3.089 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

suzuki gsxr 600 vs honda cbr 600 rr! suzuki gsxr 600 vs honda cbr 600 rr!

Hvad ville i vælge, hvis i havde frit valg ?

En suzuki gsxr 600 07` en honda cbr 600 RR fra 07` eller en yamaha R6 fr 06 ` ?

Jeg ved det meget er en smagssag, men vil gerne høre for/imod de forskellige cykler ( hvoffor ville du vælge den ene frem for den anden ? )
Og ogå fordele/ulemper ?

Fes hører jeg en del sige, at R6 06` er meget udpræget banecykel, men ikke så alsidig og god som gadecykel ?

Den billigste er jo suzukien, men det gør den jo ikke nødvendigvis ringere? Men den hold ernok ikke prisen så godt som de to andre ?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  suzuki gsxr 600 vs honda cbr 600 rr!
  • #1   3. mar 2008 R6 06 men er vist bare en smags sag da alle de nye cykler nok er så tæt på hinande at det kun er desig der skiller dem fra hinanden

• #2   3. mar 2008 r6 .. den er for fed. !! ægte RACER !

• #3   3. mar 2008 Hmmm, jeg ville personligt vælge R6 06.. Da jeg synes den er PIVFRÆK og se på! :=)

Derudover kan siges at jeg var ude og køre både R6 00 (Min gamle) og R6 06 igår.
    Og den nye cykel er MEGET mere ræs. Og langt mindre komfortabel.
    Den gamle er langt mere tilgivende over for brugeren. Og langt mere letkørt (Synes jeg personligt).
    Men den nye er bare så meget mere rå i både trækkraft og måden den fører sig frem. Gearkassen er dog noget grovere på den gamle R6 frem for den nye, hvor den er silkeblød.

Så den ville jeg vælge.
    Har ikke prøvet de 2 andre. Men suzuki fravælger jeg pga. kyklop øjet.
    CBR 600 ville få 2. valg fra mig.

• #4   3. mar 2008 Hvs jeg selv skulle betale suzukien, ellers nok yamahaen...

• #5   3. mar 2008 Der er både plusser og minusser ved R6erne som du kan se.

Men jeg fortryder stadig på INTET tidspunkt mit valg af at købe en R6 06.
    Kan du evt. ik prøve din brors? Her når han får plader på.

• #6   3. mar 2008 Rasmus (Vildbjerg) ØH ! Så meget dyrere er R6 06 ikke.. smiley
    De kan erhverves for 150k brugt.
    Ja, brugt. Men så slipper man også for tilkøring. smiley

• #7   3. mar 2008 Min kammerat har lige fået en SPRIT NY r6'er 06 model hjem, den ser godt nok fin ud og har ikke kørt en km, glæder mig til at se hvad den kan til sommer:)

• #8   3. mar 2008 lasse du mener vel ikke at du syntes at den gamle er mere letkørt end den nye hva !!. nu tjekkede vi ikke dæktryk på den inden du kørte men det trænger den da vist til for en mere letkørt maskine end en R6 2006 skal du sku lede længe efter . den gør nøjagtig hvad der bliver sagt .

• #9   3. mar 2008 hvis det er til gadecykel, så er Honda'en vinder.. de er meget civiliserede og letkørte.. og så er det jo Honda, det er kvalivare..

• #10   3. mar 2008 Men r6'eren ville jeg satme godt have til baneged !

• #11   3. mar 2008 mm altså.. jeg kan få en brugt r6 06 til samme pris som en helt nu suzuki gsxr ---
    r6 eren har dog kørt 12000 ved ikke om det er dumt at købe en med det km antal ? så har den jo en del flere km på sig,når den engang skal videre sælges..

Sys bare at alle tet, beskriver yamahaen som meget stiv i det, perfekt til bane, men meget lidt kokmfortabel som gadecykel---hvilket er hvad jeg skal bruge den mest til..

• #12   3. mar 2008 peter s .
    har du prøvet R6èren ?.
    der kan du nemlig tale om letkørt . om den er ringere end en honda rent kvallitetsmæssigt der vil jeg stå tvivlende.
    meget tvivlende .
    for et par år siden sagde alle .
    uha en cbr600rr er IKKE til gaden . den høre til på banen . og nu skifter man mening pludselig :-).

• #13   3. mar 2008 (-: (præsi) .: Sådan som den var igår da jeg hentede den. Så var min gamle mere letkørt synes jeg.
    Det kan også være jeg bare lige skal vænne mig til den nye..
    Og ja, dæktrykket var nok ikke helt super. Jeg kigger lige på det næste gang. Den virkede lidt wobbly når jeg sku prøve og styre den rundt. Så det er sikkert dæktrykket der er fucked.
    Derudover var der ikke en dråbe benz på. Den gik på reserve da jeg kørte fra dig af. smiley

Jeg synes forresten den var lidt sløv (Indtil jeg så at jeg faktisk kørte næsten 100 (MPH dog)). smiley

Og Julie.. Ud og prøv dem.. Se hva du bryder dig om.
    Jeg er sku glad for mit køb stadig. smiley

• #14   3. mar 2008 Jeg ville købe en Gsxr... Sprit ny cykel for samme penge... Det er ren udsene det kommer an på, eller er de jo ens... Synes også at den nye R6 er fed men det er satme mange penge for en 600ccm...

