1.240 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Stoppede tomgangsdyser Stoppede tomgangsdyser

Hej alle sammen.

Jeg købte sidste år en ældre dame af en motorcykel efter snart 12 år uden MC.
En gang motorcyklist..... Altid motorcyklist.
Jeg havde to motorcykler i kikkerten jeg ikke nåede at have ( dengang ) jeg var ung, men faldet over den ene model nu her sidste år.
Det drejer sig om en Yamaha YZF 1000 Thunderace fra 1997.
Den har kørt 50000 km og er sund og fin alle steder.
Jeg har gået den igennem, skiftet diverse væsker og filtre, renset og justeret karburatorer, skiftet pakninger og samtlige o ringe på karburatorene og den kører helt fantastisk. ( Min kører stil har så ændret sig markant, sammenlignet med da jeg var 31 år og sad på ryggen af min gamle FZR 1000 eller den Ducati 750 ss jeg også havde)
Igennem foråret sidste år rensede jeg karburatorer i et væk. Hver gang cyklen havde stået parkeret i en uges tid, havde den delvist stoppede tomgangsdyser. Når de blev renset fysisk kørte den perfekt igen indtil ja en uge senere hvis den stod parkeret.
Jeg nåede at skille karburatore og rense dem en 8 -9 gange.
Efter råd fra bike i Næstved skiftede jeg brændstof mærke. Jeg havde problemer både på oktan 95 e10 og oktan 100 e5 fra OK. Jeg skiftede til oktan 98 e5 fra Ingo ( Statoil brændstof ) og begyndte at bruge putoline e10 fighter.
Nu kunne den stå 14 dage og starte og kører fint bagefter, men her efter 3 måneder i hi, var der problemer igen.
Hvad gør i andre med karburatorer eller er det kun mig der har problemer. Har købt Bell Add fuel stabilizer som jeg vil prøve med nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stoppede tomgangsdyser
  • #1   1. mar 2021 Hey
    Er din tank coated indvendig ?

• #2   1. mar 2021 Tanken står fuldstændig originalt. Det ser ikke ud til der er nogen coating på den.
    Den har en lidt mørk ru overflade som jeg også husker min gamle FZR fra 88 havde. Tror du tanken skal renses og have en overfladebehandling.

• #3   1. mar 2021 Det lyder absolut som om der kommer snavs et eller andet sted fra, jeg har kørt e10 på karburatorcykler uden problemer, ligeså min kærestes sv650. Men den blev købt sidste år, og har ikke været startet i år endnu.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.911
    #4   1. mar 2021 Et bedre filter på benzinslangen... smiley

• #5   1. mar 2021 Jeg ville nok afmontere og skylle tanken igennem med benzin. Hvis der er skidt i tanken, er at sætte et filter på lige som at pisse i bukserne for at holde sig varm. Bedre at få løst problemet en gang for altid. Ikke at et filter generelt ikke er en god idé, men det lyder som om at det bare vil være at flytte problemet i det her tilfælde.

• #6   1. mar 2021 Tanken er fin og ren. Benzin slangerne er skiftet til Gates slange som er godkendt til ethanol, benzin filteret på slangen er skiftet til nyt, benzin sien lige foran karburatorene er skiftet. Når karburatorene er renset starter og kører den perfekt og problemet opstår kun når den har stået og ikke er blevet brugt. Hvis jeg kører en tur, drejer ind og fylder tanken med oktan 98 E5 kører videre hjem og parkere den efter en dejlig tur, vil den starter og kører fint igen dagene efter, men står den parkeret i 8-9 dage og jeg så vil ud og trille igen, er problemet der. Der er ingen skidt i hverken filter, slanger eller i svømmer husene, men der ikke hul igennem tomgangsdyserne. 8 dage er det noget tyktflydende stads, 14 dage er det hvidligt pulver agtig.
    Alt andet er fint og rent og så snart tomgangsdyserne er rene igen, kører maskinen perfekt igen.
    Har prøvet at tilsætte putoline E10 fuel fighter, som skulle neutralisere påvirkning af ethanolen. Når det er blandet i kan den sagtens være parkeret i 3 ugers tid og starter op og kører fint igen.
    Har snakket med en gut på en Suzuki RF 900 fra 94. Han oplevede ingen problemer overhovedet.
    Har prøvet at købe benzin stabilisator efter råd fra MC forhandler, ikke testet det endnu.
    Det virker som om benzinen oxidere i tomgansdysen og efterlader dette gel/pulver agtige stads.
    Tomgangsdyserne er af typen med emulsionsrør lige efter dysen, hvor luft introduceres via luftdysen til tomgangskredsen. Den omtalte Suzuki RF 900 har en anden type tomgangdyse.

• #7   1. mar 2021 Prøv og tjek om benzinene er ved at æde dine pakninger i enten karburator eller benzinhane. Det der ethanol er noget agressivt skidt

• #8   1. mar 2021 Det vil jeg prøve Peter.
    Pakningerne i karburatore og alle o ringe i benzinrørene mellem dem er nye. Eneste pakninger der ikke er fornyet endnu er benzinhane. Dem prøver jeg at forny, er købt.

• #9   1. mar 2021 Prøv om du ikke kan købe en tankfuld oktan 100LL på den lokale flyveplads. Det er oktan 100 med bly og absolut ingen ethanol. Det er dyrt, men det er garanteret 100% ren power

• #10   1. mar 2021 jeg ville prøve at skifte brændstof slanger, evt købe en af de der pap lign benzinfiltre fra thansen og så få tanken afmonteret og skyllet rigtig godt igennem

• #11   3. mar 2021 Slanger og alt er skiftet.
    Har bestilt et produkt fra Tyskland som hedder profi fuel max.
    Jeg prøver at tilsætte det og montere et ekstra benzin filter.

Kommentér på:
Stoppede tomgangsdyser

Annonce