890 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Peter
Peter
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1

Triumph Street Triple R - 42000 km Triumph Street Triple R - 42000 km

Hej alle,

Ny her - så håber ikke emnet er off topic...

Jeg kigger på en brugt Triumph Street Triple R fra 2009, som jeg synes er fed.

Den har dog kørt 42000+ km og jeg er simpelthen i tvivl om det er for meget? Den står hos en forhandler til 65.999 kr. og virker til at være i ret god stand. Har prøvekørt og med mine amatørerbriller var alt fint.

Servicehistorikken skulle være overholdt (omend annoncen siger "delvist" og forhandleren giver 2 års garanti.

Er det et fornuftigt køb, trods de mange kørte kilometer eller bør man være meget påpasselig, når den har så meget på tælleren?

Alle input er kærkomne!
Takker smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Triumph Street Triple R - 42000 km
  • #1   25. apr 2021 Jeg kender ikke modellen, men der findes nok kun få cykler i dag som ikke vil kunne køre mindst 100.000 km og rigtig mange vil kunne klare langt mere ved god vedligehold.
    Enkelte af de helt billige (Kina)cykler vil måske nok have svært ved det.
    Jeg ville ikke være nervøs for den Triumph hvis ellers den ser godt ud.

• #2   25. apr 2021 Enig med Mathias, det vigtige er at prisen er sat efter km-tallet, da lidt flere km på klokken påvirker negativt når man selv 20000 km senere skal sælge.

• #3   26. apr 2021 Jeg er meget enig med indlæg #1
    Problemet er ikke kilometer, men at priser ikke altid afspejler forskellige km. tal.
    Ofte koster 2 identiske motorcykler "næsten" det samme selvom der måske er 30.000 km i forskel på speedometer.
    Kører man så 4000 km Om året, så svarer det til 7,5 års kørsel !

Jeg ville "ikke" være bekymret over et km tal på 42000.
    Spørgsmålet er om du kan finde en til samme pris/stand med færre km...

Service historik/olieskift er selvfølgelig vigtigt når man handler på brugtmarked, men der skal du huske at mange mc ejere selv skifter olie/filter 1 gang årligt...
    Det gør jeg eksempelvis, selvom jeg kun kører cirka 4000 km....Jeg skifter også olien i kardan trækket efter 8000 km, selvom Honda skriver intervallet er 25000 km i servicemanualen...

Min pointe er at stempler i en servicebog ikke behøver at være det vigtigste når man handler brugt.

Min Honda vfr 1200f fra 2011 har kørt 41000 km.

Tjek lige speedometer på denne sydkoreanske fyrs
    Honda vfr 1200f årgang 2010 smiley
    Han har iøvrigt "KUN" skiftet tændrør 2 gange og fået stillet ventiler 2 gange smiley Han oplyser at Hondaen lever i bedste velgående...(200.000 km)

profilbillede
  • #5   26. apr 2021 Rolig nu. Pas på dit blodtryk. smiley

• #6   26. apr 2021 Jeg havde en xs400 der havde kørt 110000 da jeg solgte den, den kørte stadig perfekt. Jeg har svært ved at tro at der er ret mange motorcykler der ikke sagtens kan gøre det samme. Der er en amerikaner på yt der har dokumenteret 300000 miles! På hans cbr600 det er næsten en halv mio km. Kilometerforskrækkelsen er vildt overdrevet.

• #7   26. apr 2021 #6 De kan noget de Japanere smiley Respekt !

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    apr 2021

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #9   26. apr 2021 Mange tak for alle de gode input - både de ironiske og ikke-ironiske smiley

Det lyder til, at der er konsensus om, at der ikke er noget at være forskrækket over - så længe den er blevet serviceret og fremstår i god stand.

Det er nok umuligt at være sikker på, at den har fået service som den skulle, når bogen kun er "delvist udfyldt", men 2 års garanti fra forhandleren hjælper her - skulle det være en "mandags model".

Så skal der vist forhandles om prisen nu smiley

• #10   26. apr 2021 Den kan du roligt købe, hvis det er den ved stevens, 42000 km er ikke ret mange km for en street triple, den tager nemt de 200000 km uden problemer

• #12   27. apr 2021 Nej - det afhænger jo alt sammen af hvordan tingene er blevet passet ??
    Denne her er næsten som ny..

profilbillede
Kommentér på:
Triumph Street Triple R - 42000 km

Annonce