Bagage - XSR 900 Bagage - XSR 900
Til sommer er det planen at jeg skal ud på nogle lidt længere ture med konen bagpå og et par overnatninger. Min udfordring lige nu er hvordan jeg smartest får mulighed for at have lidt oppakning med og hvor meget plads der egentligt er nødvendigt.
Indtil nu har jeg været ret glad for kriegas systemer og der kan jeg have nok med til mig selv, men de optager "bagsædet", så det er ikke en mulighed med passager.
Jeg køre på en XSR 900, og jeg har kigget lidt på SW motech's legend gear LC2, men disse giver kun 2x 13.5l pakvolumen. Har i andre gode muligheder at kigge efter som ikke kræver et kæmpe stativ monteret (SW motech's er sidetaske stativ er ikke så voldsomt)?
Jeg kan supplere med en kriega US20 og US10 på tanken og eventuelt en rygsæk (R-25).
Hvad er jeres erfaring med bagage til 2 på en "street" cykel?
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 420
Deres C-Bow system er heller ikke så voldsom igen.
https://www.hepco-becker.de/en/
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.295
#2: Når du linker til det specifikke system, er det så fordi du vil anbefale at jeg i stedet for sidetasker tænker i retningen af at have noget spændt bagpå - hvad er fordele og ulemper ved det - jeg tænker umiddelbart at der bare kommer mere vægt ud højt bagtil, men det er måske ikke en udfordring?
dec 2003
Hvis du vil nøjes med bløde sidetasker, er du begrænset af den størrelse de kan have, uden det tager for meget plads til passagerens ben.
Med sådan en bagagebærer kan du spænde en stor taske fast, og så supplere med mindre sidetasker.
Ja, det rykker mere vægt bagud og op, men med mindre du har tænkt dig at køre meget frisk med passager, så gør det ingen forskel til det formål.
okt 2013
dec 2003
okt 2013
aug 2013
Er det beslaget, tager det nok 15-30 min at afmontere igen, alt efter evne og mc.
Jeg ved ikke om man kan spotte hvordan det er monteret på mine billeder.
Men på min er den skruet fast ved fodhvilerne og oppe under passagersædet.
okt 2013
Jeg tager til Viborg og tager et kig på det. Det er også langt nemmere at vurdere størrelse og fylde af tasker når man står med dem i hånden (og jeg skal alligevel derop til service når foråret nærmer sig).
aug 2013
Roysterne kan godt blive lidt deforme og begynde at hænge lidt med tiden.
Med street reloaded har du også muligheden for lidt mere plads.
Begge tasker holder fint vandet ude.
Deres orbit "hårde" tasker kender jeg ikke.
Bagage - XSR 900