1.132 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Sprit ny MC og kører. Sprit ny MC og kører.

Hej allesamen.
Jeg sidder ved min computer på dette ugudelige tidspunkt fordi jeg ikke kan sove, jeg skal nemlig til køreprøve idag kl 14. og hvis alt går vel (7-9-13) så skal jeg hente min helt nye bike imorgen.

Det er en SV650S.

Når nu jeg kører den hjem fra forhandleren (de ca 50-60 km) ved jeg at jeg skal passe på mht sving osv pga de nye dæk. Men hvor meget skal jeg passe på?? skal jeg være direkte over-forsigtig? eller er det nok med alm. køreskole-forsigtighed?

Er der andre ting jeg skal være "særligt opmærksom på" ???? for lige at bruge et meget benyttet udtryki min verden lige nu hehe. Jeg vil bare ikke gøre noget dumt fordi jeg er novice, og så risikere at vælte.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sprit ny MC og kører.
  • #1   13. mar 2008 Svaret på, hvor forsigtig du skal være kan du overveje her:
    http://youtube.com/watch?v=pzXaBz3fU1Q
    http://youtube.com/watch?v=3xtxj-RSvqs&feature=related
    ;o)

Når det så er sagt, så held og lykke med det smiley

• #2   13. mar 2008 slib dem med noget sandpapir

• #3   13. mar 2008 Problemet med nye dæk er at der kan side rester af den silikone formen sprøjtes med, for at dækket kan slippe.
    Den med sandpapiret er rent faktisk slet ikke dum.
    Men er det dæk fra en ordentlig producent er der ikke det store problem.
    Prøv at fugte en finger og køre den mod dækket. Er der modstand er der ikke silikonerester.
    Og så husk at køre dækkene håndvarme inden du presser cyklen ud i svingene

• #5   13. mar 2008 Almindelig pæn kørsel er som regel rigeligt. Jeg har også set klippene på youtube. Men de begår også begge den kæmpe fejl, at give masser af gas, imens de drejer. Hvis du bare kører almindeligt pænt hjem, skulle der ikke være noget problem. Iøvrigt er Sørens fif ikke nogen dum ide.

For din ejen skyld, så vær også meget omhyggelig med at få kørt cyklen ordentlig til. Det kan selvfølgelig godt være svært at lade være med at give cyklen max. gas og køre lidt frisk. Men bremser, motor osv har meget bedre af, lige at komme stille og roligt i gang. Men der kan din forhandler med sikkerhed også give dig nogle gode råd.

Iøvrigt Pøj pøj med prøven, og tillykke med den nye cykel.

• #6   13. mar 2008 Har lige fået nyt bagdæk på Suki.... Og der var sat et gult klistermærke på den, hvor der stod at de første 100 km. skal køres med forsigtighed.

Har læst at man med fordel kan køre en klud med rense benzin over dækket...

Held og lykke med prøven : ) Og tillykke med biken.

• #7   13. mar 2008 Hmm, ku godt være jeg skulle overveje enten sandpapir eller rensebenzin her om 16 dage når jeg skal ned og hente min nye Bandit :S

• #10   13. mar 2008 Nu ved jeg godt det er en gadecykel. Så du skal nok ikke forsøger det her.

Det siger vil sig selv at, jeg har prøvet at køre på nye dæk ret tit. På min racer. Det vi gør er ret simpel, dækvarme på ca 20 min mere end normal. Så bider de lige så hårdt som et der er kørt til.
    Men jeg kan godt fortælle jer det, er sku med sommerfugle i maven. Første gang man skal prøver det....

Rensebenzin eller andet, der minder om det slags. Kan på ingen måde anbefales da det kan påvirke dækket.

På en normal, kedlig dansk TØR dag. Vil dækket være klar på ca 3-5 km.

• #11   13. mar 2008 held og lykke.... glæder mig til at se hva du skriver når du har været oppe

AK

• #12   13. mar 2008 Held og lykke med køreprøven!

Bare fortsæt som om du var til prøve en første times tid derefter, så er det fedtede lag af dækkene.

Og - du er ikke verdensmester, bare fordi du er bestået - pas på den nye cykel, dig selv og alle os andre:-)

PøjPøj:-)

• #13   13. mar 2008 Vigtigst af alt - slap af - prøv at lade være med at spænde i kroppen.
    Overhold fartgrænserne de første 14 dage (eller de første 14 mdr)
    Lad være med at pannikke og klods bremserne - slap extra af i vådt føre.
    Vil nærmest sige "underhold" fart grænserne....

Lavede selv glansnumeret efter at have haft gade cykel i 20 timer......
    troede jeg var Ole Olsens og Doohans kærlighedsbarn...

Nye dæk + regn + 160 kmt + sving med lort + 40 synkrone kørefejl = brækket arm skulder af led og totalskadet cbr.

• #14   13. mar 2008 Tag en spand grus med, og smid det på vejen og giv den lidt gas smiley

• #15   13. mar 2008 Hehe, tak for de mange råd !

Jeg tager den bare med ro når jeg henter dyret så smiley SHIT jeg glæder mig!

• #16   13. mar 2008 En mark/grusvej er osse et godt sted, at få høvlet dækkene til !!
    ;O)

• #17   13. mar 2008 Hva så, hvordan gik det???

• #18   13. mar 2008 Det gik super. bestod selvfølgelig smiley

Så nu skal det bare blive morgen, så skal jeg nemlig hente min nye skattebasse !!

• #19   13. mar 2008 Jamen så tillykke smiley

Og til det med de nye dæk... Så bare kør stille og roligt, og overhold hastigheds grænserne, så sker der ikke noget... Efter bogen er de kørt helt til efter 161 km!!

Jeg hentede selv min Bandit i fredags, og tænkte også meget over det med dækkende, men så længe man tænker sig om, og ikke giver den for meget gas, så går det nok... 7-9-13 smiley

Glæder mig til at se billeder af den smiley

PS. Giv den nye lak en gang Ultra Glozz, så skal du bare se løjer smiley

• #20   14. mar 2008 Det lyder godt mangetak for svarene allesammen!

• #21   14. mar 2008 Ja som der bliver sagt så tror jeg ikke dækkene bliver begrænsningen når du skal hente din fine nye cykel. Hvis man har bare lidt fornuft så tager man det stille og roligt de første ture man kører fordi man netop er NY....så det ligemeget om du har 30 eller 150HK under dig. I svingene skal man nok være forsigtig.... smiley

• #22   14. mar 2008 Nogen kommer hurtigere efter det end andre, og nogen skal ned at ligge for at lære det....

Kommentér på:
Sprit ny MC og kører.

Annonce