{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.453 visninger | Oprettet:

Forsikring - prisfald! {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

Jeg har ladet mig fortælle at Danske Forsikring sænker prisen på deres MC forsikringer. I gennemsnit sænkes prisen med 25%. Selvrisikoen sættes også ned. Der er også kommet aldersrabat på 15% hvis man er over 40 år. Tillæg for kørsel i vinterperioden sættes ned fra 25% til 15%.

Jeg har ikke selv forsikring i Danske Forsikring nu, men vil da tage at kontakte dem på mandag for at høre hvad de kan tilbyde med de nye priser smiley

God weekend!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring - prisfald!
  • #1   2. feb 2008 Det er jo bare fordi Danske forsikring er en underafdeling af TopDK.
    Så er de jo nødt til at følge trop.
    Det er stort set samme priser som TopDK. Ihvertfald ifølge min erfaring når jeg har ringet til dem.


  • #2   2. feb 2008 Ok, men så må TopDK's priser vel være faldet? Ændringerne skulle være trådt i kraft d. 1. februar 2008.

  • #3   2. feb 2008 Så er tryg da stadig billigerer... Top dk er jo top scoerer i at være de dyerste på markedet.

  • #4   2. feb 2008 ja men de var blandt de dyre i branchen!

  • #5   2. feb 2008 Det kommer jo an på hvilken cykel man har.... i mit tilfælde var topdk billigst, med en forskel på 10.000 kr årligt til næst billigst, som var Fair.....

  • #6   2. feb 2008 Det der med forsikringepriser er noget spøjst noget.

    Alle siger, at TopDaanmark/Danske forsikringer er dyrest.

    Jeg har samlet alle mine forsikringer der, og en gang årligt spiler jeg en runde til samtlige forsikringsselskaber, for at se, hvad der kan spares. Det har jeg nu gjort 7 gange. til dato har jeg ikke fundet et eneste bud, der bare er i nærheden:-)


  • #7   2. feb 2008 Knud (Vestegnen) J: Mit kaskotilbud hos TopDK med 2 års. anciennitet lød på 23k for en R6 00.
    Ringer jeg så til storstrømmens forsikring (Lokal forsikring, for L&F og Sydsjælland) så snakker vi ca. 16 - 17k. for en R6 06. Som er noget dyrere og har et par ponyer mere. Og generelt ville være noget dyrere for forsikringsselskabet hvis jeg smider.


  • #9   2. feb 2008 jeg ringede til tryg forsikring igår.. de vil have 11600 for kasko. overvejer at få kasko på dyret i år.. nu gik det med ansvar sidste år.

  • #10   2. feb 2008 Jeg ville have lavet et tilbud til mig selv igår, da jeg var på arbejde men nåede det desværre ikke. Kan muligvis give jer et eksempel på mandag, hvad faldet betyder. Har adgang til deres systemer.

  • #11   2. feb 2008 Danske Forsikring sælger TopDK produkter men ellers har de ikke meget at gøre med hinanden. De har i mange tilfælde forskellige priser, til Danske Forsikrings fordel.

  • #12   2. feb 2008 kender ikke så godt det etuforsikring. er der nogen der ved om det er et godt forsikrings selskab. jeg mener om der er problemer med at få sine penge hvis der sker noget?

  • #13   2. feb 2008 fik også et tilbud på messen som klart var billigst i forhold til andre. Sparer 4000 i forhold til tidligere. nice.

    /risum


  • #14   2. feb 2008 ok.. dem prøver jeg lige mandag.
    Takker JayKay

    Og godnat.. Hehe


  • #15   2. feb 2008 Fik også lavet tilbud hos Yamaha, som bruger ETU, her skulle jeg betale 8000 mere om året end hos Danske Forsikring.

  • #16   2. feb 2008 Havde en skræmmende oplevelse i dag i tappehallerne, TopDanmark's forsikringstilbud var for det første et stykke fra den forsikringsdækning jeg har i dag, men deres betingelser ved tyveri er mildest talt underlige.

    Ved beregningen af min forsikringspræmie, tog de udgangspunkt i listeprisen for cyklen, men ved tyveri tog de uddgangspunkt i "salgsprisen for cyklen i dagsværdi" - det vil sige , at selvrisikoen på de 20% blev beregnet af dagsværdien, og at du dermed får "brugtprisen minus 20%"

    Nå det bliver måske for teoretisk så lad os tage et konkret eksempel.

    En cykel står til en listepris af 450.000, det får du lov til at betale en monsterpræmie af.

    Cyklen stjæles, og forsikringen vurderer at dagsprisen ville have været 300.000 - heraf skal du betale 60.000 i selvrisiko, og får så 240.000 udbetalt.

    Øhhhhhhh, er der lige nogen der gider stave det for mig ????

    JLL


  • #17   2. feb 2008 .

  • #18   2. feb 2008 Er det ikke sådan alle steder. Hvis du totalskader din cykel for du jo også kun udbetalt hvad din cykel kunne sælges for inden du kørte galt.

  • #19   2. feb 2008 Ja, men ikke hvad den kunne sælges for minus 20%.

