1.645 visninger
|
Oprettet:
Honda CB 750 (1976) til 18000kr {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Ville lige høre jeres vurdering af en mc som jeg overvejer at købe..
En nysynet CB 750 fra 1976, den er ikke topstand optisk, men ser ganske fornuftig ud..fælge, bagdæmpere og udstødning er ikke orginale...
Har kun set cyklen på billeder, så har ikke checket motorgang og gearkasse...det vil jeg naturligvis gøre inden evt køb...
Hva sir i til prisen på 18K..bugdet rækker ikke til meget mere, og så mange nysnynet cykler over 500ccm er der ikke i den prisklasse...plus jeg synes retro cykler er top fede...
Kom gerne med for og imod hvis i har nogle gode råd..
Andreas
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 301
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 676
de bliver kun mere værd
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 59 MC-er: 13 Emner: 202 Svar: 808
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 97
Ja tænker også at sådan en model nok ikke falder så meget i værdi, så længe man holder den pæn og kørende...
Har kigget på ebay.de og mobile og der er prisen næsten den samme uden afgift, og der er tilsynladende masser af liv i de gamle CBer..
Skal kun bruge den til solvejr og søndagskørelsen, men det ville bare være surt/dyrt hvis med masser af reparationer når solen endelig viser sig...
Men en dag a ende op med restureret CB caferæcer ku bestemt være helt okay..:-)
Kom gerne med flere go inputs, og gerne om svagheder ved motoren gearkasse som jeg skal være specielt opmærksom på...
hilsen Andreas
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 97
og er skam også ganske indforstået med rep og løbende kærlighed...
Ja som du skriver kan man ikke få det hele, og specielt ikke i den prisklasse eller alder...
Er ikke så erfaren med et skrue på mc´s, kun fra lidt cross da jeg var knægt..men kan vel lære det med tiden, og selvom den så skulle tage et længere pit-stop i garagen er det stadig en voldsom fed cykel...
hmm tror sku jeg gør det, så må jeg se havd der sker..
Andreas
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 232 Svar: 20.616
Men passer man dem, og servicerer dem efter behovet, så holder de evigt.
/
Jesper
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
Jeg har engang haft en cb 750 fra 1978 i 11 år
Jeg kender alt til dem !
Vær opmærksom om den sveder olie mellem kølleriberne på topstykket ! det er lejebukne under knastaksel de 4 o-ringe (kaldet piratos efter sliket af samme navn) der er utæt.
problemet er du skal tage motoren ud at stellet hvis du skal lave noget på motoren og det er besværligt !
Svagheder ved CB 750:
Primærkæde dasker ved lave omdr.
org.knastkæde-stramer er ikke god skift til en aftermarket model.
Org. Ventilfjedre og og holder er af dårligt metal kan knække og smadre stempel.
gevind i topstykke er dårlige ! skift til helicoil gevind og brug loctite gevindlås så holder det tæt.
Pin-bolte der holder cyllinder og top dårligt stål ! kan kun spændes en gang hvis man vil undgå utæt toppakning.
Man kan stadig få en masse dele til Honda cb 750 bla en masse tun-dele
100 hk er mulig med racerknast og wiseco 836 ccm + mikuni carbs plus racer tændnings-anlæg.
Den er nem at rep. simpel teknik ! køb en haynes-manual og et godt topnøøglesæt og du er i gang.
hvis du har nogle spørsmål og vil have nogle gode links til cb 750 hjemmesider så send en besked.
hilsen Kenneth.
Honda CB 750 (1976) til 18000kr