970 visninger
|
Oprettet:
Forhandler-rabat? {{forumTopicSubject}}
Hey.
Jeg står for at købe ny MC her til foråret, forstiller mig det måske bliver en SV650S. Dertil skal jeg have udstyr, dvs. hjelm, jakke, bukser, støvler handsker, lås og alarm.
Uden rabat kan dette jo snildt løbe op i 120.000 kr...
Mit spørgsmål er så, hvor meget kan jeg håbe på/ forvente i rabat? -ved godt det nok kommer an på hvilken forhandler jeg køber hos.
Er der nogen som har nogle konkrete eksempler, hører jeg dem meget gerne!!!
Det er meget rart at have noget at gå ud fra når jeg skal prutte lidt om prisen..
På forhånd tak!!
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
køb du din mc v forhandleren men køb dit udstyr i tyskland .
det kommer du meget længere ved .
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.090
MEN det kræver også at forhandleren kan se en fordel i at handle med dig. Det er nok svær lige nu , hvor solen står højt på himlen og du skal stille dig ind i køen for at købe ny mc. Du skulle have været ude i Nov-Dec og bestil din maskine, så kunne du måske have fået rabat på udstyret.
Lige nu er der kun som Chris skiver at køre til D.
MEN held og lykke med rabatten - og den der ikke spørger, vinder ikke noget.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
og du kan måske være heldig at få 10% på det øvrige ud over mcèn . men det forslår på ingen måde hvad du ville kunne spare ved tyskerne .
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Forhandlerens "tab" ved rabat er jo ikke lineært, idet der skal betales afgift+moms ag avancen. Når forhandleren således giver dig en svimlende rabat, så koster det ham reelt kun 30% af rabatbeløbet, resten af rabatten "giver" 666 (altså Told og Skat).
JLL
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 275
Don T -tak for rådet. det vil jeg prøve!!!
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
Men havde nu efterfølgende ønsket at jeg havde handlet hos f.eks Hein Gericke i Flensborg..., der var der det dobbelte at spare!!!
Forhandler-rabat?