850 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

jette d
jette d
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15

hvilken Suzukimodel? hvilken Suzukimodel?

Hejsa, jeg er super i tvivl, og hører for og imod, i må hjælpe mig:)

Egentligt havde jeg til start satset på en Suzuki 500, brugt til max. 50000 helst med kåbe(jeg er nybegynder), men nu har jeg fået anbefalet at gå over til en bandit 600 som jeg kan få til 64000 kr. (2004, med kåbe og tasker)

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=54059890

Begrundelsen er at jeg vil opnå større køreglæde og at jeg måske alligevel vil gå op til en større model når jeg er mere rutineret.

hjæææælp:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken Suzukimodel?
  • #1   9. mar 2008 Hej hvad med en Suzuki gsx 600f , den er nu også en flot maskine

• #2   9. mar 2008 syntes helt klart en bandit er en bedre cykel end sådan en færge... Og vil give dig ret i at en bandit får man lidt mere maskine end man gør i en gs500, men det gør ikke en gs500 til et dårligt valg...

• #3   9. mar 2008 En Bandit eller GSX 600 F er begge fine maskiner.

De har begge uden tvivl større kraftoverskud og en mere smidig motorgang (4 cyl.) -> men det er også noget tungere end GS 500, hvivlket gør dem knap så styrevillige.

Så der er både fordele og ulemper..

Har du en e-mail adresse .. så kan jeg lige maile nogle tests til dig

• jette d
    jette d Tilmeldt:
    dec 2007

#4   9. mar 2008 honningblomst@forum,dk

super tak:)

• #6   9. mar 2008 fandt faktisk lige en sammenlignende test af netop GS 500 og GSF 600 - du får den lige på mail

Er sendt nu... god læselyst

• #7   9. mar 2008 tja ud og prøv

gs 500 180 kilo og sædehøjde 79 cm
    bandit 600 208 kilo og samme højde

hvis du aldrig har prøvet at køre mc før ville jeg nok tage GS 500.

MEN prøv prøv mindst en halv times prøvetur

god fornøjelse

mch

Carsten

• jette d
    jette d Tilmeldt:
    dec 2007

#8   9. mar 2008 når jeg læser testen ser det ud som om Banditten vinder men følgende skræmmer mig lidt:

Skal Banditten bruges til
    tur på småvejene med vennerne,
    bliver det til kedeligt hårdt arbejde
    – banditten bremser ikke godt
    nok, og den skal også på slankekur,
    før morskaben begynder.
    Med kåbe virker Bandit 650
    stor, og motorcyklen føles tung at
    håndtere ved lav fart. Kørsel på
    småveje med hyppige retningsskift
    er ikke Bandit 650s livret.
    Det kræver et solidt tag i forbremsen
    for at standse mc’en.

Jeg kommer til at køre en del i byen og jeg skulle nødig vælte alt for tit:) eller bruge alle mine kræfter på at køre...

Hm...det er godt nok svært det her...

Nå, jeg må nok ud at prøve begge dele:)

• #10   9. mar 2008 et bedre køb til hver en tid.... du vil blive træt af en GS500 i løbet af meget kort tid...
    bare min mening..
    ved godt en SV 650 S er lidt dyrere, men efter min mening en af de bedste MCér i den klasse...

• #11   9. mar 2008 banditten. den vejer mere, men er også mere stabil og har et meget bedre overskud i motoren. så bliver ikke så nemt kedeli.
    ja den vejer en sjat mere men det bemærker man overhovedet ikke.

• jette d
    jette d Tilmeldt:
    dec 2007

#12   9. mar 2008 Når man taler tung - hvad så set i forholdt en Honda 500 som jeg tog kortet på? den var ikke tungere for mig end at jeg kunne håndtere den.

• #13   9. mar 2008 Det er den evige problemstilling. Alle råder til lige at bruge 15.000.- mere og selvfølgelig får man en bedre maskine for de flere penge ellers var der da noget galt.

Mit råd er hvis det er 50.000.- du har valgt at spendere så tag ud og prøv nogle forskellige mc'er til den pris og vælg ud fra det. Og ja, selvfølgelig ændrer behovet sig når man bliver mere rutineret og så kan man købe en ny til den tid, det kan være du vinder i lotte i mellemtiden.

Det var bare et råd fra mig.

• #15   9. mar 2008 banditen er sjovest og du kan få mere gejl og tun til den men en gsèr er også en god mc til treansport ikk leg så det kommer nok meget an på hvad du vil med din kommende mc god jagt

• #17   9. mar 2008 Jeg ville vælge Banditten, og har faktisk lige købt en!!!
    Jeg startede med en 500 ccm, men skiftede den ud efter 1 år, og har egentlig fortrudt lidt at jeg ikke bare købte Banditten med det samme, da jeg så ikke havde tabt penge ved at sætte om smiley

Men når det er sagt, så var jeg meget glad for min gamle maskine...

Men jeg tror at du får meget mere ud af en Bandit end en GS 500...

• #18   9. mar 2008 der er jo også lige det med gs500 der er så mange tilsalg af dem, så hvis du efter et års tid vil have en større bike er den måske ikke så let at komme af med...
    - og det kan komme til at koste dyrt i den sidste ende.

mit valg 75 % bandit
    25 % gs500

• jette d
    jette d Tilmeldt:
    dec 2007

#19   9. mar 2008 jeg tager til Nykøbing og prøver begge dele næste weekend.Er der nogen der har erfaringer med køb af MC hos http://www.bikecenter.dk/bikecenter.asp eller Masi motor/Næstved som har åbent hus i påsken?

• jette d
    jette d Tilmeldt:
    dec 2007

#20   9. mar 2008 ps. hvor med mymc i Herlev som har den Bandit til salg jeg er lidt varm på? Er der nogen erfaringer med dem?

• #21   9. mar 2008 Det er den her ikke??

http://www.mymc.dk/se_detalje.asp?id=206

Den ser godt nok fin ud, den ville jeg helt sikker kigge nærmere på hvis jeg var dig smiley

Mymc skulle vidst være et godt sted at handle, har ihvertfald ikke hørt dårligt om dem, og det positive bliver der jo desværre sjældent skrevet om, så ingen eller lidt omtale er ofte god omtale smiley

Held og lykke med at finde den rigtige bike, og hold os opdateret med hvad du vælger smiley

Mvh
    Gert

• jette d
    jette d Tilmeldt:
    dec 2007

#22   9. mar 2008 Tak Gert - ja, jeg er også lidt vild med den:) God søndag:)

• #23   9. mar 2008 Når det er din første MC ville jeg råde dig til at prøve andre end kun de to. Der er masser af alternativer som måske var lige dig. Men hvis jeg skulle vælge mellem de to som begynder MC ville jeg som de fleste andre her også vælge banditten.

• #24   9. mar 2008 Du opnår ikke mere køreglæde med en Bandit hvis den er for stor til dig. Tværtimod.

En GS500 er en fin motorcykel. Nogle bliver trætte af dem efter et halvt år, andre kan have dem i flere år, uden nogensinde at få den tanke at du bliver trætte af den.

Med en budget på 50.000,- vil jeg mene du kan finde andre og bedre alternativer i samme klasse. Prøv at udvidde din søgning til også at dække en Honda CB500s, Kawasaki GPZ500s, Kawasaki ER5 (med fuldkåbe) og Yamaha XJ600s Diversion. De er i mine øjne også bedre maskiner end GS500...

/
    Jesper

Kommentér på:
hvilken Suzukimodel?

Annonce