    Og hvis det skulle være rimeligt, skulle man sku da ikke betale præmie af nyprisen, men i givet fald af den potentielle dagsværdi, eller hvad cyklen kunne sælges for.

    JLL


  • #20   2. feb 2008
    JL L: Yup, kan de tage røven på dig. Så gør de det fanme også!


  • #21   2. feb 2008 Det er bare noget pis vil jeg mene.
    Det samme med forsikringer til unge mennesker.
    ALT for dyrt.
    Har ringet rundt til en hel masse.
    Og fatter ikke at enten skal MC'en koste en bondegård at forsikre. Ellers skal bilen.. (En lille punto - Burde ikke koste mange basseører).


  • #22   2. feb 2008 Det er der sikkert en grund til, skal du se smiley

  • #23   2. feb 2008 Max Djohn: Men stadig latterligt at hos GF vil de ha 6000 for en punto 1.2 med 60 ponyer.
    Og min R6 2006 med 127 ponyer (133 vistnok med noget ram-air) kan jeg få ansvar på for 1600 kr om året.

    Det er som 23 årig med 2 år i eget navn. (De første 3 år med kørekort kørte jeg i min mosters og mors biler dog uden at stå som bruger).
    Og 0 skader i alle 5 år jeg har haft kørekort.


  • #24   2. feb 2008 Tillykke. Men deres præmier kommer jo nok ikke bare ud af det blå. Der ligger sikkert lidt statistisk arbejde bag udregningerne.

  • #25   2. feb 2008 Lasse: Kan så fortælle dig at på trods af de høje priser til unge mellem 18 og 25 har de stadig tab på denne målgruppe. Det sætter det måske lidt i relief??

  • #26   2. feb 2008 Christian [Lyngby] H: Det hjælper mig ikke rigtig idet at jeg stadig er forbløffet over at en lille "bil" som en punto der går 0 - 100 på samme tid som en 100 års krig bliver udkæmpet skal være så dyr.
    Og en af mine venner som er 18 år og har en Golf 2 1,8 ligger kun 2 trin under mig og slipper med 9000 for sin bil.
    Selvom jeg nærmest blev nægtet en forsikring på noget større end en 1.2 motor.


  • #27   2. feb 2008 Man behøver jo ikke nødvendigvis ha' 200hk for at lave skader. Grunden er sikkert bare at 18-25-årige generelt kører elendigt.

  • #28   2. feb 2008 Max Djohn: jeg venter også med længsel på at blive 25.
    Så må vi se om jeg er en bedre bilist til den tid.


  • #29   3. feb 2008 Kører en 18-25 år generalt dårligere? Hmm, de har lgie taget kørekortet.. EN på 50 som ikke har kørt mc i 25 år kører sku da ikke en skid bedre... Bare se på gennemsnits dødsalderen for mc folk som vist lå på 38 år i 2007..


  • #30   3. feb 2008 Forresten når folk skriver de giver så og så.. Skriv nu lige om i har andet der, bil, hus osv

  • #31   3. feb 2008 Det er en hårdspøg for unge mennesker at forsikre køretøjer - yes.

    Jeg vil godt lige vende tilbage til det jeg nævnte tidligere.

    Har man flere forsikringer, kan man ofte udløse samlerabatter. Ydermere har man så noget at handle med, hvis man vil skifte eller undlade at gøre det:-)

    Vi er tilbøjelige til at pibe, når de store - Danske Bank, Nykredit osv kaster sig over sådan noget som forsikring også, men når man ligepludselig har en stribe forsikringer og et eller to kreditforeningslån at jonglere med, så bliver selv en relativt nybagt boligejer med en lille dytbil interessant at handle med.

    Det er med til at forplumre vandene, ja , men det giver også den enkelte forsikringstager noget at spille med:-)

    Se nu er jeg ikke ultraliberal, men det er det hher system, og det skal man da lige tænke over.

    Når vi stemmer V, K, O, NA holder vi dette i live! Derfor morer jeg mig ret ofte over den socialistforskrækkelse man tit ser herinde.

    En direkte følge af vores valg af regering og folketing er reelt, at en karl som jeg, der har betalt sin bolig, sidder med et par dyre og betalte biler, har to MC er i husstand og oven i købet har oprettet et par lavtforrentede kreditsforeningslåg til diverse investeringer, sådan en får forsikringer billigt, fordi han har en vis alder, men især fordi, de mennesker der sælger forsikringen kan misse et "godt dækket" engagement.

    Med andre ord: den der har og kan betale - han får billigt.

    Tnakevækkende.........


  • #33   3. feb 2008 Kan heller ikke lige se hvor regeringen kommer ind i dette billede. Regeringen er jo ikke chefer i div. forsikringsselskaber.

  • #34   3. feb 2008 Sammenbinding af sttore finansforetagender er noget, der i alerhøjete grad er afhængigt af, hvilken økonomisk politik en siddende regering favoriserer - pib eller syng - syns om det eller ej smiley

  • #35   3. feb 2008 mon ikke også at det er det at det er tilladt at det er aktieselskaber som er forsikrings selskaber.. de skal generer overskud til atonærer så priserne går jo op for at sikre et større overskud.
    det er sgu tanke vækkende


  • #36   3. feb 2008 Tror såmænd ikke at specielt sammenbindingen af større finansforagener primært har noget at gøre med hvilken økonomisk politik der føres - det er vel almindelige markedskræfter og konsolidering af ens forretning samt muligheden udnyttelse af stordriftsfordele.

