731 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Tandhjul til koblingskurv. Tandhjul til koblingskurv.
Hej.
Jeg håber i kan hjælpe mig, for jeg har søgt uden held og har sendt forspørgelse til et par forhandlere og er lidt utålmodig.
Jeg er ny i dette forum, så kan være at betegnelser ikke er helt de rigtige.
Mit problem er er jeg er igang med og lave en Honda crf 450R fra 2019, hvor jeg har opdaget at der mangler 3 tænder på det store tandhjul som sidder på koblingskurven.
Er det mig som ikke som ikke bruger det rigtige søge ord, for kan slet ik finde det store tandhjul løst som sidder skruet på koblingskurven.
Følgende data som står på kurven er: Hinson H889-B-1704
Mvh. Uwe
0 synes godt om
jul 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Det er vel et spørgsmål om at spørge en Hinson forhandler om de vil bestille det til dig.
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 452
jul 2020
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.843
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 452
Må indrømme at jeg ikke var klar over hvilken type cykel der var tale om og du har fuldstændig ret, uoriginale dele bliver nok svære at få med ind under garantien. Medmindre det er noget, som er leveret og monteret af forhandleren.
Købeloven gælder vel for alle typer af cykler og så længe det er salg til private.
Du vil vel også forvente at kunne reklamere over fejl og mangler ved eftermonterede dele, fx en anden udstødning, på en ca 1år gammel MC, hvis det vel og mærke er monteret af en forhandler.
Det er klart, at har du selv lukket motoren op og sat uoriginale stumper i, ja så skal du nok ikke regne med at andre vil betale, hvis det fejler.
Husk på den skal stemples af forhandleren når der laves service - ellers overholder man ikke betingelserne, og med de korte service intervaller, skal man ikke regne med at folk vil betale for det.
Min KTM skal have olieskift for hver 10-15 timer, ventilkontrol for hver 40 og en masse andre ting, som jeg jo selv gør - men ikke ønsker at betale andre for at gøre. Så i praksis, er den garanti værdiløs...
Uoriginale dele monteret af forhandleren, er aldrig dækket under garantien som producenten giver. Så skal det være selve forhandleren der giver dig en garanti på DE dele, men ikke cyklen som helhed.
jul 2020
Jeg har skrevet til en forhandler, om de kan få den hjem som løsdel, Det er som jeg ser det den sidste mulighed, inden det er en komplet koblingssskål.
For mig ligger der bare igen logik i det, når man kan købe koblingsskålen UDEN tankhjulet og ikke tandhjulet UDEN koblingsskålen
jul 2020
Hverken da jeg tappede olien af den eller åbnede ind til koblingen, fandt jeg de manglende tænder fra tandhjulet Min frygt ligger så lige nu og spøger, at de ligger nede i gearkassen.
Den har IKKE separat gearolie og motorolie.
Ejeren oplyste mig om da han kom med den, at mislyden kom mens den stod og varmede op i tomgang dvs. de er sandsynligvis ikke knækket under kørsel.
Den har intet problem med og starte eller stå i tomgang, andet end den bestemt ik lyder sund.
Er der et tricks eller er det den tunge vej, at åbne gearkassen og se om de ligger der.
Tandhjul til koblingskurv.