{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.119 visninger | Oprettet:

ER-6f, GSF650, FZ6 F {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Dette indlæg ligner sikkert noget der er set før, men står og skal prøvekøre de tre anførte mc som jeg Jeg har ikke kørt andet end mgt små mc'er så bliver nok bare en "blød hat" tur rundt om blokken - derfor jeg lige vil høre her også.
Efterhånden har begrænset mig til. Jeg køber fra ny og vil helst under 100.000 pga forsikring.
Jeg vil bruge den til job, køre lidt på ferie med kæresten og så bare som legetøj... Jeg er ikke så meget til topfart men mere cruising og så give lidt gas af og til og køre små-veje etc :D. Jeg er 1,90 høj.
Er der noget der taler for den ene eller den anden i den sammenhæng såsom baggage-muligheder, trækkraft med to pers osv.
GSF naked syns jeg bare er rå og old school men ikke sikker på om jeg bliver træt af ikke at have kåbe.
FZ6 virker som kvalitet (ville blive den "gamle" model).
ER6-F virker fornuftig ud fra test etc men usikker på om den er høj nok selv med det høje sæde.
Håber I har lidt inputs.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ER-6f, GSF650, FZ6 F
  • #1   19. feb 2008 Hov - roder lidt i sætningerne. Skulle stå de tre anførte jeg efterhånden har begrænset mig til - sorry.
    smiley


  • #2   19. feb 2008 ER6F er min klare favorit ( sammen med flere test i magasiner )

    Men du skal da ud og prøve dem !!!!!


  • #3   19. feb 2008 Med det høje sæde burde en ER6 passe dig, hvilken også ville være mit valg af de 3

  • #4   19. feb 2008 Du skal selvfølgelig ud og prøve dem, men ville selv vælge ER6.
    Man skal lede længe efter sjovere cykel til den pris.


  • #5   19. feb 2008 Jeg er ikke i tvivl, men valgte modellen uden kåbe, den er bare så , mmmmm, lækker. !

  • #7   19. feb 2008 Jeg ville helt klart vælge GSF 650, og har også selv bestilt sådan en i år, jeg er selv 187 cm høj... Og ud fra det du skriver, og hvordan du skal bruge den og hvad du ligger vægt på, så synes jeg at den ville være et godt valg smiley

    Da du ikke er den store ræser, så synes jeg ikke at det er nødvendigt med en kåbe, jeg har kun ejet naked, og har aldrig haft brug for en kåbe, heller ikke på motorvej, da jeg mere eller mindre holder mig til de hastigheder som er angivet, og der har jeg ikke følt at det er ubehageligt overhovedet smiley

    Den nye Suzuki GSF 650 AK8 koster også kun 79.995 kr, og så får du endda ABS med, og det synes jeg taler meget for den, jeg ligger ihvertfald selv stor vægt på den ekstra sikkerhed smiley

    Men har også prøvet en ER-6, og den kører super godt, den ville klart være mit andet valg, men jeg synes at man sidder mere komfortabel på en GSF, og så synes jeg at man får mere for pengene!!

    Men vi er jo alle forskellige, så køb hvad du føler for, og hvad du synes føles rigtigt smiley

    Held og lykke med køb af ny bike, og hold os opdateret med hvad du beslutter dig for smiley

    Mvh
    Gert


  • #8   19. feb 2008 Alle tre er fine cykler. Ud og prøv dem, og mærk hvad du befinder dig bedst med. Har prøvet Yamahaen, den er helt klar en lækker cykkel på mange måder og har en god motor.

  • #10   19. feb 2008 Motorerne er i opbygningen den samme, men der er en mærkbar forskel i spidseffektydelsen. De 20 hk, som den 78 hk FZ6 S yder mindre end S2 modellen, er lavet med en simpel drosling af stoppeanordningen ved gaskablets fastgøringspunkt på indsprøjtningssystemet. Et ekstra stykke metal begrænser drejningen af og dermed vinklen på gasspjældenes åbning, hvilket reducerer effekten til 78 HK. En simpel og effektivt løsning i stedet for at ændre på knastaksler eller lignende for at drosle motoreffekten.


    BILLIG TUNING ER MULIGT !!!!!


  • #11   19. feb 2008 En kammerat der kiggede på en FZ6 fortalte at hans forhandler fortalte at for omkring 150 kr kunne man købe en original del til mc'en der forøgede HK til det den oprindelige motoreffekt smiley

  • #12   19. feb 2008 fz6 anytime

    har prøvet dem alle, skulle jeg vælge igen, så bliv det stadig fz6s den første model, der er kvaliteten højere end på s2


  • #13   19. feb 2008 Der er en cykel mere som du måske ikke selv har tænkt på ?, men de ting du skriver du skal bruge den til + at du er 190, så kan jeg ikke lade være med at tænke på en Suzuki DL 650 V-Strom............ prøv den også, den kører kanon, og den kan bruges til alt.........

    Mvh:Dennis


  • #14   19. feb 2008 Jeg ville også gå efter ER6, da den er ikke er så traditionel (gammeldags) i opbygning, desuden er den en del lettere end de 2 andre.
    Der er forskellig ydelse og motoropbygning i alle 3, som i praksis kan gøre forskellen på hvilken der er rigtig for dig.
    Kåben i det her tilfælde, er ikke for hastighedens skyld, men for komfortens. Du bliver ikke så våd i regnvejr, fryser ikke så meget når det er køligt og så er det rart hvis du skal køre motorvej over længere strækning.
    Prismæssigt synes jeg man får meget for pengene hos alle 3 og jeg ville vælge en helt ny.


  • #15   19. feb 2008 Preben: GSF pg FZ6 er da ret ens med motoropbygning og ydelse...

  • #17   19. feb 2008 Chris: ER6 har 15Nm mere i moment end FZ6, så den kan bedre trække 2 personer.

  • #19   19. feb 2008 Må nok give Chris ret, der er mere plads at gøre godt med på en GSF...

  • #20   19. feb 2008 Min rangliste vil være, ER6F, GSF650, FZ6
    ER'eren er den sjovest at køre på af de tre og så er den rigtig fed motor trods den beskedne ydelse. Hvis den skal bruges til megen touring vil jeg dog hoppe på Bandit'en, den er are superharmonisk at køre og så den lige det mere praktisk - den nye motor er også er god forbedring.


  • #21   19. feb 2008 Wow - fik lige tjekket svar. Jeg takker!
    Jeg må få testet lidt. nu lykkedes det også at finde en Kawa forhandler med demo model - de er åbenbart lidt fedtede med dem.
    Er der meninger om gode/dårlige forhandlere af de tre? Har tjekket dmcn og som jeg også fik indtryk af ved mit visit er Køge mc no go med Yamaha og Kawasaki.
    Jeg tænker Masi motor for Yamaha (Fisker vil pakke mig 2006 modeller på); Stevens, eller den v Kbhs zoo eller Slangerup for Kawasaki og Enghave eller FA Moto for Suzuki...
    Tak igen


  • #22   19. feb 2008 Den v zoo, MC hjørnet er der meget blandet omkring. Jeg har altid fået god betjening derude, men mange har fået det modsatte.
    Masi har også Kawasaki.


Kommentér på:
ER-6f, GSF650, FZ6 F

Annonce