i perfekt stand så er jeg glad.
    Og mange tak smiley

#

• #29   28. maj 2022 Altså han skal nok lave det hos enghave, de bare super langsomme til at vende tilbage og man skal bare ha god tid.
    Jeg har faktisk solgt den igen, super fin maskine, men ville heller prøve noget andet smiley

• #30   28. maj 2022 Fa Moto-sport i Brønshøj er også autoriseret Suzuki værksted, men ellers er der ingen grund til at fravælge Enghave, når det drejer sig om service.

Du kan sagtens køre på motorvej i tilkøringsperioden, bare du holder dig under det max anbefalede omdrejningstal (måske 5-6.000?) og du ikke ligger med samme fart/omdrejningstal i længere tid (der er ikke noget krav om at man skal køre med den max tilladte hastighed). På en længere tur kan man sagtens skifte mellem motorvej, hovedvej, landevej/bivej osv.

Jeg ved godt, at der er nogle, der anbefaler bare at gi' gas fra starten på en ny mc: kør som om du har stjålet den (frit oversat fra engelsk).

• #31   28. maj 2022 Jeg hentede selv min MC i Ålborg og kørte den til Amager i start April sidste år.
    Det kan anbefales.
    Den nye MC blev døbt i silende regn og slud, temperaturen var 2-3 grader og jeg fik besøgt en en MC butik i Århus jeg ellers aldrig ville have været i.
    (...Akut behov for en regn-kedeldragt...).
    OG så fik jeg lov til at prøve at vaske den med det samme, dan den lignede lort efter 4 timers regn og slud.
    (...bare jeg havde valgt en anden dag....)

• #32   30. maj 2022 Ville helt sikkert ALDRIG købe en spritny mc og få den tilsendt med fragtmand, og som ny på den første bike ville jeg da helt sikkert gerne høre de gode råd forretningen giver ved leveringen, instruering i at aktivere de forskellige køre modes osv.

Senest jeg tog fra Jylland til Sjælland for at hente en bil, da gav jeg 380 kr for en billet til toget og havde en fin tur hjem i min fine bil smiley

Kommentér på:
Skal man hele vejen til Jylland? :)

Annonce