1.319 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Koblingsjustering på TL 1000 Koblingsjustering på TL 1000

Jeg har lige købt den TL 1000 ved forhandler og første gang jeg gav den max. hane så fedtede koblingen, forhandler sagde jeg skulle løsne justere skruen ved grebet lidt så den fik lidt mere frigang og det gjorde jeg så og så fedter den ikke, men tilgengæld går gearskift så meget stramt når den er kold, så har jeg justeret skruen gradvist udad indtil gearskift går lækkert igen, kører meget pt. og nu her gav jeg den noget hane for at teste justeringen og nu fedter den lidt igen ?
Næste skridt tænker jeg er at prøve at skifte olien ?
Har hørt at TL 1000 kører bedst med halvsyntetisk ?
Men jeg har godtnok aldrig ejet en mc før der var så fintfølende med den skide stille møtrik ved koblingsgrebet, vi er vel enige om at den bare skal stilles så der er 5=10 mm frigang ?..sådan har jeg ihvertfald altid stillet den på de cykler jeg har haft og det har virket fint, alternativt skal der nye koblingsplader i dyret siger forhandler, så no probs. der er garanti på, men undre mig..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Koblingsjustering på TL 1000
  • #1   24. maj 2020 Jeg havde ikke rodet med noget som helst. Kør den tilbage og bed dem udbedre det. Om det er olie, plader eller noget helt tredje må forhandleren jo finde ud af. smiley

• #2   24. maj 2020 Simon, Tjoo..det bliver måske også resultatet, finjusteringer må man jo regne med selv at stå for når man køber sådan nogle gamle sager vel, altså den kører satme dejligt ellers :)..men skal der nye plader i dyret så sætter forhandler dem i på garantien det er vi enige om, men jeg krydser ikke det halve af dk for at en mekaniker evt. justere lidt på en skrue smiley

• #3   24. maj 2020 det var nok bedre at skifte koblings pladerne, det lyder som det er der

• #4   24. maj 2020 Jeg har så godtnok heller aldrig ejet en mc der har så mange kræfter før, men princippet er jo det samme. Jeg hælder også til at der skal nogle nye plader i efterhånden, jeg synes det virker underligt den er så fintfølende ?
    Alternativt har de hældt noget olie på koblingen ikke bryder sig om, selvom det er teoretisk, for jeg går da ud fra at et autoriseret værksted ved hvad olie sådan en skal ha’ smiley

• #7   24. maj 2020 Kender ikke specifikt en TL1000, men at den skulle være fintfølende på koblingsjustering lyder mærkeligt.

Har du andre greb på? Måske de resultere i mindre kabelvandring så du ikke har bevægelse nok, når der er korrekt frigang.

Måske en grundjustering af koblingen, hvis det er muligt på sådan en TL'er.

• #8   24. maj 2020 Brian, den er helt standart, greb osv. er originalt.

• #9   24. maj 2020 den som solgte dig mc, vil ikke bruge penge på koblingsplader, derfor holder de dig hen med forskellige synspunkter ifht olie

• #10   24. maj 2020 Bodie: Det var ikke for at hænge forhandleren ud, men blot for at høre om mulige løsninger på problemet, jeg kan forstå der nok skal noget rep. af kobling til.
    Jeg ringer til forhandler imorgen, jeg ser ikke noget forkert i at de kommer med et par fif til hvad jeg selv kan prøve inden den endelige dom om død kobling bliver stillet smiley

• #11   25. maj 2020 #10 nej det okay

• #12   25. maj 2020 Min gamle Tlr var meget følsom over for olie. Har oplevet at koblingen fedtede efter et service hvor jeg skiftede olie mærke.

• #13   25. maj 2020 Nik: Interessant, hvilken olie brugte du ?
    Har hørt at Motul 5100 10W40 og Castrol power 1 10W40 skulle være rigtig godt.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
    #14   25. maj 2020 TL1000 S eller R?

