2.031 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Første gang køber Første gang køber

smiley smiley
har kigget lidt forskelligt og for ikke at påvirke her nævner jeg ikke hvilke. Vil hellere høre hvad er folks erfaringer.
Hvad skal man købe når man leder efter noget til første gang køber pris 25000kr. og der skal være plads til to. Den behøver ikke være så stor heller ikke under 600cc.
Med lave vedligeholdelse omkostninger.

skyd løs.. gerne links

så er jeg klar til købe min MC.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første gang køber
  • #1   7. jul 2021 Rc36

• #2   7. jul 2021 En Honda NTV650.
    Trækker fint to personer, billig i drift og holder evigt.

• #3   7. jul 2021 Den er en mulighed og 108.000km er ingen ting for en vfr

profilbillede
  • #4   7. jul 2021 Jeg har selv lige købt min første mc.
    Det blev en Honda CBR 600 F2 fra ‘94.
    Gav 25.000kr for den, og den havde gået 69.000km.
    Alle siger det er en god driftsikker MC.
    Giver 1100kr i ansvar og 750 i vægtafgift.
    Når jeg har kørt blandet kørsel, så ligger den på 17,5km/l.

Skriv endelig hvad du ender op med smiley

• #5   7. jul 2021 Jeg skal først have kørekort.. så tænker jeg at købe en til næste sæson..

• #6   8. jul 2021 Helt enig med #4 - Jeg ville købe den samme..

Jeg startede på en GSXR 600 SRAD for ca. samme beløb og der ville jeg have fået mere ud af en CBR 600 F2/F3. Samt den er sjovere at sidde bagpå.

Pøj pøj med kørekortet.

https://www.youtube.com/watch?v=BhOomvv6oNI - Den kan sikkert hjælpe dig en masse til at starte med på MC..

• #7   8. jul 2021 startede os på en cbr 600 f2 ga 15k kostede mig kun service og 2 nye dæk på 2 år

• #8   11. jul 2021 CBR 600.

• #9   14. jul 2021 Førstegangskøber

Man kunne jo sagtens stille 750 uddybende spørgsmål, fx ret oplagt hvilken stil du søger, men nu får du det brede svar:

Jeg ville gå efter en ældre Honda (1979 til 1999) med minimum 500 cc, i modellerne CB, CBF eller CBR samt VT og VFR. Det er typisk stabile cykler som er lavet ordentligt og kan det de skal. Jeg ville nok helst have en som har kørt under 100.000, men det kan blive svært hvis den skal være synet, med gode dæk/kæde og i køreklar stand. Så vigtigst af alt: prøv nogle stykker af og mærk dig frem. Find ud af om den får dig til at smile, virker velholdt, egner sig til at køre med passager og ikke rasler for meget. Og husk på at den skal kunne sælges igen om et år eller to når du skal have den næste, og næste...

God vind!

• #10   6. sep 2021 #9. er de med ABS

• #11   6. sep 2021 #9 næsten enig, men dit tidsinterval stikker alt for langt bagud! Jeg ville kigge efter noget af de nyeste jeg kunne få for budgettet og ikke ældre end start 90erne - de helt gamle kører ikke specielt godt og man vil starte med lidt af en flad oplevelse med meget vedligehold.

• #13   6. sep 2021 #12 er gang med tage stor MC kort. er lige fyldt 43 ??????

• #14   6. sep 2021 # 10, nej og ja. De ældste er ikke, men de nyere vil nok være. Spørgsmålet er også hvor vigtigt det er. Jeg har prøvet mc’er uden ABS som bremsede bedre end nogle af dem med ABS. Og hvis du tænker i sikkerhed så giver det god mening også at forholde sig til styre-egenskaber og vægtfordeling.

# 11, du har nok ret i at man kan få mange problemer med de gamle Honda’er. Jeg har nu kun hørt godt om dem, og så er de flotte. Men jeg har ikke selv haft en. Endnu…

• #15   6. sep 2021 #11 tænker også at det skal helst være fra 2000 op efter

• #16   6. sep 2021 En hurtig søgning på DBA kunne give en…

CB 500
    XL 600
    VT 700
    VFR 750 hvis ikke du er bange for 100 k km.

Eller hvad med en knaldrød Kawa ZZR600…

Ihhhh…der er så mange muligheder :o)

• #17   6. sep 2021 #15, ok, 2000 og op efter. Så har jeg nok ikke så meget klogt at sige. Men god jagt, og god fornøjelse…

• #18   6. sep 2021 #16
    ja du har ret at der er mange muligheder. jeg må prøve køre dem. vil helst have en hvor man sidder oprejst og ikke få ondt i ryggen.

• #19   6. sep 2021 Med lidt oprejst kørestilling og en masse sjov, så kig i retningen af Honda CB600F/CBF600 (hornet), Kawa Z650, Suzuki SV650, GSF 600 (bandit)

• #20   19. okt 2021 https://www.facebook.com/marketplace/item/3978748272253151/

er det en god cykel og hvad burde den max koste

• #21   19. okt 2021 Det er en super fin maskine både for begyndere og garvet!
    Prisen er faktisk ikke helt tosset på den heller. Kan du få den et par tusind ned er det fint.. Men prisen på grisen er som udgangspunkt meget fin!

