541 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
MC kort... hvor? MC kort... hvor?
Hej alle.
Jeg vil gerne til at tage pappet til MC, bor lidt uden for århus, men hvor skal jeg tage det henne? Jeg arbejder hver dag fra 10 til 20, så det er lidt umuligt at følge normal undervisning eller hvad? Jeg ville helst på sådan et turbo hold så jeg kan tage det i min kommende ferie.
Er der nogen der kan anbefale et sted?
På forhånd tak.
0 synes godt om
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 443
En anden ting.: "Turbo-hold" findes ikke længere.
Der er nøje detaljerede regler for hvor mange teoritimer, køretimer, banekurser osv. du SKAL igennem, og ligeledes regler for hvordan disse (ret mange) timer skal gennemgåes i forhold til hinanden. De motorsagkyndige går ret hårdt op i de regler, så det der med at haste et kort igennem på 3 uger... glem det!
Det kan simpelthen ikke lade sig gøre - medmindre altså der er en god omgang fusk med, og du kender alle der har det afgørende ord - altså politi mv.
God fornøjelse med kortet, håber du har lidt på kistebunden for det er godt nok blevet dyrt :-S
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
Jeg hørte engang snak om at man kunne rejse til polen og tage det der, nogen der ved noget om det?
mar 2005
Mht. til proceduren i DK, er der noget med at du får et hæfte med alle lektionerne anført i. Efterhånden som du gennemgår kurset, skal der kvitteres i hæftet af din kørelærer. Der er en nøje udvalgt rækkefølge på lektionerne - så som at man feks. ikke kan komme ud og køre på alm. vej FØR man har været på køretekninsk anlæg, og gennemgået "kravlegården". Når al teori er overstået (mener det er 23 lektioner nu) kan man gå til teoriprøve, og først herefter tage det sidste køretekniske kursus, og så en køreprøve (HVIS altså man har haft mindst min. krævede antal køretimer).
Myndighederne ved jo godt hvor mange undervisningstimer der er i ugen, så de checker hæftet når du skal til prøverne, og hvis de datoer der er anført i hæftet for de forskellige kurser er helt hen i skoven, er de tilbøjlige til at afvise én... sagt på en anden måde - fuskes der med timerne, kommer man ikke op før bogen er ok.
Mvh. Allan
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
Tak for hjælpen.
mar 2005
Men ok - 3 timer 4 dage om ugen - så skal man dælme da vist osse være..."trængende" - hehe..
Men ja - god vind med kortet Michael T.
Allan
MC kort... hvor?