1.926 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
23 Svar
Nu plukker policen motorcykler for vandvidskørsel Nu plukker policen motorcykler for vandvidskørsel
https://www.magacin.dk/motorcykler/nyheder/motorcykel-beslaglagt-efter-vanvidskoersel/?fbclid=IwAR1AArFwlgHDG2272TigiOIAKf_g3bAu4RV7speLx2o1SMT5_A-WGsH6p-Y
Hvis man gir lidt for meget gas i andet gear, så ryger maskinen på auktion nu. Kør pænt!
Side spørgsmål: hvor ser man info om politiets auktioner? Læste mig til at de lader Lauritz.com gøre det for dem, men hos Lauritz er der kun en enkelt scooter til auktion. Kan det virkelig passe at der ingen MC er til auktion?
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
Så lidt tålmodighed
mar 2010
Følger: 11 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 92
Er det den enkelte betjent der tager beslutningen på stedet?
Hørte at dobbelt op, så f.eks 220 i 110 zone automatisk gir frakendelse, men en audi blev taget forleden selvom den kørte under dobbelt op.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.868
Kører man over 200 km/t, så bliver køretøjet konfiskeret selv om grænsen var 130km/t.
Altså under den dobbelte hastighed.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Mens dem man egentlig ville ramme i det store hele går fri....
Tror vil komme til at se flere højhastigheds biljagter i stjålne biler i det vestlige Århus, Odense NØ og i enkelte forstæder til Kbh.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Der går 3-6 mdr inden de er videre i systemet.
Der er konfiskeret ca 10 køretøjer pt.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.295
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Det er vanvidskørsel!
Og ikke engang et tænkt eksempel
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Når man sætter skilte op i forbindelse med vejarbejde, afleverer man en skilteplan til kommunen, og det er den der er afgørende for om de 50km/t på skiltet er gældende eller ej.
Men hvis man kører i trafikken og ikke ser skilte, så er det vel bare at svinge forbi nærmeste politistation og aflevere styrebrevet.
Alle de her tænkte yderkant eksempler, tjener kun det ene formål at udstille folk som idioter. Det er sgu ikke lovens problem at de er uopmærksomme.
Så stop tuderiet, og overhold fartgrænserne, eller indse at der er noget konsekvens ved de dumheder man laver.
Jeg gider ikke tage stilling til om loven er retfærdig. Det er den ikke for alle, men det overordnede budskab er at man skal lade være med at køre så.meget for hurtigt. Og nu har man nogle sanktionsmuligheder over for dem som før kunne snige sig udenom, ved at sige det ikke var deres bil eller MC.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
I mange, mange år har man jo nemt kunnet anskaffe motorcykler, der snildt kunne runde 200 km/t og af og til gjorde det uden at det gav anledning til anden konsekvens at man fik en dummebøde og inddragelse af kørekortet. Der var aldrig tale om at, man skulle gøre noget for at stoppe motorcyklisternes 'vanvidskørsel'. Tilsvarende med biler før i tiden. Det var ganske få mennesker, der anskaffede sig Porscher, Ferrarier eller andre biler med ekstrem motorkraft. Derfor blev det aldrig et problem med vanvidskørsel.
Det er først i løbet af de sidste, måske 10 - 15 år?, at der er sket en udvikling, hvor 'muskelbiler' er blevet nemme at få fat i på grund af finansieringsmuligheder, leasingselskaber, smarte forretningsfolk, større eller mindre grad af fup og fiduser, sorte penge, kriminalitet, bandemiljøer og alt muligt. Det er dén udvikling, der har forårsaget lovene om vanvidskørsel.
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 83 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 37 Svar: 396
Hvis der hverken er maskiner eller folk udover dig, så bliver du jo heller ikke taget for noget.
mar 2010
Følger: 11 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 92
mar 2018
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 85
Men jeg mister jo ikke mit kørekort hvis jeg udsætter mit eget helbred for farer i mange andre hypotetiske situationer.
Jeg kan køre på en bred motorvej som er mennesketom og der er ingen trafik....
konfiskeret mc og farvel til kørekortet, Det er sgu latterligt og helt ude af proportioner !
Så er der nogle kloge moralister der vil sige at hvis der er en politipatrulje, så er der ikke mennesketomt...Jo for de holder tit stille i rabatten ved tilkørselsveje ind til motorvejen også Selvom der ingen trafik er...som en predator sidder de og venter på deres bytte på en tom motorvej....Det er sgu Vanvittigt...
Ja jeg giver den nogle ekstra ryk på gashåndtaget når forholdene er til det....(ingen trafik/sideveje og lange lige strækninger udenfor byzoner naturligvis...) AMEN
jun 2004
Selvfølgelig skal vi alle følge skiltningen uanset hvor tåbelig man mener den er.
Er man ikke enig i skiltningen er i orden, kan man rette henvendelse til myndighederne og bede dem kigge på det.
Selv har jeg fået fjernet en hastighedsbegrænsning, så det kan lade sig gøre.
mar 2018
Min pointe er forseelsen Vs straf i ovenstående eksempel. (#14)
jun 2004
mar 2018
Præcist som da politikerne strammede Offentlighedsloven i 2014, med store konsekvenser angående aktindsigt i det politiske miljø og den frie presse's muligheder for at agere vagthund for den lille mand i samfundet....
Nogle gange skal vi se tingene i et større perspektiv Matthias/#17
Ellers ender vi med kinesiske tilstande engang i fremtiden.
jun 2004
Bedste evne rækker så ikke altid. Jeg har da også fået mine fartbøder.
Er man utilfreds med loven, så må man gøre en indsats for at få den lavet om. At brokke sig her hjælper ikke.
mar 2018
Du er lidt af et brokkehoved.... Karma.
Dette er dit indlæg Matthias....Tog du en snak om forseelsen med gerningsmanden inden du ringede efter politiet ?
Husk at køre efter forholdene.
Forurening af vejen
Oprettet: 12. jul 20201.164 visninger
Som i sikkert har set, så er der efterhånden mange der forurener vejen, når de slår græs langs deres haver.
I dag var jeg selv ved at komme i uføre, da hele højre vejside var helt dækket af græsafklip lige i et sving.
Jeg vil derfor opfordre til at i giver Politiet et tip så vi måske via den vej kan få stoppet den uvane.
https://politi.dk/anmeld/tip-politiet
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
jun 2004
Jeg har opfordret til at folk gør en indsats når noget er forkert.
Du brokker dig kun og gør intet!
mar 2018
Jeg har prøvet at ringe til Ministeren for fødevare/Landbrug.... Ministerens førsteprioritet er døde mink på vejene og derefter vil han stille et lovforslag i folketinget om at Mc sæsonen bliver forkortet og det først bliver tilladt at køre MC, når græsset er stoppet med at gro...
Ministeriet har oplevet en voldsom stigning af henvendelser angående græs på kørebanen....
Nu plukker policen motorcykler for vandvidskørsel