S har jo kabel og R har hydraulisk.

Med kabel er den lidt mere bøvet at justere, for der er også en snegl nede på siden af motoren, som vil give præcist de problemer du beskriver, når den er slidt.

Løsning; man skifter sneglen og får den justeret korrekt.

Er det en R, så lufter man koblingen ud korrekt. Glider koblingen så stadig, skifter man pladerne.

• #15   25. maj 2020 Sajmon, Det er en S og tak for input og jeg vender lige tilbage når jeg har fået snakket med værkstedet, så længe der er garanti på piller jeg ikke ved noget inden jeg har snakket med dem først smiley

• #17   25. maj 2020 Forhandler tager den ind onsdag morgen i næste uge og han er enig i det lyder til at noget skal skiftes i den kobling, spændt på hvad de finder ud af ? smiley

• #18   25. maj 2020 Ellers en herre fed cykel sån en tl1000s....

• #19   25. maj 2020 Ja jeg er også rigtig glad for den, der er dejlig ryk i sådan en..
    Jeg skal bare lige have den kobling til at spille, og ude i fremtiden vil jeg gerne have en anden bagdæmper på og en powercomander, men Rom blev ikke bygget på en dag jo smiley

• #20   25. maj 2020 Næææ nej, har du fuldstændig ret i. Det er den eneste cykel som har prøvet og smide mig af to gange. Det lykkes ikke for den. Men fuck den har en fed lyd, med de rigtige potter. På min sad ixil aneversery. FÅK noget bulder det gav.

• #21   25. maj 2020 Bertil det skal nok blive rigtig godt.....

• #22   25. maj 2020 John: Ja lyden er også dejlig, og nu du nævner Potter kunne jeg nok også finde på at få nogle andre på, jeg vil lige google lidt på dem du nævner smiley

Har fået rullet en del ture nu og jeg må sige jeg er imponeret af det ryk der er i sådan en, man kan sgu få overhalet i en fart, det er jo ellers vældig trafik sikkert smiley

Hvad skete der i de situationer du nævner hvor du var ved at blive smidt af ?

• #23   25. maj 2020 Vi kan kun blive enige. Savner min nogen gange. Kørte meget sammen med en makker dengang, han havde en r1, og når vi kørte inde i div byer, så var man ikke i tvivl om hvor jeg var. I lyskryds kunne man slet ikke høre den r1. Du skal lige prøve og tage et kig på mivv også, den med den store åbning. Tror altså også det kunne give noget godt torden vejr. Har på min 1200 bandit, en storm potte på, mage til mivv'en, og den giver altså en vidunderlig dyb hul lyd. Pisse fed lyd.....

• #24   31. maj 2020 Nogen gange kommer tingene bare til en smiley
    Siden jeg købte dyret har den ikke været glad for hvis man kører langsomt for lave omdrejninger og fedter med gassen, så kunne den periodisk hoste og hakke osv. indtil den får noget gas igen ?
    Det har jeg jo grublet noget over og eksperterne siger powercomander, men i forgårs fik jeg den geniale idé at prøve og pille db killerne ud af potterne..olala..det gjorde satme underværker, MEGET bedre motorgang ! smiley

• #25   31. maj 2020 Havde en TL 1000 S fra ny i 1997.
    Den var det det man kalder et on/off forhold.
    Den lød godt og gik godt, men min var mandags modellen der fik alle de børnesygdomme de havde dengang, rotations dæmper skiftet, tanken blev utæt og blev skiftet, kobling blev skiftet men skvadder nossen kendte ikke en moment nøgle så døjede efterfølgende med olie lækage, den fes hele ecu’en af.
    Den ødelagde to sæt potter, det var jo ikke Suzukis skyld men fandme træls. Købte noget engelsk Wolf Racing, det første sæt carbon holdt ikke et døgn inden de flækkede, næste sæt nogle uger så mistede den hele bagenden af den ene potte midt under kørsel, potten blev så kørt over af en varevogn.
    Døjede efterfølgende med at kobling fedtede, tror de havde den en 3-4 gange til justering uden det blev godt. I de to år jeg havde den holdt den mere på værksted end jeg kørte på den. Det blev så nok og byttede den med en Kawazaki ZX9.
    Men havde også sin charme, den var rå på en underholdende måde, noget helt andet end en 2 hjulet Hyundai Getz som SV modellerne.