• #15   3. mar 2008 Steven (2300) a.k.a Boris J: Synes squ 170k er billigt for en spritny R6 08.
    Og de gamle ligger jo til 150k (Hos DK forhandlere mm).
    Så det er skam en okay pris vil jeg mene. smiley

• #16   3. mar 2008 Jeg ville uden tvivl vælge CBR600rr 07 modellen.
    Den har den stærkeste motor (målt i mellemområdet), er den letetste at køre(også vægtmæssigt), og er en god tand foran konkurrenterne.

• #17   3. mar 2008 Præsi :

nej har desværre ikke prøvet 6'eren.. (du skal være velkommen til at låne mig den et pas i Ungarn smiley )
    er ikke i tivivl om at det er den jeg vil have..

men til en der bare skal bruge den til alm kedelig gadekørsel og som måske ikke er så vild med sving og ture med de hurtige rødder .. så ville jeg vælge Hondaen til den person..

ingen tvivl om at jeg selv ville nappe R6'eren pga dens sportslige køreegenskaber, aggresive kørestilling og UDSEENDE !!

• #18   3. mar 2008 jeg købte jo en helt ny cykel sidste år og må indrømme det ikke siger mig mere at få en ny i forhold til en brugt.
    vis du vil have udstøgning mm på en ny, koster det boken hvorimod man næsten får det med i handlen på en brugt og køre sku som en ny cykel om den har kørt 12000 eller 1200 km. men ja det er er sku forskællig fra person til person, tror bare du skal tage den du synes er fedest og ikke den andre synes er fedest

• #19   3. mar 2008 Hvem ahr sagt gadekøresel er kedelig ?? smiley Og jeg kan skam godt li sving,---og hurtige rødder?! haha Elers have jeg ikke valgt en r model.. Desuden skal jeg køre en del banedage her til sommer også..

Har hondaen den stærkeste motor ? Ymhahaen har da en del fle HK end hondaen, det skule da være den hurtigste 600ccm der er lavet til dato ?

• #20   3. mar 2008 FORDELE: En suzuki gsxr 600 07` KØB DEN ULEMPER: en honda cbr 600 RR fra 07` eller en yamaha R6 fr 06.
    Det var sjovt det her. Saa nu falder der lusinger om et øjeblik, jeg ved godt. smiley

• #21   3. mar 2008 Du får heller ikke en ny R6 2006 til 150.000 som der er skrevet herinde, de koster jo 159.900 og opad brugt !!

R6 har et flot design.
    Gixxer Billig men samme kavlitet som andre.
    Honda CBR600RR Fin cykel, men igen lidt dyrere.

Så er der:
    ZX6R 2007´ fåes jo på tilbud og det er en hammerfed cykel!! Se min annoncen nu hvor du alligevel skal købe cykel. min er FABRIKSNY men til brugt pris!!!

Vh
    Jesper

• #22   3. mar 2008 Jesper J:: Jeg skrev BRUGT.
    Og jo, de kan skam fås til 150k.. Og under hvis man er heldig.. smiley
    Det er bare at lede længe nok! smiley

• #23   3. mar 2008 lyder som en okey cyel til den pris

• #24   3. mar 2008 Julie: Ja, R6 har flere hk på toppen, ikke i mellemområdet. Der har CBR flest kræfter/moment i sin klasse (ægte 600ccm)

• #25   3. mar 2008 zx6r er IKKE en mulighed, da jeg på ingen måde kan lide designet..

har prøevt cykler, læst diverse test osv osv..Ville bare ha noget feedback om de forskellige cykler herinde fra også smiley

• #27   3. mar 2008 R6 06

• #28   3. mar 2008 Peter S.: Meget sjovt at du anbefaler Honda til gaden og Yamaha til banen, men selv kører Suzuki på både bane og gade??? ;o)

• #29   3. mar 2008 sender en verbal upper cut til Karsten *SSLLAAAAAMMMMM*

*GG*,

har prøvet både R6'eren og CBR'en og af de to til gadebrug ville jeg osse til enhver tid vælge Honda'en - Yams'en er for sportslig
    ( læs : hænger meget i hænderne ).

CBR'en derimod er smoothe som en supergod flaske
    Amarone !

Suzuki'en rasler vel bare fra hinanden i første sving *GG*
    ( gengældelses-aktion )

• #30   3. mar 2008 Honda! Den er næsten 10 kg lettere end R6 + at der i rullefelttest kun er 4hk til forskel.

• #31   3. mar 2008 ja du skriver du i forvejen har en honda cbr rr så den må du da kende ller hvad ???????????????????????????

• #33   3. mar 2008 Jeg ville nok vælge honda cbr 600 RR smiley
    Synes det erden fedeste, og tror også det er den med den bedste komfort.

