1.520 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Uh, uh, uh, dilemma! Gode dyr er rådne Uh, uh, uh, dilemma! Gode dyr er rådne

Står i et slemt dilemma, hvor jeg enten skal købe ny/nyere bil eller ny/nyere mc. Der er vist ikke råd til begge smiley

Jeg har en Golf III benziner fra 1997, som kører 245 km hver dag. Den går 11,4 km på literen, så det er en dyr vogn at køre langt i. Derfor overvejer jeg at købe en dieselbil. Altså det fornuftige valg smiley

Omvendt vil jeg gerne have en anden motorcykel til den kommende sæson, idet jeg har kørt to sæsoner på min Hornet, som er min "begyndercykel". Altså det knap så fornuftige valg smiley

For de nysgerrige så er det i bilens tilfælde en Seat Leon 1,9 tdi fra 2005 og i motorcyklens tilfælde nok en R1. Begge til en værdi omkring de 200.000. Evt en spritny R1 til 245.000 kr, så ved jeg også, hvordan den er blevet kørt.

Der er selvfølgelig også mellemvejen, der hedder en ældre Seat/anden dieselbil + en ældre R1 = ca 200.000 kr. Men jeg tror desværre ikke, jeg har råd til begge forsikringer. Yamsen vil koste mig omkring 18.000 kr/året.

Dilemma, dilemma, dilemma smiley Hvad siger I og hvorfor? Skal jeg lade fornuften råde og sætte fokus på den kedelige grå arbejdsdag siddende mageligt i bil hver dag med varme i sæderne, aircondition osv, eller tage det mindre fornuftige valg med masser af halvårsoplevelser i sigte på drømmebiken smiley

Det bliver rigtig spændende det her,

Dilemma-Klaus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uh, uh, uh, dilemma! Gode dyr er rådne
  • #1   22. jan 2008 Du får da oprettet nogle tråde for tiden smiley

• #3   22. jan 2008 Du kan også købe en spritny GSXR1000K8 og bruge de 45000 du sparer på benzin til bilen smiley

• #4   22. jan 2008 Tjseee, jeg vil sige let brugt i begge tilfælde, så er du ovre den største afskrivning.

• #5   22. jan 2008 zx10r 2008 smiley

Så er der stadig 5k til benz smiley

• #6   22. jan 2008 Jeg havde helt bestemt købt en ældre diesel bil, f.eks. en gofl 3 tdi, Toyota corolla eller lignende også havde jeg ved siden af nok valgt en ~04 R1'er... Du skal huske at tænke på afskrivningen, hvis du køber nyt er den høj, lige meget om vi taler bil eller mc.
    Men det handler vel om hvor meget man mener det er værd at få noget HELT nyt, eller noget der er "som nyt":)

• #7   22. jan 2008 Hvis din kun er til sjov, så burde du investere i en ny bil. Men burde og gøre er to vidt forskellige ting og valget er op til dig selv.

• #8   22. jan 2008 For en i .... det går hurtigt i den her tråd;)

• #10   22. jan 2008 Ja, køb en diesel til 150 k og så en fed mc til 100 k

• #12   22. jan 2008 ville købe en ældre diesel og hvorfor ny bil med stor afskrivning og aut.service ????? som Henrik skriver køb noget i tyskland fuck kilometerstanden på en diesel hellere lange ture end et gammelt ådsel der har stået stille !!!
    og så bliver der sikkert råd til en fed maskine lidt senere på sæsonen
    men Hornet er da ikke ikke nogen gammel opslidt cykel ....lidt service , kædekit og en kærlig hånd så triller den sikkert også en masse sæsoner endnu

• #13   22. jan 2008 Jeg havde 100% lagt den største priotet på bilen.... pga de mange km der køres. Den er jo ret beset en del af dit job...så det er sq vigtigt at den er i orden. MC er jo 'kun' fritid.....
    Disel prisen er efterhånden højt oppe...men der er stadig en god del at sparre, specielt når du kører 5000+ pr md.
    Klem ballerne sammen om Horneten i år, -og køb så evt R1 næste år..... det havde jeg gjort.
    Desuden er Leon et godt valg....fed bil, i den klasse.

• #14   22. jan 2008 Jeg syntes klart at du skal være fornuftig og så købe en ordenlig bil. Diesel er et godt valg. Nu er du så heldig at jeg har en Suzuki grand vitara XL-7 us edition til salg smiley

• #15   22. jan 2008 Diesel dyt til 50k og resten til mc´en!
    En bil er et transport middel, en MC er et legetøj!
    Legetøjet skal være fedest. Ingen tvivl

• #16   22. jan 2008 Jeg havde i den grad flyttet tættere på arbejde smiley

• #17   22. jan 2008 En klog mand sagde engang, "den der har mest legetøj når han dør vinder" smiley

• #18   22. jan 2008 køb en diesel bil og køre til tyskland og køb en r1 som du kan betale afgift på til næste år...

