1.139 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Mikkel  L
Mikkel L
Følgere: 70 Emner: 15 Svar: 22

Førstegangskøber Førstegangskøber

Hej,
(se venligst bort fra dette billede, da det ikke er et billede af maskinen jeg snakker om)

Hvis det lille stykke som jeg har highligted på dette billede er rusten, hvad kan det så betyde eller have af konsekvenser? Bør det ikke fikses?

Det drejer sig om et køb af brugt MC, hvor jeg bringes lidt i tvivl om nogle ting. Blandt andet der der lille stykke med rust. Der er ikke rust på resten af rør.

Det er en MC som desværre ikke har en servicebog, så forsøger at holde tungen lige i munden. Den kører godt, men støddæmpere foran udskiller også en anelse mere snask end jeg syntes de burde.

Det venter ved køb helt sikkert en regning på nogle ting, men især det stykke rust gør mig bekymret. Kan det skiftes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Førstegangskøber
  • #1   9. aug 2021 Hvis det bare er overfladerust, så er den eneste bekymring du skal have, om det går ud over æstetikken. Er det godt mørt af rust, kan det ende i, du skal skifte noget eller hele udstødningen, og det kan blive dyrt. Hvis der er fedtet på forgaflerne (der hvor de er blanke) så skal der skifte pakdåser og måske også bøsninger. Det kan hurtigt koste 2-4000 hos et værksted.

• Mikkel  L
    Mikkel L Tilmeldt:
    aug 2021

#2   9. aug 2021 Tak for svaret. Støddæmpere fortil må jeg nok indregne som noget der skal ses på enten nu eller first Thing ud af vinteren.

Mht rusten så er jeg bare meget i tvivl. Her er billeder af maskinen det drejer sig om. Der er som sådan ikke andet end overflade på det hele undtagen lige det der enkelte stykke i overgangen fra selve udstødningen og ind til udgangen fra motoren. Se billede og har markeret med en lille kruds hvor stykke sidder. Det er som om det er i samlingem/overgangen, at den er godt rustet. Ser det helt skidt ud?

profilbillede
  • Mikkel  L
    Mikkel L Tilmeldt:
    aug 2021

#3   9. aug 2021

profilbillede
  • Mikkel  L
    Mikkel L Tilmeldt:
    aug 2021

#4   9. aug 2021

profilbillede
  • #5   10. aug 2021 Det kunne godt være på vej til noget alvorligt. Det kan repareres, hvis man kender nogen der kan svejse i det.

• Mikkel  L
    Mikkel L Tilmeldt:
    aug 2021

#6   10. aug 2021 Hej Andreas,
    Tak for svaret.
    Det der undrer mig er, at når jeg ser på andre cykler samme model, så varrierer det meget. Nogle gange er det helt nyt (ligner det), andre gange er det en anderledes samling.

Det får mig til at tænke, at det ikke er udstødningen som sådan (godt, tænker jeg), men netop denne 'overgang' / samling.

- Hvis man kigger her, ligner det jo lidt at man har skiftet samlingen, ser markant nyere og skinnende ud en resten.
    https://www.saleasicsgel.xyz/ProductDetail.aspx?iid=551521192&pr=73.99

- Samme her, en anden af samme model som er til salg pt.
    https://www.123mc.dk/brugt/mc/suzuki/gsf-1200-bandit/hmc-6mdr-garanti-vi-bytter-gerne/215673

Synes det ligner at der sidder sådan en samling, som - hvis den er helt galt med den - vel ikke kan betyde en kæmpe regning for at få det fikset?

og her,
    https://www.youtube.com/watch?v=QYWgxqm6XLY

Den der samling ser markant nyere ud end resten.

Da det er rusten tænker jeg ikke at det er helt fint - jeg forsøger bare at få et overblik over om det er et par tusinde eller om det potentielt er en større udskiftning af anden end den lille del til et tre cifret beløb... En brugt maskine forventer jeg nok kommer til at koste noget måske allerede til foråret, men det er mere hvor galt det står til, jeg er usikker på.

• #7   10. aug 2021 Jeg kender ikke udstødningen på netop den model, og der kan Sagtens være en samling man kan skifte smiley

• #8   10. aug 2021 Forskellen mellem cykler kan skyldes, at de dårligst udseende har kørt i salt.

• Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 200
    #9   10. aug 2021 Mangler der ikke bare et ophæng/spændebånd på den du overvejer at købe?
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/39/1996_Suzuki_GSF600_Bandit.JPG/1280px-1996_Suzuki_GSF600_Bandit.JPG

På de andre billeder du linker til, er der en krave udenom samlingen, så de kan se ud på samme måde som "din" indenunder.

• #10   10. aug 2021 Køb køb køb, det der er kun kosmetisk

• Mikkel  L
    Mikkel L Tilmeldt:
    aug 2021

#11   11. aug 2021 Tak for svarene - jeg tænkte nemlig det samme først, at det blot er sådan en der sidder (semi kosmetisk) i samlingen.
    Ud fra billedet er der dog også en der har snakket om nye forrør, hvilket jo straks er en anden sag...

• #12   17. aug 2021 Hvis det er en original udstødning på en GSF1200 fra f.eks. årgang 2000.
    Ser den sådan ud fra ny.
    Altså ingen mulighed for at købe andet en samlede forrør og lydpotte.
    Ingen mellemstykker.

profilbillede
Kommentér på:
Førstegangskøber

Annonce