{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Dan P
Dan P
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 44

Afgift - igen igen {{forumTopicSubject}}

ang. vurderingen, kan det så virkelig passe, at de slet ikke kigger på hvor mange km cyklen har kørt? Det var hvad jeg fik og vide den anden dag, men synes det lyder helt forrykt, da det er af kæmpe betydning for en "hverdags"-vurdering, hvis man skal sælge den. Kan det virkelig passe?

Desuden - min gpz'er er indregistreret i 96, men bygget i 92/93. Når man kan dokumentere dette (hvilket jeg kan), burde de så ikke sætte afgiften efter at det er en 92/93'er? For efter afgørelsen af "skattedamen" var truffet (hun gik ud fra det var en 96'er), nævnte jeg dette for hende, hvorefter hun sagde det ville have væsentlig betydning (i den billigere retning) for størrelsen af afgiften. Hun sagde derefter hun ville kigge på det, og sende den nye afgørelse til mig om et par dage.
Og jeps, jeg modtog den så idag; MED SAMME VURDERING SOM FØR?!?!

Er dette muligvis en fejl fra hendes side, eller betyder det bar det KUN er indreg. datoen der tæller, og ikke byggedatoen?
Det er bar ret væsentligt da der jo også er konstruktive ændringer fra 93-96 på sådan en gpz'er?

synes bar det virker fuldstændig urealistisk at en 93'er model skal betale samme afgift som en 96'er model, bar fordi de har samme indreg. dato!!!!!!

På forhånd tak for hjælpen, Dan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift - igen igen
  • #1   27. feb 2008 normalt tager de kun hensyn til km hvis den har kørt mere end 8-10.000 km pr år - og normalt kigger de kun på første indreg. dato uden at se på byggeår - har selv prøvet det - fik at vide at jeg jo bare kunne klage og du har vel også fået en klagevejledning med - jeg valgte at betale og så komme ud og køre istedet for - der kan være lang ventetid på behandling af klage og ekstra vurdering

• #2   27. feb 2008 Tak - men du prøvede så ikke og følge op på det?

Ville gerne vide med nogen der har prøvet lignende, og derefter fundet ud af, der var penge og hente (forhåbentlig).

Der jo væsentlige forskelle på 93 vs 96:
    Skjoldende er anderledes, og på en 96'er er der også skivebremse bagi, hvor min har tromle... så der MÅ da være en forskel!?!?

• #3   27. feb 2008 Du kan jo bare betale, så du kan komme ud at køre og så klage bagefter.
    Da jeg betalte min kunne jeg se at der var en som var et år nyere og 10000 kr. billigere i afgift, det klagede jeg over, men det ændrede ingenting
    Mvh. Jørgen

• #4   27. feb 2008 Jørgen, ja, ved godt der er meget billige tilfælde ind i mellem, som fx dit med 10000 kr til forskel. Men når hun har lavet en "afgørelse" til en pris, og så bagefter finder ud af det er en 3 år ældre model uden skivebremser som ser helt anderledes ud, burde der da også være en nedsættelse af prisen?!?!

• #5   27. feb 2008 jeg tror altså ikke du bare kan betale og klage bagefter..
    mener når du først har betalt er afgiften fast.. men er ikke sikker..

• #6   27. feb 2008 Selvfølgelig men det er ikke altid at sådan en " pen og blækhus arbejder" som aldrig har set en mc. kan forstå det

• #7   27. feb 2008 jo ulrik, kan man godt, men ville bar gerne ha det ordnet med det samme. Synes bar det virker som logik for burhøns, men det mente hende damen jo så åbenbart ikke... Men der er virkelig ingen der har prøvet lignende? Det er ca. 3-4000 der er forskel fra 92/93-96 på en gpz'er, og dem kan en fattig studerende sagtens bruge :)!!!

• #8   27. feb 2008 Man kan godt betale og klage, og evt. få penge tilbage, du kan bare ikke bagefter sige at du alligevel ikke vil have afgift på

• #9   27. feb 2008 De tager fra første registrering desværre. Min blade er en 93 men først indreg i 94. Det var der intet at gører ved.. Og de gik heller ud fra kilometer, men kun en gennemsnits pris for årgangen..

• #10   27. feb 2008 Martin Jørgensen (Hjørring) ! hvad måtte du bløde for din blade ?

Kommentér på:
Afgift - igen igen

Annonce