2.073 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Sondors EV Sondors EV

https://www.youtube.com/watch?v=6BG8fFma6nM

Jeg har længe kigget efter en el-motorcykel, men det eneste jeg har kunnet finde er Zero eller Harley Livewire, med mindre man kigger efter scootere, som nok ville have svært ved at bære mine 100+kg op til en hastighed på mere end 50km/t. Jeg synes den ovenstående ser fornuftig ud; er der nogen der har nogle idéer om hvor svært og hvor omkostningsfuldt det ville være, at få sådan en på de danske veje? Hvis bare den ville koste de 31.000,- som den angiveligt kommer til at koste i staterne, ville den da være en no-brainer som pendler-cykel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sondors EV
  • #1   5. feb 2021 Hej David.
    Jeg er selv helt vild med denne model, det virker som et fed maskine. Jeg har haft mine bekymringer omkring godkendelse i EU/DK og skrev derfor til Sondors. De har sendt mig et længere svar, her kommer det vigtigste:

"The Metacycle is a U.S. Department of Transportation approved street vehicle, and it will have a VIN. Your Metacycle will arrive with a Manufacturer's Statement of Origin and a Certificate of Conformity (CoC). Please check in with your local government about motorcycle licensure and regulations."

Forklaringen af CoC: "A COC (Certificate of Conformity) is a declaration of the conformity with the type approval of EC. The purpose of this document is to ensure the free movement of goods within the European Union, specifically for those goods that are subject to homologation and registration. A COC is only obtainable for:

-passenger vehicles (M1)
    -light goods vehicles (N1)
    -motorcycles (L)
    A COC document is a producer’s declaration that the vehicle complies with the given approved type. This document contains information about the vehicle and its producer’s identification, type approval number, technical specifications and other data. The content of a COC is defined by EU regulation (Amendment IX, Regulation 92/53)."

Det store spørgsmål er vel hvad prisen er landet i DK med afgift og plader? smiley
    Jeg kunne sgu godt finde på at smide depositum smiley

• #2   6. feb 2021 Ser interessant ud. Der vil komme told og moms på men ingen afgift. Har selv hentet Zero FX i Tyskland.

• Bandit
    Bandit Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 10
    #4   10. feb 2021 Mc = Benzin

• #5   18. feb 2021 #1 - jeg har lagt et depositum nu smiley
    #2 Hvor meget ligger told og moms-satsen på? Og var det besværligt?

• #6   19. feb 2021 Slet ikke besværligt, fordi jeg hentede i DE (EU). Der var således hverken (ekstra) moms eller afgift på. Kostede kun toldsyn og nr.plade. Momsen vil være 25% af købsprisen, tænker jeg. Jeg ville ringe til Skat og få oplyst toldsatsen og korrekt beregningsmetode. Fortæl gerne resultatet her smiley

• #7   24. jun 2021 Hej David.

Det kunne være spændende at høre hvordan det gik med denne sag. Fik du reserveret og lovning på levering i Q4? smiley

Kommentér på:
Sondors EV

Annonce