2.073 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Sondors EV Sondors EV
https://www.youtube.com/watch?v=6BG8fFma6nM
Jeg har længe kigget efter en el-motorcykel, men det eneste jeg har kunnet finde er Zero eller Harley Livewire, med mindre man kigger efter scootere, som nok ville have svært ved at bære mine 100+kg op til en hastighed på mere end 50km/t. Jeg synes den ovenstående ser fornuftig ud; er der nogen der har nogle idéer om hvor svært og hvor omkostningsfuldt det ville være, at få sådan en på de danske veje? Hvis bare den ville koste de 31.000,- som den angiveligt kommer til at koste i staterne, ville den da være en no-brainer som pendler-cykel.
1 synes godt om
jul 2013
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 277
Jeg er selv helt vild med denne model, det virker som et fed maskine. Jeg har haft mine bekymringer omkring godkendelse i EU/DK og skrev derfor til Sondors. De har sendt mig et længere svar, her kommer det vigtigste:
"The Metacycle is a U.S. Department of Transportation approved street vehicle, and it will have a VIN. Your Metacycle will arrive with a Manufacturer's Statement of Origin and a Certificate of Conformity (CoC). Please check in with your local government about motorcycle licensure and regulations."
Forklaringen af CoC: "A COC (Certificate of Conformity) is a declaration of the conformity with the type approval of EC. The purpose of this document is to ensure the free movement of goods within the European Union, specifically for those goods that are subject to homologation and registration. A COC is only obtainable for:
-passenger vehicles (M1)
-light goods vehicles (N1)
-motorcycles (L)
A COC document is a producer’s declaration that the vehicle complies with the given approved type. This document contains information about the vehicle and its producer’s identification, type approval number, technical specifications and other data. The content of a COC is defined by EU regulation (Amendment IX, Regulation 92/53)."
Det store spørgsmål er vel hvad prisen er landet i DK med afgift og plader?
Jeg kunne sgu godt finde på at smide depositum
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 64 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 210
apr 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 10
feb 2021
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
#2 Hvor meget ligger told og moms-satsen på? Og var det besværligt?
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 64 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 210
jul 2013
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 277
Det kunne være spændende at høre hvordan det gik med denne sag. Fik du reserveret og lovning på levering i Q4?
Sondors EV