Ta ud og se på den og se om sælger er til at have med at gøre! pøj pøj!! smiley

Ham her har kørt den godt over 300.000 miles:
    https://www.youtube.com/watch?v=gIHz-U_73BE&t=416s

• #22   19. okt 2021 #21

på YouTube. er det ikke en f4i ???

• #23   19. okt 2021 #22: Samme mekanik. Der er kun karburator vs indsprøjtning til forskel

• #24   20. okt 2021 #23
    er det ikke bedre med indsprøjtning.a

• #25   20. okt 2021 smiley Nu begynder du at lyde som en rigtig MC kører! Mere vil have mere!!!
    Det er bedre med indsprøjt, samt abc, samt TC. Det er en skrue uden ende der kun stopper samme sted som dit budget.
    Personligt syntes jeg du har fundet en super MC.

• #26   20. okt 2021 #25

et skridt af gangen ;););)
    men jeg tænker at ABS er jo ikke must. jeg vil helst start med lille budget. senere kan vi altid opgrader efter behov.

• #27   21. okt 2021 CBR 600

• #28   21. okt 2021 Når jeg ser tilbage på mine første år på MC. Ville jeg ønske jeg havde startet på noget li KTM 390. Eller f.eks den nye Aprilla RS660.. Noget med mindre power og let vægt.. 3 år på sådan en og en masse af kørekurser..
    Det have godt nok sparet mig mange timer efterfølgende på at rette op på alle mine fejl. smiley

• #29   30. dec 2021 step one: Done

jeg takker alle med deres god råd og erfaringer..
    så fik jeg hente den skønhed hjem honda CBR 600f4i.

step Two:
    hvad er det bedste kæde smør og rense produkter kan jeg købe. har nemlig ikke adgang til vand. så der bliver noget med spray og tør om vinter.

profilbillede
  • #30   30. dec 2021 #29: Kæderens
    https://youtu.be/UrEpAUi_QKA

Kædespray:
    https://youtu.be/VnPYdcbcAe0

• #31   30. dec 2021 #30

super god info mange tak. men hvilken gear olie snakker han om. link virker ikke han har lagt ud

• #32   31. dec 2021 #31: gearolie er som sådan ikke noget specifikt mærke. Det kan du købe i bla t Hansen og Harald Nyborg. Det hedder også transmissionsolie.

• #33   11. feb 2022 Step 3:

Har vi en CBR ekspert i København som kan lige gennemgår den og fortælle. hvad burde jeg lave før den skal ud på vejen. eller en mekaniker med orange finger ????

• #34   11. feb 2022 Jeg ville ikke være super nervøs for den, hvis du har købt den i ordentlig stand. smiley
    Sørg for at dine hjul-lejer ikke giver sig og se om bremseklodser osv. er som de skal være.

Ellers ville jeg tage den ud og køre en tur så hurtigt som muligt og så lige så stille gennemgå checklisten;

Løber forgaflen?
    Affjedring okay?
    Er der frigang i styreleje?
    Er kæden justeret korrekt?
    Tandhjul slidt ned?
    Alle de der små ting som du altid holder lidt øje med hver gang du vasker den smiley
    Erfaringen kommer lige så stille, bare hold dig til de små checklister som du kan finde her og der.

Se den over og høre efter forkerte lyde når du kører den. Så skal resten nok gå!

• #35   11. feb 2022 #34
    mange tak for svar.

alt ser ud til være iorden. men jeg kan ikke vurdere om min bag klodser og skive skal skiftes.skive har en lille kant men den er på 5mm og min skal den være på 4 mm.
    .
    kæden og tandhjul ( ingen runde tænder) er også pænt. men to steder på kæden o ring er knækket. skal den så skiftes.

• #36   11. feb 2022 Sådan en enkelt millimeter på bag klodsen kan for nogen holde længere end et par nye bremseklodser foran.
    Så ville jeg ikke stresse over endnu før du som sagt får kørt den og ser hvad dit behov er.

Ellers lyder det som om du gør det rette.. Ser den igennem og når du så skifter den ene del så evt. se om det kan betale sig at tage en af de andre imens du er igang.

• #37   11. feb 2022 hvad med gummi 0 ring fra kæden?

• #38   12. feb 2022 Angående O ringe kender jeg én med en V Strom 650, der kørte en sæson med en kæde, der tabte en del O ringe, lidt efter lidt, uden at der opstod problemer. Kæden blev så skiftet næste sæson.

• #39   12. feb 2022 #36: Du blander klods og skive sammen. Det er bremseskiver der er 1 mm tilbage på.

#35: Der er slidindikator på bremseklodserne. Normalt kan man godt se det nedefra. Din skive er der masser af km i endnu.
    Når kæden taber o ringe, så er det på tide at skifte den.

• #40   12. feb 2022 #39

så må jeg finde nogen med orange finger her i København som kan skifte min kæde eller hjælp mig med den.

nogen forslag til hvilken kæde kit skal jeg købe ?

ellers tak for info ????

Kommentér på:
Første gang køber

Annonce