2.690 visninger
|
Oprettet:
Ducati skift af tandrem {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg vil gerne have skiftet min tandrem på min Ducati 600 som jeg lige har købt. Den har kørt 25000 km, og fik skiftet tandrem i 2016, da den havde kørt 20000km, men tænker den en god idea at skifte den hvis den har siddet der i 4år.
Er der nogen som kan anbefale en mekaniker som kan skifte den for mig og hvad jeg ca. skal regne med det koster?
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 12 Svar: 271
https://www.westsign.dk/mo/motorcykler/motorcykler-til-salg.aspx
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.672
Ducati CPH
få lavet stort service samtidig på den. regn med 6000kr ca.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 271
Opgaven er så nem på en 2 ventilet at du burde gøre det selv.
apr 2019
Følger: 1 Følgere: 17 Emner: 5 Svar: 11
Har snakket med Ducati, de ska have 600 for 2 remme også ska de bruge 2 timer på det. Så det vil koste 2200 ??
Ville gerne gøre det selv, men Ducati siger man skal bruge en Frekvensmåler til at stramme båndet op korrekt ??
apr 2019
Følger: 1 Følgere: 17 Emner: 5 Svar: 11
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 271
Originale Remme koster 18,50 euro stykket hos stein-dinze.
En 5 mm unbraconøgle kan justere tilspændingen rigeligt præcist.
dec 2008
Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 31
apr 2019
Følger: 1 Følgere: 17 Emner: 5 Svar: 11
Må bide i de sureæble og betale mig fra der
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.984
Han kan sit sh*t... Og er til at betale
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Det sværeste for mig var at få remstrammeren til den lodrette cylinder løs, den var strammet af en italensk gasarm.
Der er mærker på remhjulene hvor de skal stå. Tag evt covers af og kig lidt på det. Tag tændørene ud så motoren er let at dreje, sæt i gear og kør rem til de står linet op, derefter sikrer du dig motoren ikke kan drejes.
Den vandrette cylinder er ligetil, der sker ikke noget ved at tage remmen af. Men den lodrette vil dreje sig, da der er fjederforspænding på. Du kan evt bruge sådan en dims her til at holde remhjulet på plads, men de er ikke strengt nødvendige. Og har du adgang til en drejebænk kan du lave dem selv
https://www.ebay.de/itm/Laser-Tools-6367-Timing-Pin-Set-Ducati/272246048140?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Vedr stramning med frekvens kan man downloade adskillige apps der kan måle frekvensen. Jeg syntes blot de er svære at bruge, og endte med at bruge 5mm allen nøgle tricket efter at have slidt huden af min pegefinger med at slå bælterne an
ps - husk at tage timing pins ud igen. Og kør et par æresrunder med håndkraft uden tændrør inden du trykker på starterknappen
Ducati skift af tandrem