De korte ben.... De korte ben....
Ack ja - selv om min flinke kørelærer mener at jeg vokser med opgaven under kørsel - så vokser jeg desværre ikke så meget i længden.
Det betyder at mit umiddelbare svar på "Hvad skal du så ha for en MC når du har fået kortet" lidt blir "En hvor jeg kan nå jorden!"
Jeg kender godt til cycle-ergo.com - men det kræver jo at man ved hvilken cykel man skal se efter - der er desværre ikke lige mulighed for at man kan søge på "Min benlængde - hvad passer så til den?"
Er der nogen af jer flinke mennesker der kan pege en begynder i en retning? Her tænker jeg på både hvilke modeller (Når kortet er i hus må jeg køre på det hele) der kunne være relevante i forhold til standard sædehøjde og hvilke der muligvis kan skaffes lavere sæder til? Jeg tænker noget touring - sportstouring og helst med kåbe. Benlængden er ca 72 og jeg kan godt trives med at kunne nå med fodballen men ønsker ikke at stå på tæer.
God aften
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
Den er slank over sædet, så benene kan nemmere pege i den rigtige retning så man kan nå ned.
Det er også nemt at bygge et lavere sæde.
Billig i forsikring og super letkørt - og den er ikke særligt opmærksomheds krævende. De er solgt i hobetal, så markedet er stort.
feb 2015
Følger: 10 Følgere: 3 Svar: 61
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Fruen her i huset er 158cm, og hun har lige fået en Breva.
jun 2016
Følger: 25 Følgere: 69 MC-er: 2 Emner: 30 Svar: 331
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.839
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.378
Der er mange muligheder, som du måske afskriver fordi det virker usandsynlig.
F.eks. en BMW boxer kan sænkes til siddehøjde på ca. 0,70 cm
apr 2021
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 6
Nej spøg til side - det nytter jo for søren da ikke at jeg bare drømmer vildt og vådt (Jeg har absolut INGEN erfaring med MC - ud over en drøm om at få et kort og en MC at køre på
Ellers var der jo ingen ko på isen i at blive ved med at sidde og gennemgå den ene lækre MC efter den anden på cycle-ergo.com og finde ud af at benene (heller) ikke kan nå
Tak for de forslag som allerede er kommet op - det er glimrende muligheder - men jeg tager med kyshånd gerne imod flere forslag
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.839
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 398
Prøv at finde en Kawasaki GPX 600 i original stand og bare sæt dig op på den. Og hvis det føles rigtigt - så kør en tur.
Der er en del fine af slagsen til salg i øjeblikket.. Hvis den er for gammel er der ZZR 600 også men den er lidt højere.
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 293
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
maj 2008
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.102
God fornøjelse
apr 2021
Jeg har kørt med et par daytona støvler med hæl ved en enkelt lejlighed - og det fungerer glimrende hvis man alligevel næsten kan nå med hælen - men det er lidt det som er udfordringen med min søde lille størrelse 37 - da ombukket ikke er så stort så havner jeg hurtigt på tæerne og så er de 3 - 5 cm ikke nok (Det er fx. stadig ikke nok på GS500'eren). Plateautstøvler er trods alt nok ikke nogen gode idé
Jaja - #ShortPersonProblems jeg ved det godt
maj 2008
Find nu en realistisk begynder mc. en du drømmer om, så løses problemet stille og rolig hen af vejen, hvis viljen er der.
Kom nu, go for it !
apr 2021
Det handler også lidt om realisme - jeg har et par helbredsmæssige tics der betyder at det vil være rigtig dumt at anskaffe et køretøj hvor jeg kun lige kan nå med tæerne fx - så fred være med at man med teknik osv kan komme rigtig langt
Og så drømmer jeg om friheden ved at køre MC - ikke om en helt bestemt MC
Jeg takker fortsat for alle mulige forslag - de er velkomne og kommer i kassen med muligheder
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
apr 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
maj 2008
Men stiller du et spørgsmål, så vil dem der har brugt tid på dig, også gerne have en tilbage melding, det er dog det mindste man kan.
apr 2021
Jeg har kigget lidt på en Yamaha MT-03 i stedet da den er smallere i sædet og jeg derfor teknisk set får "længere ben" når jeg sidder på den. Om det bliver den må tiden vise når Yamaha Roskilde får en hjem til foråret - eller jeg har tid til at tage en tur til Jylland
Og ellers kan det være jeg ender på noget 125ccm - de er både smallere og lettere end de større maskiner - så må jeg jo samle erfaring på sådan en.
(Og jo - jeg kunne jo godt vælge en cruiser i stedet
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 398
apr 2021
Det er rigtig meget an på sædebredden også har det vist sig.
Jeg har i stedet anskaffet mig en Generic Worx 125ccm - nummeret større end en knallert
Så må tid og råd komme når erfaringen er bedre på plads
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.862
https://www.youtube.com/shorts/sHm_wizutuA
De korte ben....