{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Hvornår kan jeg køre uden bekymringer {{forumTopicSubject}}

Hejsa. jeg er lige blevet den heldige ejer af en helt ny Suzuki GSX 750F.

Mit spørgsmål til jer garvede Mc'ister er hvornår kan jeg køre mig min første tur på min mc uden at skulle bekymre mig om salt skader...???

Jeg vil så gerne ud og prøve den....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår kan jeg køre uden bekymringer
  • #1   25. feb 2008 Hmmm... jeg begyndte at køre her i lørdags, dagen efter et stort skyl, så jeg avr sikker på at saltet var væk...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #2   25. feb 2008 Nu er det et par dage siden de saltede sidst, så jeg ville ikke være bange for at køre nu. smiley

• #3   25. feb 2008 hey igen..

jeg har osse godt nok regnet med måske at snuppe en lille tur imorgen hvis ellers vejeret tillader det..... har været inde på den der Salt side hvor man kan se hvornår der sidst er saltet og hvor...og kan ikke se noget i mit område....

Så jeg håber....

Ellers må den jo bare have en skyller når jeg kommer hjem...he he

• #4   25. feb 2008 tja. jeg kan nu stadigvæk se steder der er hvide og fedtede. jeg ville skylle den godt efter brug under alle tilfælde

• #5   25. feb 2008 hey jens.

oki... det vil jeg da gøre. men har bare ikke set noget der ligner salt pletter her i det Nordjyske de sidste uger..... her har faktisk kun regnet og blæst.... smiley

• #6   25. feb 2008 hmmm... har kørt et par tusinde siden vinterferien, og så længe vejen er tør har jeg ikke kunnet lokalisere noget der minder om salt, og går var jeg så i silkeborg, og der regnede det på vej hjem, og noget af det der er fløjet på motorcyklen og støvlerne smager af salt (ja, jeg smager på lortet :p), så hvis vejen er fugtig kræver det en grundig vask, er de tøre, ville jeg bare kører!

• #7   25. feb 2008 He he...

oki....jeg sad faktisk og tænkte på det samme....altså ang. det med evt. at stryge fingeren på en våd vej og smage på det....men det blev ved tanken....he he....

• #8   25. feb 2008 i følge vintertraffik.dk er der ikke nogen steder i dk hvor der er saltet inden for de sidste 2 dage, og med alt det regn vi har haft de sidste, ville jeg også tage mig en tur, hvis vejret tillod det, og jeg havde kæde på cyklen smiley

• #11   25. feb 2008 Hmm...oki. måske lige et dumt spørgsmål mer herfra så skal jeg nok stoppe.....

hvorfor skal dækken være varmet op...er det grundet bedre vejgreb...???

• #13   25. feb 2008 Dækkene bliver blødere ved højere temperaturer og derfor står de bedre fast.
    Dækkene kan køres varme (svært på denne årstid) eller temperaturen i luften skal være højere.
    www.theducklings.dk

• #14   25. feb 2008 Hey

oki havde godt på fornemmelsen det var sådan noget....

he he man skal jo lære noget nyt hver dag

• #15   25. feb 2008 det er svært at køre varme i dækkene ja, men så snart man har kørt et stykke tid, så ka de nem køres lune så de står nogenlunde fast, men pas på og prøv dig stille og rolig frem, så kan du sagtens kører.! hvis du er ny på cyklen, kør du vel også forsigtigt i starten, så vil du ikk opdage at du ikke har varme i dækkene...

• #16   25. feb 2008 Hej Claus..
    Du kan så småt begynde at køre, men vask mc´en godt efter brug.
    Vær meget opmærksom på at dækkene ikke har et godt vejgreb og det betyder rigtig meget! Især når du ikke kender din mc, det ville være træls at ligge ned første dag du kører..
    Og ja, det kan ske med selv 30 km/t.

//JeppeJ//(Horsens)

• #17   25. feb 2008 http://www.vintertrafik.dk/start.asp?file=applet&amt=&saltning=true
    Tjek denne side og kør så efter at der ikke er saltet i et par dage og et godt regnskyl. Så vejen er fri for salt.

• #18   25. feb 2008 he he.... jamen jeg vil da lige være ekstra obs på det med dækkene.... og ja jeg vasker den snå snart jeg er hjemme igen....eller skyller den i varmt vand......

• #19   25. feb 2008 SKAL ud og køre d. 1.3 da den nye ged skal hjem, om så der er snevejr. kan ikke vente længere

• #20   25. feb 2008 Har endnu ikke lært at forstå, hvorfor folk er så panisk angste for vejsalt ??? Cyklen skal da bare have en god gammeldags vask, hvis den får salt...og man vasker / skyller vel cyklen alligevel.......???

• #21   25. feb 2008 Der er da ingen salt nu efter al den regn og orkan agtige blæst!

• #22   25. feb 2008 For to uger siden var jeg ude at køre, og har haft enkelte småture siden. Med den vinter vi har haft er der minimalt med salt på de danske landeveje, og jeg tror ikke det er være end en tur til vesterhavet i sommer månederne. Så fra mig skal det lyde UD OG PRØV DEN MC!! og vask den hvis du er i tvivl.

Kommentér på:
Hvornår kan jeg køre uden bekymringer

Annonce