1.222 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Lange ture på veteran Lange ture på veteran

Hej folkens

Så er foråret dæleme lige om hjørnet smiley

Jeg har haft en del ældre motorcykler. Lige pt har jeg en BMW r80 fra 81.
Jeg er blevet inviteret på en tre dages MC-tur til Norge. Der er ikke de helt lange træk og ej heller høje hastigheder.
Alligevel er jeg lidt betænkelig ved at tage den gamle dame med på så lang en tur.
Er der nogen, der har erfaringer med den slags?
De kloge siger jo, at de gamle maskiner bliver ved, så det er vel bare af sted?

Lad mig høre fra jer smiley

M.v.h.
Tobias

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lange ture på veteran
  • #1   8. feb 2022 Den tidligere ejer af min cx'er fra 83 kørte mange lange ture på den. Tyskland, Østrig og vist nogle flere som jeg ikke lige kan huske. Havde kørt over 110.000km før han valgte at stille den og købe en ny. Der var ingen problemer med at køre lange ture på den gamle MC. Bare den blev vedligeholdt.

• #2   9. feb 2022 Der tror jeg Mathias rammer rigtigt.
    Når det er gamle MC'er så er det vigtigste service niveauet.
    Med en MC fra 81 burde alle børne sygdommene være udredt. Tilbage er så kun de ting som er blevet forsømt over de sidste 40 år.
    Så et godt stort service og nogle lange ture herhjemme i foråret, så burde du være på den sikre side.

• #4   9. feb 2022 Hvis ellers cyklen fungerer i det daglige er øllet næsten det vigtigste - det er dæleme dyrt i Norge smiley

• #6   10. feb 2022 En BMW R80 er nok noget af det mest stabile der er lavet. Så hvis du ellers har vedligeholdt den med det elementære, så kan du rolig runde nord kap uden bekymringer. smiley

• #7   10. feb 2022 Der er meget fokus på vedligehold. Og det er vigtigt.
    Men ligeså vigtigt er det at en gammel mc bliver brugt før sådan en tur
    En gammel mc der kører jævnligt og bliver vedligeholdt burde ikke have problemer.
    Men er den ikke blevet brugt, er det måske en god ide at tage nogle "lange" ture først

• #8   12. feb 2022 I er sgu nogle legender smiley

Service får den, men mangler måske en lidt længere tur.
    Tak for rådene.

Kommentér på:
Lange ture på veteran

Annonce