Hvor skal jeg klage over defekt vare?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har købt en Pitbike over nettet hos en dansk internet forhandler.
Efter at have kørt under en time på den kommer jeg dagen efter ud til den i garagen og må se det sørgelige syn af en pitbike med en kæmpe olie pøl under den... ;-(
Da jeg meget overrasket får kigget på biken, opdager jeg at motorblokken er revnet og at dette er grunden til at olien er løbet ud over mit garage gulv????
Jeg har forsøgt at køre den til med lave omdrejninger som der står foreskrevet, men har ikke engang nået at tilkøre den, førend at den går i stykker!
Dette er jeg selvfølgelig ikke tilfreds med, hvorfor jeg både mailer og ringer til forhandleren for at klage.
Det eneste svar han har givet mig er følgende:
"Hej
Den type fejl er ikke omfattet af reklamationsretten, da skaden kun kan opstå ved, at maskinen sættes i første gear fra fjerde. Dermed bliver motoren overbelastet og enten springer kæden eller også sker det der er sket for dig, hvis man er rigtig uheldig."
Mvh
"Cencureret".
Jeg mener absolut at jeg er blevet snydt på det groveste og at jeg er blevet behandlet dårligt af forhandleren efter jeg har klaget til ham!!!
Nu er det så at jeg vil bede jer om hjælp!
Hvor skal man gå hen med sådan en sag hvor forhandleren ikke vil tage kundens klage alvorligt og hvor jeg vil gøre næsten alt for at få mig en ny ptibike, hvilket jeg synes ville være retfærdigt i denne her situation?
På forhånd tak...
Mvh. Christian...
Ps. Jeg har virkelig lyst til at nævne forhandlerens navn, for at advare andre mulige købere, men ved godt at jeg ikke må hænge forhandlere ud her på MCG.
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 264
http://www.forbrugerraadet.dk/klager/forbruger/
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 142 Svar: 2.822
Nå, men prøv at søge hjælp på siden her:
http://www.forbrug.dk/
Ved ikke helt hvad du søger, men her er forklaringer på det meste i købeloven.
Jakob
jul 2005
Følger: 73 Følgere: 69 MC-er: 7 Emner: 37 Svar: 285
Jeg føler mig lidt magtesløs overfor forhandleren og især efter den dårlige behandling/service jeg har fået af ham..... ;-(
maj 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15
Hvilket han tydeligvis ikke kan i og med han ikke engang har set på biken.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=9614
Han kender en god advokat, og kender også til hele proceduren ved klage over en MC.
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 142 Svar: 2.822
Hvis hjælpen er "uoverskuelig", kan du jo ringe til forbrugerstyrelsen og søge hjælp.
Viser det sig at du har ret til en ny pitbike, og forhandleren stadig ikke vil give dig en, så svin ham da offentligt til i medierne. Har han derimod ret - ja så bid i det sure æble.
Jakob
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 851
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
Jeg syntes at du skal prøve at kontakte ham igen..... og en gang til forklare ham hvad der er sket......... han burde jo kunne senden den videre. så du kan få en ny uden beregning...
mvh
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 650
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 214
tvivler dog på at det vil gå særligt nemt efter din beskrivelse af sælger
maj 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15
Anyway du har som minimum krav på at fabrikanten (ikke leverandøren) ser på den, og det burde være forhandlerens job at guide dig igennem dertil. Ellers se nogle vedlagte manualer etc om der står et nummer hvor du kan ringe til og få guidet dig hen til et service sted.
jul 2005
Følger: 73 Følgere: 69 MC-er: 7 Emner: 37 Svar: 285
Jeg må prøve at maile ham igen igen og selvfølgelig bevare den høflige tone, for så har jeg da mit på det rene!!!
maj 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15
jul 2005
Følger: 73 Følgere: 69 MC-er: 7 Emner: 37 Svar: 285
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 178
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 650
Du skal jo ikke tage dem fra leverandørens hjemmeside.
jul 2005
Følger: 73 Følgere: 69 MC-er: 7 Emner: 37 Svar: 285
Mht. det han skriver vedr. at sætte den fra 4. gear til 1. gear.... Der er et frigear imellem de to nævnte gear og er derfor heller ikke noget som jeg har gjort.....
jul 2005
Følger: 73 Følgere: 69 MC-er: 7 Emner: 37 Svar: 285
jul 2005
Følger: 73 Følgere: 69 MC-er: 7 Emner: 37 Svar: 285
Jeg kan se at du åbenbart har været hele møllen igennem, så hvis det er ok, kan det godt være at jeg sender dig en PM og måske ringer til dig for at høre vedr. et par ting?
Endnu engang tak for alle jeres svar, håber på at høre fra forhandleren snart, så jeg kan handle på det!!!
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Der er altid reklamationsret i 2 år, hvoraf de første 6 mdr. er under formodningsreglen (forhandler skal bevise fejlen, da det formods at fejlen var der fra starten af) unset om det er ny- eller brugtkøb.
Derudover kan producent eller forhandler give dig garanti, som skal stille dig bedre end reklamationsretten.
-Christian
Kontakt forbrugerstyerlsen og forklar din situation, de kan sikkert hjælpe dig på en eller anden måde.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Formodningsreglen tror jeg ikke er ikke så relevant her, det er mere når der købes brugt, har du købt dyret fra ny, så er der 2 års garanti - ved internethandel er der ALTID 14 dages UBETINGET returret (men så mener jeg varen skal være ubrugt - dette har dog i dit tilfælde ingen betydning, da den er under garanti).
Mvh
Jll
Mvh
JLL
Hvor skal jeg klage over defekt vare??