{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

ny miniracer {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Honda cbr 125 jeg har brugt på gocartbaner og med regndæk I regnvejr på store baner. Jeg kunne godt tænke mig en med lidt flere kræfter. Men hvad ville være sjovt og økonomisk rimeligt? Hondaen vejen kun 100 kg, lav vægt er vigtig. 17“ hjul er også et krav. Jeg har overvejet en Ninja 250 eller en Aprilia rs125, den sidste er bare svær at finde. Måske også en gsxr 250. Har jeg totalt overset en cykel der kunne bruges? Budgettet er Ca 15000.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny miniracer
  • #1   18. feb 2022 ktm duke?

• #2   18. feb 2022 Jeg har kigget efter en Duke 200 men de er over budgettet.

• #3   18. feb 2022 Jeg ville personligt holde mig fra 2-taktere.

• #4   18. feb 2022 #3hvorfor? Jeg vil personligt gerne have en totakt racer smiley

• #5   18. feb 2022 Det er nok bare traumer fra dengang man kørte knallert ??. Der var altid problemer.

• #6   18. feb 2022 5# tjaa der kan muligvis være lidt mere puslen, men jeg mener nu det kunne være fedt at køre en totakt racer. Der er nogle stykker der kører totakt til trackdays, og det lugter sgu af race smiley

• #7   18. feb 2022 #6 Det kan du have ret i. Når det fungerer, er det en drøm at køre på. Og duften er bare fantastisk.

• #8   18. feb 2022 Med lidt held ka en duke 200 næsten skaffes inden for budgettet.
    Men det er ikke en ret stor opgradering. Selv på de mindste af de store baner er langsiden urimelig lang med 20 hk til rådighed.

Forstår ikke det med regndæk, der findes sublime dæk alternativer som er bedre end regndæk på tør asfalt.

• #9   19. feb 2022 #8 bedre dæk end regndæk i regnvejr? Sig frem.. Jeg har skam også slicks til den lille Honda, altså til tørvejr smiley

• #10   19. feb 2022 smiley "jeg har brugt på gocartbaner og med regndæk på store baner"
    Tror bare du formulerer dig sjovt smiley Vi kører jo altid med regndæk når der er vådt. Uanset hvor stor banen er.

Hvad er grunden til du kører på så lille en cykel på store baner ? Hvis min store cykel ikke er kampklar kører jeg hellere på gadecyklen end duke 200... Kæft der er langt rundt på knutten på så lille en cykel smiley

• #11   19. feb 2022 #10 ja det kunne nok være formuleret bedre smiley
    jeg tror også jeg vil prøve regndæk på de store racere igen. Selvom det er faktisk hylesjovt i regn på den lille, også på knutstorp. Selvom langsiden er lang.
    Jeg har prøvet regndæk på min gsxr 750 lige da jeg startede på trackdays, men det synes jeg ikke var sjovt, jeg tror nu, med noget mere erfaring at jeg ville synes om det. Så planen er, en hurtigere cykel til de små baner, og regndæk på de store cykler til regnvejr smiley og en Duke 200 kunne sagtens være et godt bud, der var en til salg jeg overvejede for et par måneder siden.

• #12   19. feb 2022 #11
    Zenergy kører 8 dage i Slovakiet i start april.
    De første 4 dage på gokartbanen og de sidste 4 på den store asfalt.
    Ta med. Så ka du få et par pas på min duke. Og se om det er den vej du skal. Eller noget helt andet. Giver også gerne en tur på Ohvalen smiley

• #13   19. feb 2022 8 dage er jeg alt for meget hjemmemenneske til at være væk hjemmefra, tak ellers, jeg har allerede købt 14 dage på sturup og knutstorp hen over sommeren. Og jeg håber Odense gocart åbner igen i år, så jeg kan køre på den bane smiley

Kommentér på:
ny miniracer

Annonce