{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
457 visninger | Oprettet:

forsikring {{forumTopicSubject}}

har næsten lige skrevet et inlæg men har ikke helt fået det svar jeg lete efter så spøver igen:
jeg er 18år og vil gærne have en 600 cc men det er en racer jeg kigger efter og har hørt den er dyret og få fosikret en en turing passer det? og hvis hvor maget skal jeg så regne med at slippe for det??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikring
  • #1   15. aug 2005 Hej Lasse.

Prøv at søge forummet igennem, der står en masse om det.
    Kan dog godt give dig et hint. I forsikringsselskabernes øjne er der meget stor forskel på en touring og racer mc, bla. hvilken slags kørsel de to typer indbyder til.
    Da du er 18 år, skal du have din 600 ccm droslet ned til 34 heste/25 KW, dette ændrer dog ikke på at du får en forholdsvis høj præmie.
    Forsikringsselskaberne vurderer din alder, om det er førstegangsregistring af køretøj, hvilken type (touring, racer, chopper...osv), slagvolumen, effekt, samt skal du opgive hvilken værdi den har.
    Ud fra disse kriterier fastsætter de din præmie. Da du ikke har opgivet mærke i dit spørgsmål, ville et forsigtigt gæt fra min side sige, at din præmier ligger omkring de 5000 kr. om året (fraregnet vinterkørsel) og uden kasko, kun med ansvar. Dog er jeg ikke 100% sikker, så er der andre der har en bedre mening, så skriv det endelig.
    Hvis du stadig er usikker, så gå ind på Topdanmarks hjemmeside og udfyld et tilbudsskema med alle oplysninger eller ring til dem, de kan opgive dig den eksakte pris, som ikke afviger meget fra andre forsikringsselskaber på markedet. Håber det lykkes for dig

/Niels

• #2   15. aug 2005 Det er desværre dyrt at forsikre cykler som førstegangskøber, og i en alder af 18 år.
    Vil du have en racer tja... så koster det.
    Hvis du er medlem af touringclub danmark for du dog 15% rabat hos topdanmark.

Som Niels skriver afhænger prisen også af om der er med eller uden kasko.

Tryg og Topdanmark er hvis nogen af de billigste, hvis din arbejdsplads eller fagforening ikke har nogle gode aftaler med andre forsikringsselskaber.

Som 19 årig i 1998 gav jeg 6500 kr for en GS 500 E med kasko, men den hanve også kun 45 HK. (med 15% rabat)

Idag giver jeg 8000 kr (Med 20 % rabat) for min ZX6R 636 og jeg er 27 og har kørt siden jeg var 18.

Er det kun er ansvar og en cykel der ikke står R eller S bag efter kubikstørrelsen ligger prisen nok som Niels skriver.

Held og lykke med at finde noget som du kan betale smiley

Povl F

• #3   15. aug 2005 eneste løsning er ring rundt. flop danmark har jeg dårlige erfaringer med. tryg ok. fair billigere.l men koimmer an på alder, cykel, nypris, område du bor i.

• #4   15. aug 2005 det vil jeg så gøre tak for svarene

• #5   15. aug 2005 Hvis man tager min cbr600 ...
    ved tryg ville de have 7300 for ansvar
    men ved trekroner ville de kun have 4900 for ansvar...

så jeg er ved at flytte hele lortet til trekroner nu hvor jeg ialt spare ca 3400 ,- om året

Kommentér på:
forsikring

Annonce