{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Allan F
Allan F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Fragt af MC på sjælland {{forumTopicSubject}}

Hej MC´ister smiley
Jeg skal have fragtet en brugt motorcykel fra Roskilde til Helsingør da jeg ikke selv kan hente den og ikke kender nogen der kan gøre det for mig.
Forhandler vil have 2500 kr. for det smiley

Er der nogle herinde der har erfaring og en mening om det kan være rigtigt? Og evt. kender en fragtmand der kan gøre det billigere?
Selvfølgelig med forsikring hvis der skulle ske min nye baby noget smiley smiley

Mvh
Allan

Edit: staveplade

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fragt af MC på sjælland
  • #1   4. jun 2020 Nu spørger jeg måske dumt.. men kan den ikke køre?

• Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jun 2020

#2   4. jun 2020 Jo, det kan den smiley
    Men det varer et par uger før jeg har kortet så vil helst ikke køre selv.
    Planen er at få den hjem, og så rende og nusse lidt om den inden kortet er på plads smiley

• #3   4. jun 2020 hvad er det for en mc? har du ikke en kammerat med stort kort? tænker at det var nemmere og meget billigere..

Ellers kan man vel lokke en til at køre den hjem for dig for en plov, hvor du følger efter i bil

• #4   4. jun 2020 Endnu et dumt spørgsmål. Du har ikke bil med anhænger eller kender nogen der har ? Jeg har lige hentet en i jylland og lejede en trailer på shell tanken for 200kr for 4 timer og 450kr for en dag. Det er en flyttetrailer kalder de den. Lukket trailer.

• Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jun 2020

#5   4. jun 2020 #3
    Nej den mulighed er der ikke.

Fedt, det var en mulighed.
    Havde jeg ikke lige tænkt på

• #6   4. jun 2020 Du kan også låne en gratis trailer i fx IKEA og køre den i den - der er øjer inde i kassen til fastspænding.

• #7   4. jun 2020 Jeg kan hente den og Lev for 700 kr

• Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jun 2020

#8   4. jun 2020 #4
    Nu spørger jeg nok dumt, men gjorde du det alene?
    Og der var mulighed for at surre den ordenligt fast?

• #9   4. jun 2020 Hentede den alene. Satte cyklen på tværs.. Eller så på tværs af traileren den nu kunne. Og det eneste bånd/surre havde jeg hen over sædet. Og så gik turen ellers hjem fra jylland... Ingen problemer

• #10   4. jun 2020 #9 Det vælter ind med dumme spørgsmål.. Men havde du en rampe med, eller løftede du/i den bare op i traileren,, Overvejer lidt det samme nummer, at bruge en trailer og hente i Jylland.

• #11   4. jun 2020 Når jeg har kørt med lukket trailer har jeg taget en rampe med. Der er ingen grund til at ødelægge sig selv

• #12   4. jun 2020 kør og skid på loven

• #13   4. jun 2020 Bo skulle du ikke hellere smutte i netto efter nogle pistacienødder

• #14   4. jun 2020 Nu vi er i gang med de dumme spørgsmål, Allan..
    Har du så bare købt en mc, uden at prøvekøre den først?
    Eller er den bare så lækker, at du måtte eje den?

• #15   4. jun 2020 #13 HAHAHAHAHAHAHA smiley

• #16   4. jun 2020 tag imod tilbuddet fra #7 det lyder da ok hvis du gerne vil ha den hjem og nusse , det kan jeg da godt forstå du vil smiley

• #17   4. jun 2020 Den trailer som jeg lejede på tanken var som sagt lukket, og derfor havde jeg ikke brug for en rampe da bagenden på traileren fungerede som rampe når man åbner den.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #18   4. jun 2020 Metoden i #9 er en god måde at få smadret cyklen på. En strop er ikke nok - mindst en på hver side, og så forhjulet op i hjørnet. Stropperne skal trække frem og ned.

• #19   5. jun 2020 #18 Nu var det en yamaha dragstar jeg hentet som er forholdvis lav, og i denne omgang var det rigeligt med forhjulet i hjørnet og baghjulet mod modsatte væg og dermed en strop hen over sædet. Den klaret da turen fra jylland til sjælland uden problemer.
    Men jeg kan godt være enig i at en større cykel eller sportscykel nok skal stå og spændes fast på en anden måde.
    Og nej jeg var ikke bare heldig. Cyklen kunne ikke røre sig en cm efter den var spændt fast.

Lige som de fleste andre her inde er deres cykel deres baby, og selvfølgelig køre jeg ikke flere 100 km uden at være sikker på den var spændt fast.

• #20   5. jun 2020 Nu har jeg kørt med nok 500 MC/er de sidste mange år... uden der er kommet en skade på en eneste,,,
    Køre altid forhjulet mod tralleren og bruger altid 2 på hver side af mcen og 1 til forbremsen og så sætter jeg den i gear..
    Man kan hive i mcen og den rykker sig ikke en mm på den måde .....

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #21   5. jun 2020 #19 - Selvfølgelig er der forskel på hvilken MC vi snakker om, men en god regel er at man altid låser med stropper - dvs mindast en på hver side som #20 forklarer.

Jeg har selv en forhjulsholder stående i kassevognen altid, så 2 stropper virker i mit setup, stort set uanset hvilken cykel der skal stå deromme.

Men stiller man en sportscykel som du forklarer, og kun lader den stå med en enkelt strop over sædet, så vidner bunken af smadrede kåbedele i min skraldecontainer, om at det nemt kan gå galt. 2 cykler indenfor kort tid, begge læsset af folk der havde læst at en enkelt strop var nok... smiley

• #22   5. jun 2020 Har selv gode erfaringer med fragtopgaver .dk.
    Du får typisk 3 tilbud og er du flexibel med datoen er det meget billigere end forhandleren..

Kommentér på:
Fragt af MC på sjælland

Annonce