974 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

hjælp...mit kort ryger hjælp...mit kort ryger

hallo jo...
jeg er i den uheldige position at jeg blev stoppet for at kører på hjul. dette var politiet bestemt ikke glade for, og de mener at handlingen skal taksere til et farvel til kortet, skønt min kammerat blev taget for samme forseelse, og fik en bøde på 500kr. er der nogen der har stået i samme situation, eller nogen der kender nogen tricks til at snige sig uden om.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp...mit kort ryger
  • #1   1. aug 2005 hvor langt kørte du på hjul?
    Vippede du den bare op?
    Hvor langt oppe var du?
    var der andre forseelser involveret? (for meget fart fx)

• #2   1. aug 2005 måske fart...men det benægter jeg bare. de har ingen måling eller noget. jeg var helt oppe men kun kort tid. de så det kun i spejlet, så hvis ikke der er nogen herinde der har nogen gode ideer, prøver jeg at bilde dem ind at det de så i spejlet var min lygte der rejste sig pga acceleration. et eller andet må jeg jo prøve

• #4   1. aug 2005 ja er også af den mening det er ved kasse 1 man betaler.
    Men omvendt så burde der også være et fast regelsæt for hvad sådan noget giver! Men dte går vel under meget uforsvarlig kørsel eller lign, da du kun har 1 hjul i kontakt med jorden.

• #5   1. aug 2005 Uha det lyder ikke rart.. jeg blev engang stoppet for det samme, dog af en civil.. der snakkede jeg mig heldigvis ud af det på stedet.

• #6   1. aug 2005 Jacob.

Jeg har ikke umiddelbart forstand på det, men det bør vel findes nogle tabeller hvori takseringen står.

Ellers er det jo lidt frit land for den enkelte betjent at taksere hver enkelt forseelse - sådan tror jeg ikke det foregår ;o)

Men nogen direkte hjælp kan jeg ikke give dig, men undersøg hvordan det normalt takseres - ring evt til politiet og hør ad. (du behøver jo ikke ligefrem fortælle at du er blevet stoppet...)

Lars: tjah, find dig dog noget mere interessant at lave end at spille gammelgklog når nogen spørger om hjælp....

• #7   1. aug 2005 Hvis de siger at dit kort ryger så er der jo ikke andet for end at ringe ned til politimesteren og forklarer situationen... koblingen smuttede osv osv osv... gør det aldrig mere:)

• #8   1. aug 2005 Hvis de mener du køre hasaderet, hvilket de plejer at gøre når de tager folk i at køre på baghjul, så bliver du sansynligvis slebt i retten.. og dommeren er desvære på politiet side i det tilfælde, skal du nok regne med:-(
    men der er ik andet for end du må se hvad der sker

• #11   1. aug 2005 Et par spørgsmål.
    1. var det i en by?
    2. kørte du forbi en sidevej på rullen
    3. var der skoler eller bus stoppested i den umidlbare nærhed

Jeg må sige du står ikke godt, som du siger mener politiet det kommer til at koste kortet, det vil sige at de ikke ved det og derfor sender det vidre i systemet og så er det noget lort, så ryger du i retten, og der kan gå op til et år inden sagen kommerfor.

Jeg blev stoppet for samme forseelse, med 50 i timen hvor man møtte køre 60, ingen folk at se på nær civil bolitiet et stykke bag mig, jeg satte forhjulet ned ud for en sidevej, og i mine udregninger som jeg forelagde i retten var det opgjordt at en person skulle løbe ud af en dør med 157,5 km/t for at kunne komme i fare (kender ingen der kan løbe så hurtigt. Skulle der komme en bil fra sidevejen skulle vedkommende køre mere end 178 km/t ud i et T kryds, heller ingen faktor.
    I udregningen var reaktionstid, nedsættelse af forhjul og bremse distance.
    Jeg tabte, surt.
    Find en god advokat.
    Held og lykke.
    Ps. hvis det var på en vej hvor der var reel fare for andre ryger pappet, og så er det også fortjænt, men dommene på dette område har en tendens til at være alt for streng.

