Koblingsjustering på TL 1000 Koblingsjustering på TL 1000
Jeg har lige købt den TL 1000 ved forhandler og første gang jeg gav den max. hane så fedtede koblingen, forhandler sagde jeg skulle løsne justere skruen ved grebet lidt så den fik lidt mere frigang og det gjorde jeg så og så fedter den ikke, men tilgengæld går gearskift så meget stramt når den er kold, så har jeg justeret skruen gradvist udad indtil gearskift går lækkert igen, kører meget pt. og nu her gav jeg den noget hane for at teste justeringen og nu fedter den lidt igen ?
Næste skridt tænker jeg er at prøve at skifte olien ?
Har hørt at TL 1000 kører bedst med halvsyntetisk ?
Men jeg har godtnok aldrig ejet en mc før der var så fintfølende med den skide stille møtrik ved koblingsgrebet, vi er vel enige om at den bare skal stilles så der er 5=10 mm frigang ?..sådan har jeg ihvertfald altid stillet den på de cykler jeg har haft og det har virket fint, alternativt skal der nye koblingsplader i dyret siger forhandler, så no probs. der er garanti på, men undre mig..?
jul 2013
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 277
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
Alternativt har de hældt noget olie på koblingen ikke bryder sig om, selvom det er teoretisk, for jeg går da ud fra at et autoriseret værksted ved hvad olie sådan en skal ha’
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 26 Svar: 85
Har du andre greb på? Måske de resultere i mindre kabelvandring så du ikke har bevægelse nok, når der er korrekt frigang.
Måske en grundjustering af koblingen, hvis det er muligt på sådan en TL'er.
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
Jeg ringer til forhandler imorgen, jeg ser ikke noget forkert i at de kommer med et par fif til hvad jeg selv kan prøve inden den endelige dom om død kobling bliver stillet
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
Har hørt at Motul 5100 10W40 og Castrol power 1 10W40 skulle være rigtig godt.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
S har jo kabel og R har hydraulisk.
Med kabel er den lidt mere bøvet at justere, for der er også en snegl nede på siden af motoren, som vil give præcist de problemer du beskriver, når den er slidt.
Løsning; man skifter sneglen og får den justeret korrekt.
Er det en R, så lufter man koblingen ud korrekt. Glider koblingen så stadig, skifter man pladerne.
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 51 Emner: 30 Svar: 818
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
Jeg skal bare lige have den kobling til at spille, og ude i fremtiden vil jeg gerne have en anden bagdæmper på og en powercomander, men Rom blev ikke bygget på en dag jo
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 51 Emner: 30 Svar: 818
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 51 Emner: 30 Svar: 818
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
Har fået rullet en del ture nu og jeg må sige jeg er imponeret af det ryk der er i sådan en, man kan sgu få overhalet i en fart, det er jo ellers vældig trafik sikkert
Hvad skete der i de situationer du nævner hvor du var ved at blive smidt af ?
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 51 Emner: 30 Svar: 818
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
Siden jeg købte dyret har den ikke været glad for hvis man kører langsomt for lave omdrejninger og fedter med gassen, så kunne den periodisk hoste og hakke osv. indtil den får noget gas igen ?
Det har jeg jo grublet noget over og eksperterne siger powercomander, men i forgårs fik jeg den geniale idé at prøve og pille db killerne ud af potterne..olala..det gjorde satme underværker, MEGET bedre motorgang !
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.950
Den var det det man kalder et on/off forhold.
Den lød godt og gik godt, men min var mandags modellen der fik alle de børnesygdomme de havde dengang, rotations dæmper skiftet, tanken blev utæt og blev skiftet, kobling blev skiftet men skvadder nossen kendte ikke en moment nøgle så døjede efterfølgende med olie lækage, den fes hele ecu’en af.
Den ødelagde to sæt potter, det var jo ikke Suzukis skyld men fandme træls. Købte noget engelsk Wolf Racing, det første sæt carbon holdt ikke et døgn inden de flækkede, næste sæt nogle uger så mistede den hele bagenden af den ene potte midt under kørsel, potten blev så kørt over af en varevogn.
Døjede efterfølgende med at kobling fedtede, tror de havde den en 3-4 gange til justering uden det blev godt. I de to år jeg havde den holdt den mere på værksted end jeg kørte på den. Det blev så nok og byttede den med en Kawazaki ZX9.
Men havde også sin charme, den var rå på en underholdende måde, noget helt andet end en 2 hjulet Hyundai Getz som SV modellerne.
Billede fra Thy Træf 1997, det var tider.
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
Jeg er sgu ellers glad nok for mit køb, og jeg har intet imod der skal fifles lidt med det, på onsdag bliver kobling ordnet og så er den 1oo% klar..iøvrigt er det den første mc jeg har ejet der overhovedet ikke drypper med olie som i intet overhovedet, ikke en dråbe at spore nogen steder om den så har fået tæsk i flere timer
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 51 Emner: 30 Svar: 818
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 51 Emner: 30 Svar: 818
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.950
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
Jeg havde ingen problemer med at lave nogle svejsninger der var væsentlig kønnere ihvertfald uden dog at være smed eller hvad de nu er dem der laver sådan noget ?
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 51 Emner: 30 Svar: 818
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
Alle de der 80’er og 90’er kværne som man gik og drømte om engang men ikke havde råd til at købe, de koster jo ikke en skid nu
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 51 Emner: 30 Svar: 818
Men så igen, den jeg har nu, kører vel Max 1000 km i året.... Så går nærigheden op i mig.
Koblingsjustering på TL 1000