1.324 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Restaurering af gammel MC - fake? Restaurering af gammel MC - fake?
Hej MCG
Nu er jeg nødt til, at høre andre entusiasters holdning.
Ham her restaurerer en gammel MC fra 1960, uden at knække en eneste bolt eller opleve andre problemer. Det hele glider bare fra hinanden som var det samlet i går.
Det må sgu da være fake?
Jeg går selv og istandsætter en GS500 fra 1991 og jeg har knækket mange bolte allerede. Selv med litervis WD40, gasbrænder til at løse rustnebolte osv.
Hvad tænker i?
https://youtu.be/y8HEZ-x4-_w
0 synes godt om
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
1. Derovre salter de ikke - det gør vi her i landet.
2. Der er oftere brug for at adskille og dimse en Ural/Dnepr, end der er med en GS500 - så tingene får ikke lov at være samlet ret længe ad gangen, så det når aldrig at gro rigtigt fast.
3. Vedligeholdelse? Hvis din GS500 er ejet af en idiot eller 2, og den på videoen er ejet af en som ved hvad han laver...
4. Det er sjovere kun at vise de ting der går glat, end det er at vise dem der går galt på youtube. Det er jo ikke en hjemmeside med nøjagtig video dokumentation - men en platform hvor folk fortæller en historie på video. Den der redigerer, bestemmer jo hvilken historie han vil fortælle - og her har han så valgt den rosenrøde og evigglade indgangsvinkel.
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Så ryster den selv fra hinanden...
Og du kan følge olie sporet tilbage og samle stumperne op
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
mar 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
#2 Det er også min erfaring, at kvaliteten svinger meget. Jeg var faktisk ved at tro, at det kunne være fordi det ikke var blandinger/kombinationen af aluminium og jern, der gjorde at alt bare gled fra hinanden.
Lige et opfølgningsspørgsmål - har nogen af jer erfaring med de kemikalier han blander? Det ser godt nok effektivt ud, men det kan jo igen bare være film-tricks.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
Der self nogle der har været strammere end andre men når de er løsnet så skruer man dem ud med fingrene.
Men den bliver også sat ind engang i oktober og kommer først ud igen i april/maj når ALT salt er væk.
Det danske klima er også hård ved tingene.
Jeg har lige skiftet ALLE bærearme, støddæmpere, fjedre og bøsninger på min gamle E92 og det var også bare at løsne og skrue ud.
Den kom til DK for et par år siden så næste gang er det nok en knap så stor fornøjelse.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 189
jan 2020
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 2
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Restaurering af gammel MC - fake?