Ulykke: Høst affald møder Kawasaki :-( {{forumTopicSubject}}
Tja....... så er jeg ved at være klar til at kunne sidde og skrive lidt.
Lørdag aften d 20/8-2005 kl. 21:20 på vej hjemad....
Efter en hyggelig lørdag, med adskilt Mc, vasket, renset og polerede kåbedele m. m så lignede den jo sig selv igen, min lille cykel..... så faktisk bedre ud end ny .-)
Så besluttede Peter V og jeg, at smutte en lille tur op, for at se Als træf....... 800 ud af 900 var tyskere, så det var jo ikke noget problem at se dejlige cykler, når der ikke skal betales Dansk reg. afgift.
På vej hjem fulgtes vi vel en 8-10 stykker sammen, og valgte nogle dejlige veje med lidt sving og bakker....
Disse fine veje, syntes de danske landmænd også om, så der triller de rundt og taber lidt korn, halm osv.
I et skabt venstresving med 80 km/t sådan ca ;-), har en stakkels landmand så tabt lidt af overskuddet, og det vil cyklen gerne lege med.
Cyklen skider ud, og da jeg når rabatten, står der et skilt der fortæller mig at vejen drejer, det er jeg faktisk godt klar over, men for sent. Jeg springer af cyklen inden den klipper skiltet, hellere den end mig.
Da jeg lidt omtumlet i en grøft på 1,2 meters dybde, for sat mig op, ligger cyklen og skiltet lidt væk fra mig, og jeg finder telefon nummeret til Tophjælp frem, så de kan hente cyklen.
Jeg har nogle smerter i venstre arm, men tænker at det bare er slaget, og kommer bag på en af mine venner´s Mc, og kører mod Sønderborg Sygehus ca. 25 km. Holder fast med den ene arm, mens den anden "hænger" lidt. Smerterne tager til undervejs, men det går…..
I Sønderborg, hvor Amtet har lukket vores skadestue, møder min kæreste os så i bil, så efter tilbudet om 2 Panodil på Sønderborg Skadeklinik, bliver vi sent til Aabenraa Sygehus ca. 35 km.
Efter at røntgen billederne er taget, for jeg endelig lidt for smerterne, det viser sig at min venstre overarm er brækket, da er kl. 23:30
Ligger i egen seng kl. 00:30 og tænker øv øv, forsikring bøvl, præmie stigning og selvrisiko…
Men glæder mig over at være sluppet fra det, uden ryg eller anden større skade.
Ville lige dele historien, pas på derude
Povl F
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 231
Det er jo til at græde over med sådan en fed cykel... Godt at du slap uden de store skader, men det er bare så ærgeligt med den fine cykel.
Hold humøret højt
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 45 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 689
Det gør mig sgu ondt at høre, men kan kun glæde sig over, at det var cyklen, som tog den værste tur.
Se positivt på tingene. Der er mange pligter, som kæresten må ordne for dig, som god fornøjelse på sofaen, og god bedring. Håber armen gror ordentlig sammen, så du forhåbentlig er klar til en ny sæson næste år.
Var ude og køre med nogle kammerater tirsdag og var meget tæt på at lave samme stunt. Grus i et sving og motorcykler er bare ikke en god kombi... Pulsen stiger lige et par slag, når man ser gruset i svinget og mærker baghjulet skride. Tog det lidt mere roligt bagefter c",
Håber vi ses derude.
jan 2005
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Forøvrigt Poul syntes jeg har set en Kawa parkeret et par gange overfor den gamle Brandstation? Ka det pas det er din? Eller er det så slemt at den skal omtales var
Jeg ville selv gerne have været oppe at kigge til træf, men var på høstarbejde......!
Bare rolig ikke mig der har spildt korn.........ihvertfald ikke på Als
mar 2005
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 69
Ja, Peter den holder nogen gange på løkken 22
Hva f...... så længe det kun er materiel skade og penge, så går det hele sgu nok...... Jeg skal nok hele, og regner da med at par ture inden vinter
jul 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 138
god bedring
Heidi
jan 2005
Heldigvis slap du med skrækken..... og lidt grumme knubs.
maj 2005
Skruer selv lidt i kælderen under brandstationen.
Du kan jo evt. kigge ned hvis du ser en orange transporter holdende.
God bedring
og føler med dig kender den tur du skal igennem alt for godt......
Fik selv lavet en skade hos Kaj sidste år.....kendte ikke en skid til ham....er tilflytter.
Blev behandlet fair, men det tog sin tid.......det gør det bare altid med skader......håber ikke sæsonen er slut.
Fik forøvrigt min cykel at køre på men vi ventede på stumperne, så er det ikke så slemt at tage den på en trackday når den allerede er skrammet:)
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.336
Men godt der ikke skete mere end der gjore!
Sender dig udfordringer med mine 3 mc'er så du får lidt at holde øje med
God bedring!
Mvh. Rune
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
God bedring - både til dig og din MC.
Var selv ved at smide trillebøren i en korndige for nyligt... røv træls de er de bønder.
Sjovt nok har jeg aldrig tænkt meget over det før jeg fik MC....
okt 2004
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 29
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Svar: 19
Jeg lavede jo et lille styrt onsdag aften,og hærgede min Ninja en smule,så jeg føler sku med dig.. Se eventuelt billederne inde på Bjarke R`s profil..
God bedring til dig og cyklen;-)
mar 2005
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 37
Shit Poul. Det er ik godt, armen brækket og smadret babe.
Vi sq være blevet i sengen hele sidste uge. Sidder nu her og venter på lyden fra Linie-starten på Tour de dk. Det er sq træls.
Men go bedring og held og lykke med forsikringen(det ta`r kun oceaner af tid), MVH @
mar 2005
Ikke mere kørsel til mig i år, slap desværre ikke kun med en brækket overarm. Skulderen er også knust, og jeg vil ikke få fuld førelighed igen.
Skal også have kraveben og ryg ordenligt undersøgt, og måske have en skulder protese
Skal måske skifte cykel for at kunne køre igen, til en sport-tourings cykel, hvor man ikke sidder så ekstremt som på 636´ern.
Men hva er i live, og humøret fejler intet, så nu kan jeg videre uddanne mig, med fuld lønkompensation, til et job jeg kan klare....... Skal bare ud og trille igen
Kør forsigtigt.
maj 2005
God bedring endnu en gang. Troede sq ikke der var sket noget særligt med dig
mar 2005
Er blevet opereret, og har fået en skulder protese, skal forstætte med genoptræning til Maj 2006, udsigt max 5 kg betalsting af venstre skulder, og mengrad på ca 15-20 % så nu må vi se, om 636´ern skal skiftes til noget touring.
Pas på der ude
mar 2005
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 37
Hey Poul.
MEGET KEDELIGT AT HØRE. Håber det bedste for dig. Som du jo ved, kører jeg heller ik i år--- men min blev jo os bare stjålet!
Touring til næste år- tja hvorfor ik---al kørsel er fedt, og forøvrigt skylder jeg et besøg i zone 100960. Go bedring @
maj 2005
Men godt det ikke var hovedet der tog skade.
Håber din genoptræning går godt!
mar 2005
Har sagt mit arbejde op, skal starte på ny uddannelse d. 1/9 2006, da jeg ikke længere kan klare jobbet pga. diverse løft osv.
Men kan da køre cykel igen, låner en af Peter V og så af sted til skagen i næste uge
God sommer, og kør forsigtigt.
Ulykke: Høst affald møder Kawasaki :-(