1.049 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

7 års ancinnitet/kun kørekort i 5 år ? 7 års ancinnitet/kun kørekort i 5 år ?

Jeg har fået et fint tilbud på kasko af min
honda cbr 600 RR.

Min forsikringsmand har givet mig 7 års skadefri kørsel gennem min eks-kæreste, men jeg har kun haft kørekort i 5 år ?
Jeg går ud fra de har tjek på hvad de tilbyder--er bare nervøs for de vil påpege det, hvis der rent faktisk sker en skade.

Men hvis de har tegnet forsikringen kan de vel ikke sige den ikek dækker bagefter, eller ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  7 års ancinnitet/kun kørekort i 5 år ?
  • #1   10. feb 2008 Uden at kunne Juraen bag, tror jeg den er god nok Julie....

Min Kæreste opbygger oxo ancinitet via min forsikring (Bil)

• #2   10. feb 2008 Du har intet at frygte.....
    Jeg fik friskade,og blev elitebilist da de fik mit hus osv.

• #3   10. feb 2008 Tag dog imod det tilbud det eneste der kan ske er de prøver at ændre det bagefter. De kan ikke nægte at dække hvis der sker noget pga en fejl de har lavet.

• #5   10. feb 2008 oki.. troede nemlig også man max kunne få ancinnitet det antal år man havde hft kørekort-- men åbenbart ikke ?

Iøvrigt, har jeg hørt top dk har sat deres forsikringer ned, det må jo så også gælde for mit tilbud ? Vil ringe ind og høre dem imorgen, da jeg fik mit tilbud i december..

• #7   10. feb 2008 mm det forstår jeg ikke. jeg har hverken haft mc eller bil i eget navn, men har fået et rigtig godt tilbud og ancinnitet fra min eks-kæreste.

• #9   10. feb 2008 @ Julie -> Juridisk set har de giver dig et tilbud som du kan vælge eller vrage smiley Den er i hvert fald bindende for dem, også når det kommer til "stykket". Såeh, hvis du synes at det er et godt tilbud, så tag endelig imod den smiley

• #10   10. feb 2008 Chris A: Er du sikker på det. Jeg ved nemlig at når vi sælger deres forsikringer (bil og mc) så hører vi altid hvor længe kunderne har haft bil eller mc i eget navn

• #11   10. feb 2008 @Julie -> BTW så er "præmien" ikke betinget af skadens omfang eller omvendt. Så hvis DER ER tale om en professionel fejl fra deres side, og uheldet har været ude - så dækker de, for det ville de gøre uanset præmiens størrelse -> men efterfølgende kan de måske sætte din præmie op, hvilket du selvfølgelig kan sige nej tak til og skife selskab smiley

• #12   10. feb 2008 konen (arvede) også min ancinnitet da hun fik sin egen bike så jeg tror ikke du har noget at være bange for

• #13   10. feb 2008 Man gør rigtig mange ting, for at same en husstands samlede forsikringer. Bl.a. deler man anciennitet ud.

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men det er mit indtryk, at de fleste assaurandører har temmelig frie hænder. Anciennitet er en måde at give prisafslag på.

Julie-Tea: står du med en police og den er bedre end, hvad du havde forventet, så er den alligevel en skreve aftale om et forsikringsforhold, og som sådan er den bindende - så spring du bare på og glæd dig:-)

• #15   10. feb 2008 Min X blev elitebillist "pga." mig..
    Så den er god nok.. =8o)

/Rass

• #17   10. feb 2008 hvad lyder det på ?

• #19   11. feb 2008 Fik pris i Herning i dag ved Top Danmarks stand fin pris på Mc han ville kun høre hvor mange år uden skader bil som Mc var hip som hap det gik ud på et ingen skader i 20 år men havde jeg haft en i bil sidste år ville det også ramme Mc forsikring ved flytning selv om man har fast pris uden stigninger i nuværende selskab.

Vil give Tryk muligheden for at sætte pris ned ( bedre tilbud ) eller hopper jeg til Top Danmark

• #20   11. feb 2008 tak for svar til alle... Mm, er da lidt nervøs for om deres nye koncept så gør, at min præmie lir højere, hvis den kun går efter hvor mange år man har kørt mc i eget navn ?
    For det er 0 i mit tilfælde :- /

Men de har jo givet mig et skriftligt tilbud, godt nok i nov/dec sidste år, emn håber det stadig gælder.
    Må give dem et kald imorgen, skal nok komme med en tilbagemelding smiley

Gonat , sov godt smiley

• #21   11. feb 2008 Den skulle være god nok smiley
    Jeg er hos Top Danmark, og fik overført min bil ancinnitet til min mc, så ingen problem der. Og min kæreste opbygger også ancinnitet gennem mig, så hvis hun vil have egen bil eller mc, ja så er hun automatisk på samme nivau som mig smiley

Kommentér på:
7 års ancinnitet/kun kørekort i 5 år ?

Annonce