• #19   22. jan 2008 RASMUS som gud, SEB som vice-gud

jeg tror jeg ville overleve t køre i en lidt ældre bil (50K) klasse og så bruge resten på den MC jeg ville have, FUCK da AIRCON....... i de lækre måneder hvor der er varmt ville JEG allgevel tage biken

• #20   22. jan 2008 Det ville nok være klogest at købe bilen

• #21   22. jan 2008 En klog mand sagde engang, "den der har mest legetøj når han dør vinder" smiley HÆHÆ.. FEDT ordsprog..

Jeg tror jeg havde købt en fornuftig bil, og så (som tidligere nævnt) købt en Gixxer 1000 K8 (eller 7).

det kan være svært at have både en fed mc og så samtidig have en gejlet bil... Måske du kunne få din kone til at tage et ekstra job?? Det er da et forsøg værd, ikk?

• #23   22. jan 2008 Køb en Citroen C1 / Kia Picanto lignende benzin bil. De koster omkring 100.000 kr fra ny og går 18 km/l samt koster næsten ingenting i årlig vægtafgift. Så har du en madkasse til transportmiddel. De sidste 100.000 kr bruger du på udbetaling af ny MC samt gemmer lidt af dem til ekstraudstyr. Så er du allerede godt kørende i ny bil og ny MC.

• #24   22. jan 2008 nemli smiley eller køb en importeret ældre golf diesel 20 km/l med max streetrespekt ! fordi du er helt og aldeles ligeglad med bilen smiley man bliver altid lukket ind i køen med en gammel bulet spand smiley og den nyeste fedeste kværn du kunne tænke dig ...
    så den i vinkel

• #25   22. jan 2008 mc - biler er uiteressante

• #26   22. jan 2008 Biler = transport
    Mc = Køre glæde...

• #27   22. jan 2008 Køb en ældre diesel bil (husk på afskrivningen) og hvis du så ønsker en række 4'er så køb dog en GSXR K7 spritny som du kan få en klækkelig rabat på. En K8 koster som Carsten skriver 199.999,-!!!!
    Ellers er der jo tusindevis af alternativer hvor du kan få en 1-2 årig lækker racercykel til meget mindre end en R1'er! Husk på at ingen af os på landevejen bruger mere en max 30 % af mc'ens kapacitet når vi når op i de "tunge" drenge.
    Lad være med at sætte dig hårdere økonomisk end at det stadigvæk er sjovt!!!!!!

Pøj pøj med valget.

Mvh
    Poul

• #28   22. jan 2008 Var det mig der stod overfor det valg, så blev det billig vogn og dyrt legetøj smiley

Om du skal købe en ny maskine eller en lettere brugt, må dem der har forstand på det tage stilling til...

• #29   22. jan 2008 Du kan privat leasing en Mercedes A-klasse rigtig fin bil går ca 20 km/l det koster fra 2.000 og op efter alt efter KM om året.. Det er så inkl moms og service. Så skal du finde en lidt brugt R1 så du ikke skal tage den store afskrivning. Evt kunne være det en god ide at høre ETU forsikring ang både bil og MC de er rigtig billige.. Har selv lige tegnet min MC forsikring ved dem og jeg skal give under 10.000 for en helt ny GSXR 600 og det er min første MC.. Så hvis du har haft bil og MC i dit navn kan de sikkert lave noget som er rigtig godt for dig.. Bilen kan du skrive til mig om så skal jeg lave et tilbud til dig.. Kan evt også hjælpe med kontakten til ETU forsikring..

Hvis det så bliver for dyrt for dig. Vil jeg helt sikkert kigge efter begge dele på det brugte markedet.. Du kan helt sikkert finde begge dele til nogle ok penge.. Hvis det skal være diesel bil vil jeg sige du skal kigge på peugeot VW eller skoda.. De kører alle langt på literen og holder prisen rimeligt..

MVH
    AB

• #30   22. jan 2008 250 km om dagen i en Citroen C1 / Kia Picanto, eller lignende klasse, bliver man sq hurtig træt af. Det er jo det samme som at kører på en 2½'er cykel..... og en bil til 50K ville jeg sq ikke stole på, -til så mange km om dagen....

• #31   22. jan 2008 det ændrer da intet om bilen har kørt 0 eller 200000 km.
    så har den jo bare bevist at den kan smiley
    min varevogn har gået 1,200000 og den skal snart på tur til ungarn ..... har stadig ikke sagt en forkert lyd

• #32   22. jan 2008 Til så mange km. havde jeg sgu valgt en ordentligt bil..

• #33   22. jan 2008 Jeg ville vælge bilen nu, når det drejer sig om så mange km. Og så vente 1-2 år på at skifte mc'en ud.

• #34   22. jan 2008 Køb en peugeot 206 HDI fra 05-07
    Brug så resten til mc.

Kommentér på:
Uh, uh, uh, dilemma! Gode dyr er rådne

Annonce