{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.491 visninger | Oprettet:

Uh, uh, uh, dilemma! Gode dyr er rådne {{forumTopicSubject}}

Står i et slemt dilemma, hvor jeg enten skal købe ny/nyere bil eller ny/nyere mc. Der er vist ikke råd til begge smiley

Jeg har en Golf III benziner fra 1997, som kører 245 km hver dag. Den går 11,4 km på literen, så det er en dyr vogn at køre langt i. Derfor overvejer jeg at købe en dieselbil. Altså det fornuftige valg smiley

Omvendt vil jeg gerne have en anden motorcykel til den kommende sæson, idet jeg har kørt to sæsoner på min Hornet, som er min "begyndercykel". Altså det knap så fornuftige valg smiley

For de nysgerrige så er det i bilens tilfælde en Seat Leon 1,9 tdi fra 2005 og i motorcyklens tilfælde nok en R1. Begge til en værdi omkring de 200.000. Evt en spritny R1 til 245.000 kr, så ved jeg også, hvordan den er blevet kørt.

Der er selvfølgelig også mellemvejen, der hedder en ældre Seat/anden dieselbil + en ældre R1 = ca 200.000 kr. Men jeg tror desværre ikke, jeg har råd til begge forsikringer. Yamsen vil koste mig omkring 18.000 kr/året.

Dilemma, dilemma, dilemma smiley Hvad siger I og hvorfor? Skal jeg lade fornuften råde og sætte fokus på den kedelige grå arbejdsdag siddende mageligt i bil hver dag med varme i sæderne, aircondition osv, eller tage det mindre fornuftige valg med masser af halvårsoplevelser i sigte på drømmebiken smiley

Det bliver rigtig spændende det her,

Dilemma-Klaus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uh, uh, uh, dilemma! Gode dyr er rådne
Kommentér på:
Uh, uh, uh, dilemma! Gode dyr er rådne

Annonce