1.417 visninger
|
Oprettet:
Vinteropbevaring 2020 {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Jeg bor i en andelsforening og vi har adgang til et tørt cykelskur som ikke er aflukket og derfor rigelig med ventilation. En nabo i foreningen opbevarer sin mc der over vinteren, og jeg overvejer at gøre det samme, men ved ikke om det er en god ide ift rustdannelse mm eller om jeg skal køre den på opbevaring et sted i Storkøbenhavn? Evt forslag?
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.835
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 157
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Har du check på udbudne gæster i cykelskuret? Står der to MC'er kan det jo godt være der pludselig er en "business case" for at leje en kassevogn en mørk nat?
Er den vandkølet så husk det kan blive frostvejr
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 31 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 277
Dog er min erfaring med cykel-ejere at de ikke er fan af motorcykler i "deres skur" og mange har ikke rigtig forståelsen af at man som motorcykel ejer godt kan blive lidt ærgerlig hvis en cykel bare stilles op af motorcyklen.
Da jeg boede i lejlighed havde jeg en kort periode også min MC holdende i et cykelskur og der fik den en ridse om ugen.
Alterativt kan du jo smide den til en forhandler og få den opbevaret der, så er der også skiftet olie på den når du henter den igen.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 377
Hvis ikke en motorcykel står på mahogni sildebensparketgulv, i et lokale opvarmet til min. 22 grader, og bliver masseret med fosterfedt fra en nyfødt baby 2 gange ugentligt af en blondine med D skåle i bikini, så er den jo rustet væk til foråret, det ved ALLE der kører MC da!
PS. Mahognigulve er det eneste der kan forhindre flatspots på dækkene, ellers kommer de i løbet af 5 minutter.
jun 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 946
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 42 Emner: 16 Svar: 280
Det er næsten 100% sikkert at værdien bevares meget bedre, man ved i hvilken stand maskinen fåes retur og ydligere ved længere tids opbevaring kan det i nogle tilfælde svare sig at afmelde nummerpladen....
sep 2020
Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 21
I såfald får den en vinterklargøring:
- Fyldt tank og tilsætning af stabilisator
- Grundig vask og kæderens
- Sajmon har du et bud på en syrefri olie? Jeg tænker at give den et lag ACF-50 eller XCP rustblocker
- Der er kølervæske på men kender ikke til forholdet - skal den tømmes eller fylde en ny 50 vand/50 kølervæske på?
- Olieskift og nyt oliefiler - Manualen foreskriver Agip TEC 4T SAE 15W-50 som ikke produceres længere. Nogen der kender til et godt alternativ?
- Lade batteri over vinteren. Nogen der kan anbefale en god lader?
- Maks dæktryk og kan investere i løftebukke for at få dem fri fra gulvet og dermed ikke skade dækkene. Men hvis man triller en tur en gang imellem går det vel også?
Andet jeg bør overveje?
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 31 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 277
Jeg bruger det på min GS400 på tanken. Helt rå og ubehandlet metal som ikke engang får en lille plet rust uanset vejr - og den får det kun én gang om året.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 946
Lader til mc batterier kan fås hos thansen, biltema og andre steder. Løftebukke vinteren over er vist ikke nødvendigt. Evt. kan du en gang eller to lige trække motorcyklen lidt rundt for at ændre trædefladen. Hvis du med trille en tur, mener starte og køre, skal det helst være en tur, hvor motoren bliver gennemvarm og hvor vejene er rene (for saltstøv) og tørre.
Tanken må godt være fuld, men der er vist delte meninger om tilsætningsstoffer...
sep 2020
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Fyld tanken, tilsætning er unødvendig. Vask og sprøjt den inde i noget passende, og stil den et tørt tyverisikret sted...
Og så bare vent på forår
sep 2020
Det eneste jeg lige studsede over var lidt røg fra motoren, men kom hurtigt frem til det bare var vidundermidlet XCP rustblocker der forbrændte efter motoren var bleven varm. Kan være jeg sku give kæreste en XCP behandling, så hun også holder sig fin og længere
maj 2021
Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 197
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 42 Emner: 16 Svar: 280
Vinteropbevaring 2020