Rimelig service fra autodoc {{forumTopicSubject}}
Jeg har netop forsøgt mig med en klage til Autodoc over et nyt fordæk til min MC, som jeg netop har købt og monteret, dækket kræver 70g vægtklodser for at komme i (statisk) ballance hvilket jeg finder helt uacceptabelt, det gamle dæk var afballanceret med 15 gram ca 170 grader forskudt for de nuværende.
den første jeg chattede med afbrød da jeg gik ud for at tage billeder af dækket, derfor måtte jeg starte igen, her er chatten.
Chat startet
God morgen! Venligst skriv dine spørgsmål her og vi vil med glæde besvare dem.
09:27
Jeg sendte en klage og modtog så en mail om at jeg ville modtage en mail om at starteen klage hvordan gør jeg det
09:28
Christine Parker forbundet
Godmorgen.
Jeg er klar til at hjælpe dig.
Hvis din henvendelse handler om valg af reservedele, skal du have køretøjsdata parat.
Hvis du har en forespørgsel om en ordre, du har placeret, skal du have dit ordrenummer eller kundenummer parat.
09:29
Godmorgen.
Jeg er klar til at hjælpe dig.
Hvis din henvendelse handler om valg af reserveret, skal du have køretøjsdata parat.
Hvis du har en forespørgsel om en ordre, du har placeret, skal du have dette ordrenummer eller kundenummer parat. (oversat)
09:29
| Dit kundenummer: 5511519 |
> | Dit ordrenummer: 50128395 |
09:29
May I know your name please .
09:29
Må jeg kende dit navn. (oversat)
09:29
Carsten Arvid Jensen
1 i installed the tyre
WIN_20210713_09_22_12_Pro.jpg
the milage is 2 km for a test drive
the problem is that there is not enugh space for weigthbloc to get the wheel in ballance 70G is needed
WIN_20210713_09_22_19_Pro.jpg
the wirchle is a BMW
09:33
Carsten Arvid Jensen is the tyre damged , do you want to open a warranty ?
09:34
Carsten Arvid Jensen er dækket dæmpet, vil du åbne en garanti? (oversat)
09:34
the tyre was delivered from you damaged in production
yes i warnt another tyre i do not accept to buy useless new tyre
09:36
provide this information !
1) Complaint reason
2) Damaged area (e.g. protector, sidepiece, etc.)
3) Who mounted the tires: tire shop/yourself
4) Quantity of tires you're claiming
5) mileage of claimed tires, km
6) Protector/tread depth, mm - at the time of fault detection
7) Photos where the tire damages are clearly visible
8) Do you want to get a replacement: Yes / No
9) Car manufacturer
10) Vehicle model and engine type
09:37
give disse oplysninger!
1) Årsag til klage
2) Beskadiget område (f.eks. Beskytter, sidestykker osv.)
3) Hvem monterede dækkene: dækbutik / dig selv
4) Mængde dæk, du hævder
5) kilometertal af påståede dæk, km
6) Beskyttelses- / mønsterdybde, mm - på tidspunktet for fejlregistrering
7) Fotos, hvor dækskaderne er tydeligt synlige
8) Ønsker du at få en erstatning: Ja / Nej
9) Bilproducent
10) Køretøjsmodel og motortype (oversat)
09:37
please look at the information i gave to miss HILL in a chat she ended when i vent out to take a picture of the tyre
09:38
provide please , all above information
09:39
give venligst, alle ovenstående oplysninger (oversat)
09:39
Complaint reason
heawy unballance from factory
damaged area no wissible damage
I mounted the tyre in my shop
The quantity is 1 front tyre for a motorcycle
milage is about 2 ore 3 for a test drive
Thread depth 100%
WIN_20210713_09_22_12_Pro.jpg
yes i warnt another tyre
producer BMW
09:45
the pictures that you sent are not clear
09:45
de billeder, du sendte, er ikke klare (oversat)
09:45
can we have a clearly one ?