• #12   1. aug 2005 Thomas (Herning)

Var det Rene på den sorte streetfighter R6, der mistede kortet?

Christian

• #14   1. aug 2005 Uhh er det så farligt at koblingen smutter ..... tror sgu hellere at Tuonoen må blive byttet med en Goldwing så

• #15   1. aug 2005 Hvis de ikke har noget på dig, udover at have set dig i bakspejlet, så kan du vel bare benægte, det er vel ikke umiddelbart den bedste vinkel de har set det fra!?!
    Det kan sgu godt være det er forbudt at køre på rullen, men jeg er enig med Rune, de burde finde sig noget andet at bruge deres dyre tid på. Med mindre det self var et sted med små børn el. lign i nærheden.
    Held og lykke med det.
    >>>Martin

• #16   1. aug 2005 Jacobsen, den sag kan jeg godt huske, der var temmelig mange der blev forarget over at han brugte spalteplads til at forklare sin egen situation smiley

• #19   1. aug 2005 Thomas (Herning)

Han skulle ikke ha taget kortet, men derimod tildeles præmier og hædersbeviser for sine evner på to... et hjul. Vidste godt at han var kommet i retten, men havde ikke hørt at han tabte.

• #20   1. aug 2005 Rfter en ulykke i Esbjerg har retten skruet bissen på inden for dette område.
    Jacob gå på biblioteket og søg efter doms afsigelser inde for det område, vil du kunne se hvordan du står ved at sammenligne din sag med andres, tænk blot på at for 1 1/2 år siden blev dommene en anelse hårde dømt.
    Jeg kan desvære sige at du nok kommer i retten.
    Anklageren vil selv gå ind og checke forige domme, og forlange straf i henhold til den, derfor må du finde så mange sager du kan med frifindelse af krav om betinget frakendelse af kortet.
    Det siges at der er kommer en regel at hvis hjulet har været hævet mere end 20 cm er det en betinget frakendelse. Men har selv søgt og kan ikke finde noget der tyder på samme, men den ovenstående regl med 100m er helt hen i skoven, i henhold til forskellen mellem ugerningens i fx. by mod på motorvej, derfor ingen meter angivelse.
    Du kan være heldig at politi mesteren i din kreds ikke vil køre en retsag, men desværre ser det ikke lyst ud, dog alt afhengig af hvor og hvordan det er sket.
    En anden ting sagen med Anders Rasmussen blev "kun" til en bøde, på baggrund af at den ikke var hævet mere end 20 cm, hvis du siger at din er næsten umuglig at holde nede, vil du miste kortet på baggrund af at du ikke har krontrol over din motorcykkel.

• #21   2. aug 2005 Betjenten skriver en rapport om episoden, som politiets sekratiat gennemlæser og beslutter hvilken § du skal sigtes for.

For det andet kommer du kun i retten, hvis du derefter nægter forseelsen.

Så ingen kan med sikkerhed sige, hvad din straf vil blive, da det i sidste ende vil blive op til dommeren.

• #22   2. aug 2005 Hej Tommy
    inde for netop denne sag er der ingen regelsætning om hvilken strafudmåling der er på området, derfor ender de sager som regel altid i retten, hvis de da kommer så langt.
    Hvilket jeg dog ikke håber for Jacob.
    Det er dog op til politichefen (og ikke op til politiets sekrateriat at afgøre) i den pågældende kreds at bestutte om hvilken paragraf det skal under.

• #23   4. aug 2005 hej dreng....
    tak for alle de venlige og behjælpæige svar (på nær Lars T).
    har snakket med en der arbejde i retten i Køge, som fortalt hvad paragraffen jeg havde overtrådt indebar. kan ikke helt huske det i detaljer, men hun mente ikke det var så slemt og prisen ville nok ligge på 500-1000kr. så hvis dette passer skal i skynder jer at hive den op, inden deres klippekort halløj kommer (september).
    Men nu må vi se hvad der sker, men jeg sørger for at holde jer opdateret.

men endnu engang tak for hjælpen......

Kommentér på:
hjælp...mit kort ryger

Annonce