    At finansforetagender (og næringsliv generelt) i de heler taget får lov til at eksistere på de præmisser der er i samfundet, er naturligt nok en følge af det politiske system vi har.

    Uden at dette skal blive en større politisk debat, og finanshusenes måde at flå os kunder på til trods :o), så er de frie markedskræfter langt at foretrække en et system hvor vi kun kan få lov til at køre MZ og Dnjepr - selvom forsikringen er billig :o).

    OBSOBS ovenstående var bestemt ikke en nedvurdeing af MZ som sådan, det var bare lige den eneste østproducerede MC jeg kunne komme i tanke om :o).

    JLL


  • #37   3. feb 2008 Jeg ved ikke lige hvordan og hvorledes med regering og fors.selskaberne....

    Men jeg mener at det er forrykt at en privat virksomhed kan tjene så mange penge på en lovpligtig forsikring. Vi skal alle have ansvarsfors. på vore køretøjer.... Da jeg købte min første bil, en Ford Escort 1,3 til 9.000 kr, var det billigste tilbud jeg fik, på 15.000 kr..... på ansvar alene... så selvfølgelig blev min far ejer af bilen.....

    Er det ikke lidt "moralsk" forkert at en virksomhed kan tjene så mange penge på folks frygt?

    Kommer lige i tanke om artikel jeg læste for et stykke tid siden, det sagde at forsikringselskaber havde haft en omsætnings stigning på 29% og et fald på 3% i udbetalinger i samme periode..... det hænger jo ikke sammen i min verden......


  • #38   3. feb 2008 Min husstands MC- forsikringe hos danske er ikke markedets allerbilligste, men det er vore bilforsikringer. Vi har tostk, af den slag, der er hundedyre at forsikre.

    Familei, indbo, ejendom, ulykkes og rejseforsikring ligger lige midt i feltet, men så kommer dertil en samlerabat på 15% - så er der ikke fler, der er bare i nærheden.

    To gange har et enkelt selskab mundligt tilbudt mig væsentlig billigere forsikringer med samme dækning (Aros forsikring)

    Begge gange har jeg bedt dem fremsende policer til gennemsyn, og så har jeg aldrig hørt mere fra dem.

    Betryggende - ikke?


  • #39   3. feb 2008 denne her skal jeg ligevære med på.

    Jeg har en Mc og en bil his ETU Forsikring:

    Yamaha R6 '05 - 6.636,- kr. (Kasko/ansvar)
    selvrisiko = 5% (min. 5.000,- kr.)

    Fiat Punto 1,2 75 '94 - 3.677,- kr. (ansvar)

    Jeg er 24 år og har officielt kørt mc i 1 år...snart 2.

    det er altså vildt hva!


  • #40   3. feb 2008 Byron E: Det ku da være jeg sku prøve og ringe til dem igen. Det lyder sku for utroligt det der.


  • #41   4. feb 2008 Jeg kontaktede ETU forsikring idag for at høre om forsikring på min 750er. De ville slet ikke forsikre mig da jeg er under 25! Er du sikker på du har kasko på Byron?

  • #42   4. feb 2008 Tror godt at de vil forsikre unge under 25, hvis det foregår gennem en forhandler. Jeg fik et tilbud i tapperhallerne på 40k for den nye R6'er. Sygt.

  • #43   5. feb 2008 Christian [Lyngby] H: Hvor var det henne? :|

  • #44   5. feb 2008 ja, jeg er helt sikker. har det sort på hvidt.

    jeg har mine forsikringer hos dem via en mellemmand....oogså kaldet assurandør.

    måske er det derfor


  • #45   5. feb 2008 Følgende tekst er klippet fra Penge og Privatøkonomi, og er godt nok vedrørende bilpræmie, men det burde vel sige lidt omkring selskabets generelle holdning:

    **************************
    Dertil kommer, at unge mennesker med smag for mange hestekræfter ikke er velkomne i forsikringsselskabet.

    Således kan unge i alderen 18-24 år ikke tegne forsikring for særlig hurtige biler med mange hestekræfter. Grænsen går ved 110 HK og ved en acceleration fra nul til 100 km/t på under 9 sekunder.
    **************************

    Det kan derfor undre at de vil Kaskoforsikre en 24-årig men en 130 hestes raket - ca. :o) - til en præmie der svarer til "en kende" mere end en Ansvar til ældre brugt bil i samme aldersgruppe på 4500 kr. Men hatten af for det :o)

    Måske skulle du dele din assurandørs navn med medlemmer af MCG, det kunne både gavne dem og ham

    Hilsen
    JLL

    P.S: ETU bliver i øvrigt rated som danmarks billigste på specielt bilforsikringer.


Kommentér på:
Forsikring - prisfald!

Annonce