09:45
kan vi have en klar en? (oversat)
09:45
Model K100 RS engine type 4 cyl
i can send another but you can as well use one from your catalouge , it is brand new without WISSIBLE damage
09:47
we need at least a video so we could understand the faulty
09:47
vi har brug for mindst en video, så vi kan forstå det defekte (oversat)
09:47
or clearly pictures
09:47
eller tydeligt billeder (oversat)
09:47
Please look at the invoice and notice the age of the tyre
09:47
in order toprocess with the warranty as above, we require pictures or video to understand the faulty and process with the warranty case
09:48
for at behandle ovenstående garanti, kræver vi billeder eller video for at forstå det defekte og behandle med garantisagen (oversat)
09:48
i wil go out and sent all the pic you warnt
09:48
yes please , take your time
09:49
ja tak, tag dig god tid (oversat)
09:49
WIN_20210713_09_50_33_Pro.jpg
WIN_20210713_09_50_25_Pro.jpg
WIN_20210713_09_49_57_Pro.jpg
WIN_20210713_09_22_19_Pro.jpg
WIN_20210713_09_49_57_Pro.jpg
ofcause those pic do not help at all
09:52
we will forward the information to department in charge
in case if we need other information we will get in touch with you
09:52
vi videresender oplysningerne til den ansvarlige afdeling
hvis vi har brug for andre oplysninger, kontakter vi dig (oversat)
09:52
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Annoncer: 2 Svar: 395
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.377
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
Spørger om du det er rimelig service, eller konstaterer du at det IKKE er - eller konstaterer du at det ER?
feb 2015
Følger: 25 Følgere: 69 MC-er: 4 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 256
Al den tid du har brugt på den angivne korrespondance, kunne du sikkert uden problemer have tjent til et nyt bagdæk også..
Du har ikke sparet en skid, når det kommer til stykket..
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
- Håber det gav mening i forhold til opslaget
maj 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 37
Når der så reklameres kunne man da i det mindste svare på om de syntes det er ok med så skæve dæk eller om det er mig som er hysterisk, men det har de altså ikke nosser til.
De har sendt klagen videre til Metzler for behandling og der kan gå flere uger før de svarer. Det som for mig syntes helt hen i hampen er at de ikke kan sige om de sender et nyt dæk eller jeg skal købe et andet- alternativt bruge lortet med et helt frimærkeark.
At tjene til et nyt bagdæk også på den tid jeg bruger er nok lidt knebent, desuden trøster det mig at det er mindst lige så dyrt for dem at spilde tiden på den sag som det er for mig. --- det kaldes skadefryd
jul 2021
MC-er: 1 Svar: 8
Jeg tror ærligt talt at modtageren ikke har forstået problemstillingen. I hvert fald kan jeg ikke læse din problemstilling på baggrund af chatlogs som du har indsat.
Umiddelbart kan du spørge den lokale MC-forhandler om en tjeneste, og se om der reelt set er ubalance i dækket. Alternativt må du bare sende den retur?
Det, at retur koster et helt frimærkeark er jo den omkostning du må tage selv, hvis du sender det retur, og eventuelt tage det som lærepenge: At det ikke altid kan betale sig at købe dæk hos et eller andet udenlandsk selskab. Det nok er penge godt givet ud ift. klager, ved at købe hos den lokale forhandler. Derimod vil jeg eks. ikke være så rej for at købe lygter, spejle eller andet som typisk ikke medfører problemer i udlandet.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
Eller det i ubalance?
Det er to VIDT forskellige ting.
Det første dur ikke. Det andet er komplet ligegyldigt. 90% af tiden er det fælgen og ikke dækket som er skyld i ubalancen.
Når jeg skifter dæk for folk, lader jeg altid balance klodserne sidde fra det tidligere dæk, og for det meste skal de enten kun flyttes en lille smule eller måske skal der 5-10 gram af eller på.
Rimelig service fra autodoc