{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  USD forgaffel
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.688
    #1   24. jan 2008 Ebay ville være et hammer godt sted at kigge efter den slags. smiley

  • #2   24. jan 2008 det er det også men jeg glemmer squ at åbne computeren tids nok til at dbyde på dem før de lukker ;0D


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.688
    #3   24. jan 2008 Det er derfor du skal byde med det samme - og har du været generøs nok, så får du den jo.

    Ligger buddet på f.eks 300 euro og du sætter max på 501 euro, så bliver den ved med at overbyde med 1 til varen rammer 501 eller en anden har sat højere max bud.

    Man behøver ikke engang være til stede for at det sker. smiley


  • #4   24. jan 2008 Sorry jeg "hijacker" lige tråden.

    Er der nogle eksperter herinde der kan fortælle mig den store forskel melem en USD forgaffel og en fx standard gaffel. Nu ved jeg jo godt at ikke alle std. gafler er ens, men er der nogen der kan give en "sammenligning" så jeg kan blive klogere på det?


  • #5   24. jan 2008 det er ikke ret meget jeg har brugt det men nu må vi se hvad der sker
    det kunne jo godt være der var en her inde der havde en til at ligge


  • #6   24. jan 2008 det gør at gaffelen den bliver mere stiv og der med er cyklen ikke så følsom over for der der voble effekt de kan have


  • #7   24. jan 2008 Det har jeg......kig i annoncer, tror der er flere.

  • #8   24. jan 2008 Jeg har et par ben til at ligge , i fin stand , mangler broerne
    har også kaliber og fælge


  • #9   24. jan 2008 Forskellen på en UpsideDown forgaffel og en traditionel forgaffel, er først og fremmest at der er "mindre u-affjedret vægt" på først nævnte. Det er jo kun "Inder-benene der ikke er affjedret sammen med forhjulet )

  • #10   24. jan 2008 V.B.:
    Forskellen er helt grundlæggende, at man har "vendt" gaffelbenet på hovedet!
    Det er der både fordele og ulemper ved.
    Konstruktionsmæssigt er det en fordel, da det giver en mere stabil/stiv forgaffel, som giver mulighed for at gøre selve stellet mere kompakt.
    Vriddet i forgaflen er størst lige under den nederste gaffelbro, og det er her USD-gaflen har den store fordel, da yderbenet her, er væsentligt tykkere/stivere. Yderbenet er også lavet af Alu eller Magnesium, som er væsentligt stivere end et traditionelt inderben af stål.
    Du får altså en mere stabil forgaffel/cykel, specielt under indbremsning.
    En lille ulempe er så, at den uafjedrede vægt oftest bliver øget lidt i forhold til det traditionelle gaffelben, da alu-yderrøret er forholdsvis tungt. Den højere stivhed gør også, at galfen ikke er så "fleksibel" i sving og derfor sætter lidt større krav til dit fordæk.


  • #12   24. jan 2008 Don T:
    Jeg tænkte nok den ville komme frem! smiley

    Umiddelbart troede jeg også det forholdte sig sådan, men rent faktisk er mange alu-yderben tungere end stål-inderbenet og derved får du en lidt større uaffjedret vægt på nogle USD-gafler.
    På USD-gafler med Titanium yderben, er vægten oftest lavere end inderbenet og derved "mindsker" du den uaffjedrede vægt.
    Så det er ikke altid at den uaffjedrede vægte mindskes ved skift til USD-gaffel.


  • #14   24. jan 2008 ikke nødvendigvis smiley kommer an på hvilken gaffel vi snakker om smiley

  • #16   24. jan 2008 puck maxi smiley der er begge dele af stål
    det nederst vejer mindre end det øverste , iøvrigt er puch den første knallert med USD forgaffel smiley


  • #17   24. jan 2008 haha nej okay , men enkelte gafler vejer inderrøret mindre end øverste del , men er enig i at den øverste del er mere stabil godt hjulpet af den større rørdiameter

    dog er flere af gaffel producenterne igang med at lave 2 kamre i gaflerne til forskellig olie til henholdsvis tur / retur dæmpning !!! hvilket igen åbner for langt flere muligheder for at forbedre køreegenskaberne , synte iøvrigt at USD er noget bras til gadebrug ! benene bliver ret hurtigt ødelagt pga. manglende afskærmning af underbenet smiley til race er det fint


  • #18   24. jan 2008 uaffjedret vægt skal man nok få med nogle lettere fælge , her er meget mere at spare i kg ....... men fælge er selvfølgeligt dyre så tegnebogen bliver også nemt lettet for 10 - 15 kg smiley

  • #19   24. jan 2008 Don T: Flot Anders! - Jeg kan godt se at mit forsøg på forklairing ikke er særlig overbevisende! smiley

    Men uanset, så var pointen, at det ikke altid er tilfældet, at den uaffjedrede vægt bliver mindre.

    Spirillen: Jeg er enig i, at USD ikke er beregnet til gadebrug - udover det ser fedt ud! - Nemlig pga de udsatte inderben og pakdåser.


Kommentér på:
USD forgaffel

Annonce