• #34   3. mar 2008 jeg syns ikke man kan sige de er ens på nær udseende, syns sgu de kører vidt forskelligt! men til gadebrug ville jeg vælge hondaen, for den sidder man bare pisse godt på! og den har et fedt bundtræk!

• #35   3. mar 2008 Den ser man ikke, for den er ikke oprettet . Denne tråd handler heller ikk om hvilken cykel jeg i forvejen har ?

Allan a : forstå ikke din kommentar ? Jeg spørger ikke om hvordan en honda cbr 600 rr 03 er at køre på ?? For ja, sådan en har jeg ganske rigtig selv..

Du kan jo læse hvad jeg ber`om hjælp til , alt andet er ret uvedkommende i denne tråd ?

• #37   3. mar 2008 Du skal selvfølgelig vælge den som passer bedst til DIN kørestil. Det er fuldstændig ligegyldigt om den ene har 5 heste mere eller mindre, når du kommer på bane vil du garanteret se mcèr med lavere effekt køre fra dig - her er det føreren der er den største faktor. Da du også skal køre `normalt` tror jeg at hondaen vil være til størst fornøjelse 99% af tiden. De ekstra penge den koster forsvinder jo ikke da den holder prisen bedre.

• #38   3. mar 2008 afhænger det i bund og grund ikke om hvilken cykel du synes der lækrest, fedest??

man skal gå efter sit 1. valg så man glæder sig til at komme ud og starte cyklen op....man skal ikke glæde sig til at komme ud på f.eks en 5% mere komfortabel cykel, eller 5% hurtigere cykel....

det er sådan jeg valgte. smiley

• #39   3. mar 2008 Tak Christian B. Jeg vidste jo den ville komme. He he smiley

• #40   3. mar 2008 sanne : igen, jeg har ikke oprettet en tråd hvor jeg spørger om nogen kender kvaliteten på en honda ?!

Dit spørgsmål har ingen relevans i min tråd . Så lad vær at skriv i den, hvis du ikke kan komme med kvalificerede svar.

Til jer andre, tak for svar.. der er lidt at tænke over..tror valget står mellen hondaen og gixxeren. Jeg er lige forelsket i dem begge to.
    Suzukien er self billigere, men holder så helelr ikke prisen lisså godt.

Ps : min mc blir ikke oprettet, da jeg er ved at købe en ny, som det vist fremgår lidt af tråden smiley
    Men så snart den er i hus, lover jeg den bliver oprettet smiley
    må i tænkeboks smiley

• #42   3. mar 2008 Helt klart Honda'en. Har test den og Suzuki'en, og suzuki'en mangel krafter iforhold til Honda'en. R6'eren Har heller ikke det træk som Honda'en har. Der er lige en sort her.....den eneste sort til salg, og så til en super pris ;o)
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=27719

• #43   3. mar 2008 thenissan B: Du burde tage og prøve 06 / 08 modellen..
    Den er helt klart en grum cykel.. smiley

• #44   3. mar 2008 thenissan B: Din er jo også den "Gamle" model.. smiley

• #45   3. mar 2008 thenissan B
    der er selvfølgelig ikke et bundtræk på en R6 som der er på en R1 . det siger jo lidt sig selv . den der tror det snyder kun sig selv .
    men der er rigeligt skud i en R6 . og køres den som den skal så tygger den fint en R1 på de snogede .
    en R1 er for kraftig når vejen virkelig krøller . og hvorfor købe brugt når man kan få nyt !.

• #46   3. mar 2008 hvad koster cbrèn til sammenligning ?

jeg mener jo ikke at R6 er specielt dyr men det siger jo nok sig selv :-D.

der er sket SÅ meget på 08 udgaven så at sammenligne den med en 06 er som sol og måne næsten .

• #47   3. mar 2008 jeg kan så se at hondaèn koster det samme eller mere .de har nogle forskellige priser alt efter hvad den kaldes .

• #48   3. mar 2008 Chris: Yep, de koster godt det samme.
    Hvis du så køber en ZX6R 07 eller GSX-R er der rimelig meget bang for the buck. Mener ZX6R 07 koster 150k.

• #49   3. mar 2008 Jeg vil melde mig enig med det Allan A skrev 15:52:29
    Jeg vil aldrig igen købe sprit nyt når man så står og skal smide 10 K +/- for ny potte, service og indkøring og diverse lir..

• #50   3. mar 2008 - Kwak -: Så skift over til pærer.. smiley

• #51   3. mar 2008 Klart CBR pga. designet. Hvis det skulle være R6 skulle det være de tidligere årgange og GSX-R er helt ude i kulden

• #52   3. mar 2008 - Kwak -: Fakta har gode priser på dem.. smiley

Ellers er der altid appelsiner.. smiley

• #53   4. mar 2008 CBR 600 RR årg. 2008 i tricolor koster 169.900,- + lev.

R6 årg. 2008 koster i blå/hvid eller rød/hvid 169.900 + lev.

Ved ikke hvad de andre koster i år.......
    Eneste mulighed for at vælge den rigtige er at prøve dem begge.

Kommentér på:
suzuki gsxr 600 vs honda cbr 600 rr!

Annonce