Stoppede tomgangsdyser Stoppede tomgangsdyser
Hej alle sammen.
Jeg købte sidste år en ældre dame af en motorcykel efter snart 12 år uden MC.
En gang motorcyklist..... Altid motorcyklist.
Jeg havde to motorcykler i kikkerten jeg ikke nåede at have ( dengang ) jeg var ung, men faldet over den ene model nu her sidste år.
Det drejer sig om en Yamaha YZF 1000 Thunderace fra 1997.
Den har kørt 50000 km og er sund og fin alle steder.
Jeg har gået den igennem, skiftet diverse væsker og filtre, renset og justeret karburatorer, skiftet pakninger og samtlige o ringe på karburatorene og den kører helt fantastisk. ( Min kører stil har så ændret sig markant, sammenlignet med da jeg var 31 år og sad på ryggen af min gamle FZR 1000 eller den Ducati 750 ss jeg også havde)
Igennem foråret sidste år rensede jeg karburatorer i et væk. Hver gang cyklen havde stået parkeret i en uges tid, havde den delvist stoppede tomgangsdyser. Når de blev renset fysisk kørte den perfekt igen indtil ja en uge senere hvis den stod parkeret.
Jeg nåede at skille karburatore og rense dem en 8 -9 gange.
Efter råd fra bike i Næstved skiftede jeg brændstof mærke. Jeg havde problemer både på oktan 95 e10 og oktan 100 e5 fra OK. Jeg skiftede til oktan 98 e5 fra Ingo ( Statoil brændstof ) og begyndte at bruge putoline e10 fighter.
Nu kunne den stå 14 dage og starte og kører fint bagefter, men her efter 3 måneder i hi, var der problemer igen.
Hvad gør i andre med karburatorer eller er det kun mig der har problemer. Har købt Bell Add fuel stabilizer som jeg vil prøve med nu.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Annoncer: 1 Emner: 1 Svar: 106
Er din tank coated indvendig ?
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 4
Den har en lidt mørk ru overflade som jeg også husker min gamle FZR fra 88 havde. Tror du tanken skal renses og have en overfladebehandling.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.840
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.911
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 211
aug 2007
Alt andet er fint og rent og så snart tomgangsdyserne er rene igen, kører maskinen perfekt igen.
Har prøvet at tilsætte putoline E10 fuel fighter, som skulle neutralisere påvirkning af ethanolen. Når det er blandet i kan den sagtens være parkeret i 3 ugers tid og starter op og kører fint igen.
Har snakket med en gut på en Suzuki RF 900 fra 94. Han oplevede ingen problemer overhovedet.
Har prøvet at købe benzin stabilisator efter råd fra MC forhandler, ikke testet det endnu.
Det virker som om benzinen oxidere i tomgansdysen og efterlader dette gel/pulver agtige stads.
Tomgangsdyserne er af typen med emulsionsrør lige efter dysen, hvor luft introduceres via luftdysen til tomgangskredsen. Den omtalte Suzuki RF 900 har en anden type tomgangdyse.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 211
aug 2007
Pakningerne i karburatore og alle o ringe i benzinrørene mellem dem er nye. Eneste pakninger der ikke er fornyet endnu er benzinhane. Dem prøver jeg at forny, er købt.
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 488
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.335
aug 2007
Har bestilt et produkt fra Tyskland som hedder profi fuel max.
Jeg prøver at tilsætte det og montere et ekstra benzin filter.
Stoppede tomgangsdyser