{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.526 visninger | Oprettet:

Refleks på nummerplade? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!
Er det lovligt at sætte en lille rød refleks på selve nummerpladen i bunden?
Eller SKAL den sidde under eller over nummerpladen?

Og endnu et spørgsmål..

Min motorcykel går ikke under E MÆRKE reglen.
Og jeg undrer mig så over om flade/flush front blinklys som sidder på siden af skjoldende på en sports motorcykel er lovlige?

Eller SKAL det være nogen der stikker ud.. hvis den sætning er til at forstå.. haha smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Refleks på nummerplade?
  • #1   21. jan 2022 Ingen ting må sidde på nummerpladen, hvis din motorcykel er gammel nok, ja så er blink og spejle ikke et krav.
    Men er der blink, så godtages noget tilfældigt gøj altså ikke.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #2   21. jan 2022 Nummerpladen må ikke tildækkes helt eller delvist - heller ikke af en refleks.

Hvor du ellers sætter den, må du stort set selv om.

Reglerne om blinklys beskriver synlighed og vinkler, og en afstand imellem dem.

Det er synsbekendtgørelsen du skal finde - der står alt hvad du behøver at vide.

Det er helt sikkert muligt at finde en synsmand som lader ting slippe igennem, som måske kan være på kant med reglerne, eller måske endda ulovlige.

Synsfolk er kun mennesker, så de begår fejl - men med den mængde kontrol der er i nyere tid, er der nok ved at være langt imellem dem.

Så bare fordi noget er "gået igennem syn" betyder det ikke at det er lovligt. smiley

• #3   21. jan 2022 Tak, for svar!

Min motorcykel har allerede de flush blinklys og den type blinklys er gået igennem syn flere gange for mig.
    Dog hvis de ikke ER lovlige, skal de da skiftes.
    Tænker i risiko hvis man køre ind i det vejsidesyn, det tjekker jo nærmest alt har man kørt. smiley

• Sajmon ™

#4   21. jan 2022 Der er altid risiko ved vejsidesyn.

De har jo overladt det til uerfarne folk... smiley

• #5   21. jan 2022 Blinklysene er ikke tilfældig gøjl, men de sidder fladt med skjoldene for at det ser pænere ud. smiley
    Spørgsmålet er bare om den type
    Blinklys er lovlige. smiley

• Sajmon ™

#6   21. jan 2022 Hvis de er synlige fra de rigtige vinkler, kan de sagtens være lovlige.

• #7   21. jan 2022 Ja, det er vel det de har.

Sajmon, kan du måske være behjælpelig med dette spørgsmål?

Hvis jeg søger min nummerplade op og tjekker den op på TjekBil.dk og tjekker teknisk data for støj.
    Så siger den 94db ved 6500 omdr.
    Er det så det jeg skal gå ud fra? smiley
    Og det er vel også det de skal gå ud fra når de måler støj, selvom de måske finder andre tal op???

• Sajmon ™

#8   21. jan 2022 Det burde være det de går ud fra.

Og du kan godt tjekke det med en app på din smartofon. Den er jo ikke præcis, men den er ikke helt tåbelig.

• #9   21. jan 2022 Jamen jeg syntes ikke rigtig man kan se blinklysene hvis man står direkte front mod motorcyklen.

Og ja har allerede købt en dB måler.
    Har bare ikke haft trukket motorcyklen ud af garagen endnu for at måle det støjen. smiley

• Sajmon ™

#10   21. jan 2022 Så er de helt sikkert ikke lovlige. De forreste SKAL kunne ses direkte forfra, som jo er hvor modkørende befinder sig når du blinker, og de skal se dig.

Det samme med de bagerste - de skal kunne ses bagfra.

• #11   21. jan 2022 De bliver skiftet ud så smiley

Tak

• #12   22. jan 2022 husk at din refleks bagpå SKAL være firkantet....jeg har set flere som sætter runde reflekser på og det er ikke lovligt på mc

• #13   22. jan 2022 Æh rund? har da haft flere nye motorcykler der faktisk kom med en yndig lille rød refleks.

• Hans Erik D
    Hans Erik D Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 394
    #14   22. jan 2022 Ja da - min Z900 købt fra ny i 76 havde da en fin rund refleks bagpå smiley

• #15   23. jan 2022 #12
    Pladder. Den må have alle faconer undtagen 3-kantet som er forbeholdt påhængskøretøjer.

Og hvis mc er nyere end 2004 skal refleksen være E-godkendt.

• #16   23. jan 2022 jeg bøjer mig smiley
    De må have ændret i reglerne siden jeg sidst arbejdede med det....dengang skulle de nemlig være firkantede, da en rund sidder på en alm cykel og de trekantede på langsomt kørende køtj.

• #18   24. jan 2022 #17

Nu bor jeg i Sverige og her findes der andre langsomt kørende køtj end dem du nævner...så for ikke at glemme nogen, skrev jeg sådan. En A-traktor i Sverige er nemlig langsomt kørende og disse har trekant bag på.

Du ved intet om hvad og hvornår jeg har arbejdet med de regler, så måske du bare skal knytte den der

• #20   27. jan 2022 #7
    Mystisk jeg har lige kigget på tjekbil, og der står intet om db på vfr750f rc24 smiley

Kommentér på:
Refleks på nummerplade?

Annonce