{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Valg af visir {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have ny hjelm og kan få et ekstra visir med gratis.
Valget står mellem to mørke visir, det ene 50% og det andet 80%.
Jeg hælder mod at vælge 80% men jeg føler mig ikke helt sikker.
Hvad har I af erfaringer med mørkt og mellem tonet visir??

Blå, guld og sølv iridium er også en mulighed men kan forstå at de åbenbart ridses let? Så tænker ikke umiddelbart at de er for mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af visir
  • #1   27. jun 2021 Jeg ville vælge det gule til brug i gråvejr. Men hvis din hjelm ikke har indbygget solvisir, ville jeg gå med den mindst tonede.

• #2   27. jun 2021 Jeg overvejer også at køber et gult pinlock til de grå dage.
    Det er mere kørsel i skarp sol jeg ikke er helt sikker på.
    Men ved eftertanke er mine solbriller heller ikke så mørke igen og de funger fint for mig.

• #3   27. jun 2021 Du burde købe en hjelm med indbygget solbrille. Uundværligt til dagligt brug.

• #4   27. jun 2021 Jeg har ikke fundet en med indbygget solbrille i min prisklasse som jeg synes om. Så det må blive med visir skift hvis jeg skal køre i mørke.
    Er der en du kan anbefale til max. 4000 kr?

• #5   27. jun 2021 Tricket med en stribe isolerbånd i toppen af visiret virker faktisk ganske godt. Det behøver kun at gå en millimeter eller to ned i synsfeltet for at tage det værste af solens stråler, når den begynder at stå lavt og man så bukker hovedet en smule.

• #6   27. jun 2021 Er selv mægtig glad for Schuberth S2 sport.

• #7   29. jun 2021 Giver Brian S #6 ret.
    Jeg kører også med Schuberth (SR2) (Uden solvisir) Men brugte flere af deres hjelme førhen med indbygget:
    S2 Sport og C3 / C4 har det også.

For at svare på dit spørgsmål ville jeg gå med 50% anyday.. Der er intet mere irriterende end at køre ind i et sving eller skov-sti med store mørke skygger over vejen som bliver total blackout med 80% visir.
    Her i Norge/Oslo er der altid en tunel eller to på turen.. Der kan jeg _Intet_ se med 80% visir, så dem gik jeg hel væk fra sidste år og bruger selv nu 50% og klart visir på to forskellige hjelme som passer til behovet.

• #8   29. jun 2021 #4
    Jeg har indbygget solvisir og vil aldrig vælge en hjelm uden. Som anden også skriver, sker det ofte at det veksler mellem sol/lys og skygge. Og du burde sagtens kunne finde en hjelm indenfor budgettet med solvisir.

• #9   29. jun 2021 Burde nok også tilføjes at der er stor forskel på pasform på de forskellige mærker.

Schuberth og HJC passer mit hoved perfekt.. Hvor Shoei og andre mærker sidder forkert på mig.. Så du må næsten ud og prøve et par forskellige..

Kommentér på:
Valg af visir

Annonce