Billede fra Thy Træf 1997, det var tider.

profilbillede
  • #26   31. maj 2020 Jan..haha..du ser ud som om du elsker den der ihvertfald smiley

Jeg er sgu ellers glad nok for mit køb, og jeg har intet imod der skal fifles lidt med det, på onsdag bliver kobling ordnet og så er den 1oo% klar..iøvrigt er det den første mc jeg har ejet der overhovedet ikke drypper med olie som i intet overhovedet, ikke en dråbe at spore nogen steder om den så har fået tæsk i flere timer smiley

• #27   1. jun 2020 Bertil, jeg synes det er dejligt og høre, hvor glad du er for den. Og så kan andres meninger og holdninger være total ligegyldig. smiley

• #28   1. jun 2020 John: ja sådan er det jo, det er ligesom med gamle veteraner..nogle ser et smukt klenodie og andre ser en bunke gammelt jern smiley

• #29   10. jun 2020 Opfølgning på koblingsproblemet, det trak lidt ud fordi det første sæt koblingsplader værksted fik hjem ikke passer til min model, men idag var lykkens dag, nye koblingsplader i og fik skiftet til halvsyntetisk olie samtidig med, mekaniker testede den i shorts ? og jeg skal den ondelynme love for den fik noget hane, en del mere end jeg ville have turdet ud af den vej :D..og nu fedter den ikke mere..fantastisk smiley

• #30   10. jun 2020 Fedest.... Det er satme dejlig når lortet bare virker....

• #31   21. jan 2021 Det blev et par Mivv potter som værksted havde liggende og jeg stod selv for at skære de originale ultra grimme flanger af forrørene og bygge dem om, cykel har fået kæmpe serviceeftersyn og lige ude og fyre den af frem og tilbage på havnen..der er ryk i pisset ! smiley

profilbillede
  • #32   21. jan 2021 Men det er lige koldt nok endnu smiley

profilbillede
  • #33   22. jan 2021 Det pyntede med udstødninger, de flanger der lignede også nogen en gør det selv VVS'er havde flikket sammen på en dag med tømremænd.

• #34   22. jan 2021 Ja og jeg undrede mig sgu da jeg kom til at kigge nærmere på forrørene, altså de originale svejsninger ligner virkelig noget der er løgn og der var svejse sprat og halløj, det er da utroligt at de i det mindste ikke lige pudser det lidt af inden de maler sådan noget og det er jo ikke fordi sådan nogle forrør er specielt billige vil jeg mene ?
    Jeg havde ingen problemer med at lave nogle svejsninger der var væsentlig kønnere ihvertfald uden dog at være smed eller hvad de nu er dem der laver sådan noget ? smiley

• #35   22. jan 2021 Det pyntede rigtig meget..... Kommer til og savne min en lille smule, nu når jeg ser dine billeder.... Herre fed kværn!!

• #36   22. jan 2021 John, du må da bare have dig en igen så smiley
    Alle de der 80’er og 90’er kværne som man gik og drømte om engang men ikke havde råd til at købe, de koster jo ikke en skid nu smiley

• #37   23. jan 2021 Lige nøjagtig.... Det kunne da godt være man skulle købe en på et tidspunkt.
    Men så igen, den jeg har nu, kører vel Max 1000 km i året.... Så går nærigheden op i mig.

Kommentér på:
Koblingsjustering på TL 1000

Annonce