591 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

CB 900 DOHC Motormislyd / 'tikken' CB 900 DOHC Motormislyd / 'tikken'

Hej i forum. smiley

Efter opstart af donormotor (CB900 DOHC '83), kan jeg desværre konstatere en mislyd / tikken, men kun ved omdrejninger over ~2500 rpm.
Det er ikke sådan man tænker den snart detonerer, men alligevel nok til det skal undersøges.

Jeg har svært ved at høre om det er top eller bund lyden kommer fra. Men jeg synes lyder følger motoromdrejningerne.

Olie + filter er nyt.
Ventilspillerum kontrolleret inden opstart (Bør måske kigges efter igen?).
Tændrør er nye.
Karburatorer ultralydsrensede + synkroniserede.

Det der undrer mig er at lyden ikke er der i tomgang/lave omdrejninger. smiley

Nogle bud til hvor jeg starter? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CB 900 DOHC Motormislyd / 'tikken'
  • #1   3. jun 2021 Sidder dine forrør 100% rigtigt (pakninger), det kan godt give en klik lyd hvis de er lidt utætte imod toppen.
    Det følger omdrejningerne og giver god mening at der skal lidt omdrejninger til før lyden kommer.

• #2   3. jun 2021 Hej Ronni. Det er et godt bud, som klart skal efterses. Det kan være ret bøvlet med de små kraver der skal presse forrør ind mod topstykket.
    Tak for input smiley

Jeg synes dog lyder er noget mere "mekanisk" smiley smiley

• #3   4. jun 2021 Utæthed helt oppe ved topstykket kan lyde meget mekanisk.

• #4   4. jun 2021 For pokker hvor bliver jeg glad hvis det bare er det smiley Jeg kommer tilbage med Update så snart jeg har fået skiftet pakninger smiley

• #5   10. jun 2021 UPDATE SOM LOVET:

Nå, så blev pakninger ved forrør/topstykke udskiftet og efterprøvet. Lyden er desværre ikke væk.

Jeg har lavet et lille videoklip, hvor man kan høre hvordan den lyder. smiley

Håber på gode bud. smiley

https://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/14175-honda_cb900_mislyd

• #6   10. jun 2021 Det lyder meget som noget kædeskramlen for mig. Måske en strammer der ikke strammer ordentligt, eller en kædeguide der mangler plasticen (hvis det er lavet sådan på sådan en gammel dame) prøv først at tage kædestrammeren ud. LAD VÆRE med at rotere motoren det mindste mens strammeren er ude. Og kontroller at den virker som den skal.

• #7   10. jun 2021 #6 Tak for bud. Jeg kigger min clymer for info om kædestrammer smiley

• #8   11. jun 2021 UPDATE 2.0:
    Efter at have læst om ‘cam chain tensioner adjustment’, fik jeg indstillet forreste og bagerste strammer. Lyden er så godt som væk nu. (Det er jo en gammel havelåge) smiley smiley

Andreas aka. Ace: Der er valgfri is og/eller drikkevare ved grillen hvis vi løber på hinanden! Af hjertet tak! smiley

• #9   11. jun 2021 Selv tak, jeg har selv haft sådan en bolledame i 750 smiley

Kommentér på:
CB 900 DOHC Motormislyd / 'tikken'

Annonce