3.414 visninger
|
Oprettet:
Bil køb/handel tilbage {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Har lige købt en brugt bil af en forhandler. Men nu holder den på værsted for 3 gang siden jeg har fået den 4 jan.
Er ved at være lidt træt af det, da jeg har købt den for at komme på job.
Så jeg ville hører hvordan er regler om at lade købet gå tilbage?
Håber i kan hjælpe.
/Henrik
dec 2005
Følger: 34 Følgere: 32 Emner: 48 Svar: 347
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 28 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 117
Prøver at kigge lidt på fdm.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Væsentlige fejl og mangler kan begrunde ophævelse af købet.
Kontakt FDM, de er ret så kontante overfor forhandlerne, brug pengene på en attest (inden bilen er 6 mdr = vigtigt).
JLL
sep 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 34
mar 2007
Lige et tillæg til Anders B's svar, principielt har du de fulde to års reklamationsret - og skal altså i hele perioden have dækket hvad man kan sige vil være "rimeligt", i de sidste 1½ år er det bare Møj svært at bevise, at det er rimeligt at forhandleren skal betale en vis andel - og bevisbyrden er som jeg husker det kundens.
JLL
mar 2007
Du vil muligvis nok vinde en sag, spørgsmålet er om du gider bruge 2 år på det, eller tage en bet på et par tusinde (afhængig af den prisklasse du nu har købt i)
JLL
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Der er fortilfælde hvor sådan noget er gået tilbage, men så kræver det knagende god dokumentation fra din side samt evet en tredieparts vurdering.
Find dog alle de fejl, du overhovedet kan de første 6 måneder, og få dem repareret.
Ikke det idelle forslag, men formentlig det, der kan virke:-)
jul 2007
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 102 Svar: 334
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 278
Man skal dog sometider lige huske på at det er en brugt bil og prisen er sat derefter...Så den der med alle fejl og mangler skal reperes på sælgers regning,, tror jeg ikke holder helt..fordi nogen af tingende har sandsynligvis også været der ved køb og hvis man selv ved det er det jo ikke sælgers problem,,
Og du kan jo feks. ikke bare køre ind i en kantsten og så køre til forhandleren og sige fælgen har "haft" en ridse fra starten af og han skal give dig en ny.. sådan hænger det jo heller ikke sammen..
selvfølgelig pisse ærgeligt du har din bil på værksted for 3. gang..
mar 2007
Indenfor de første 6 måneder opererer man med formodningsreglen. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra start af
Derfor, FDM attest, få klarlagt ALT hvad de er af fejl, forelæg det for forhandleren, og få et forlig baseret på dette - surt show at være brugtvognsforhandler (og måske i mange tilfælde ikke helt rimelige betingelser), men lov er nu engang altså lov.
Mvh
JLL
jul 2007
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 102 Svar: 334
Bil køb/handel tilbage