{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Hvad er "fornuftigt" {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Ja, jeg har tilføjet "by" til mit navn og jeg har søgt på emnet, nåede så godt nok ikke lige chatten... smiley

Jeg kigger jo på mc *supprice* og mit udgangspunkt var noget al'a GS500, jeg har kigget på nogle stykker der alle var forholdsvis nye, men nu er jeg jo så grusomt i tvivl...

For, er det mest fornuftigt at vælge en 500 cc, som jeg ved jeg skifter om 1-2 år, eller skal jeg fra start finde en større f.eks. 750???
Jeg skal ikke bruge den til daglig transport (har børn så...), men kun til fornøjelige ture, evt. med den bedre halvdel bag på.

Havde jeg uanede pengemængder var valget jo nemt... Men nuu står valgt altså mellem ne næsten ny 500 cc eller en 750 cc med flere km. på bagen.

Jeg vil ikke have en maskine der ikke kører halvdelen af tiden, den skal virke... sorterer man fra efter et et bestemt km-antal?

Det var vist hele to spørgsmål smiley

Kristina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er "fornuftigt"
  • #1   26. jul 2005 hmm Kristina... en 500 ccm til ture med den "bedre"..ggg halvdel bagpå.... det bliver du hurtigt træt af. På den anden side, så kræver en 750´er lidt mere erfaring....

• #3   26. jul 2005 Tulle>> det var jo også hvad jeg blev enig med mig selv om da vi sidste sommer kørte 2500 km på en 550 *s*
    Erfaringen kommer jo nok, jeg har trods kørt på alle andres end min helt egne en 5 års tid *s*

Chris>> fordelen ved en cylkel der ikke skal skiftes, er jo så også, at man er lidt mere large hvad økonomi angår...
    Så er vi jo inde på det med kilometerne igen, hvad er fornuftig udover 0 smiley

• #4   26. jul 2005 Jacobsen>> *s* har ikke glemt dig, men det er vist ikke usundt at se sig om...

• #5   26. jul 2005 Som du selv siger kan man være lidt mere large, hvad angår økonomi, hvis man skal beholde cyklen lidt længere. Så ville jeg da helt sikkert gå efter noget større end 500cc. Har selv kørt en ER5, som er sjov nok et stykke tid, men så skal der noget større til.
    Jeg fik min SV´er med 20500 på tælleren til 60K, så de behøver ikke være så dyre.
    Og så er den sjov:)

• #6   26. jul 2005 Jeg har selv en GSXF750 fra 1998, den har lige rundet de 52000, den kører som en drøm og har INGEN problemer med fx. olieforbrug eller lignenede...

Rune D.

• #7   26. jul 2005 Pudsigt, jeg har overhovedet ikke kigget på sv 650, det er vist en fejl...

Nå, men overordnet kan jeg så begynde at regne mig frem til, at det på mange maskiner er omkring de 70.000 motoren begynder at trænge til udskiftning...
    Jamen så skal jeg jo ikke være så bekymret for en 25-30 stykker *s*

Filme rart med lidt hjælp, jeg føler mig enormt dum efter at have siddet med næsen begravt i dba de sidste 3 uger...

• #8   26. jul 2005 Min far har da en SV650K1 stående, med eftermonteret styrkåbe, hugger osv. Mener det er ca. 14000km den har kørt, kan da tage nogle billeder af den hvis det har interesse ?

• #9   26. jul 2005 Jeg stod med samme prob. da jeg skulle købe. Jeg endte med den jeg har nu. En Honda VFR 750F fra 91. Det har jeg ikke fortrut, og jeg regner ikke med at skifte foreløbig. Den cykel opfylder alle mine behov indtil videre.

• #10   26. jul 2005 Som en del skriver så gå efter kubic.. Den 500 bliver hurtigt kedligt tro mig... Selv en 600ccm føles som en knallert efter 1000 km:)

• #13   26. jul 2005 kig på min.. den er lige blevet serviceret ved mekker og alle børne sygdomme er fjernet..

Den skal lakeres her i kommende måned..

Den er dyset til en sports udstødning men køre PT med original potter..

Den har gået små 40,000 km

Giv et bud, hvis det har interesse

- Mvh Kristian

• #14   27. jul 2005 Jeg havde ikke problemer da jeg skulle købe min første mc i juni sidste år, jeg vidste hvad jeg ville have så det blev til en Yamaha XVS 650 dragstar, dejlig begynder maskine hvis man er til chopper.
    Men men men så prøvede jeg en tur på min fætter´s helt nye Suzuki gsx 600 F og så startede problemerne for det kørte jo bare rigtigt godt, hmmm så jeg drønede ud og købte en sports maskine så jeg havde en af hver og valget blev til en Kawazaki zzr 600 fra 92, med det resultat at chopperen altid stod stille
    Min zzr blev jo også hurtig "lidt" kedelig, så her i foråret solgte jeg dem begge og købte en lidt dyre maskine der kunne lidt mere og valget blev en Suzuki gsx-r 750 fra 03 men den blev jeg heller ikke rigtig glad for, så 2 mdr senere blev den også solgt og jeg købte en helt ny Sv 1000 N som jeg bare er blevet så glad for.

Resultat,, 4 stk. mc på det første år selv om at jeg var sikker på at nr. 1 var den helt rigtige til mig, det har været en lidt dyr erfaring men en rigtig god erfaring.

Jimmy

• #15   27. jul 2005 Vægt... Hmm, hvis vi til sammen kan snige os op på 120 kg. så er det vist en god dag *s* Så det kan da godt være at 600 cc vil være helt fint...

Nu er de næste to uger sat til mc-kiggerri, nu er der jo et par stykker i tråden der har mc til salg, og for ikke at lave dette til en markedsplads, så jo, jeg er interesseret, men kan ikke finde ud af det der besked halløj, hvor finder man evt mail-adresse?

Kan selvfølgelig også bare sige at min er: kristina@kdavidsen.dk

Kristina

Kommentér på:
Hvad er "fornuftigt"

Annonce