{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Import af Kawa {{forumTopicSubject}}

Hej

Overvejer et hente en ZXR 750 92-95.

Jeg har gode muligheder for transport fra både: Tyskland, Italien, Polen, Bulgarien, Grækenland og nærliggende lande da jeg arbejder med transport dagligt.

Ved i hvor det bedste markede er (bedste priser og bedst vedligeholdelse)?

Derudover, hvis jeg køber en std. ZXR hjem, og så hiver en masse ekstraudstyr på før jeg har betalt afgiften, har det så indflydelse på den, eller kigger de mest på årgang, kilometerstand?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af Kawa
  • #1   15. jan 2008 Jeg har godt nok kun erfaring med Tyskland og England, men den jeg hev hjem fra Tyskland var fin. Jeg mener ikke mængden af ekstraudstyr har noget med afgiften at gøre når cyklen er over 6år, fik jeg at vide til toldsyn da jeg udfyldte et papir med ekstraudstyr på min bil i hvert fald.

• #2   15. jan 2008 Så dvs. de KUN kigger på km og årgang? Hvad med selve standen, for kunne jo ligeså godt få en omlakering når den alligevel ikke skal ud og kører for om et stykke tid. Men er jo også træls at gøre den pæn og så skulle bøde 10.000 ekstra for det. :- )

• #3   15. jan 2008 Eller kan man kører den til vurdering lige når man har hentet den, og så vente - hvad ved jeg - en 4 måneder med at betale afgiften uden at skulle fremvise cyklen igen?

• #4   15. jan 2008 Well ser du, der er 3 slags stand, middel, over og under. Der skal meget til både at få over og under. Ellers så har de bare et regneark der regner det ud efter nypris, stand, årgang og kilometer (mener jeg nok). Men hvis afgiften er for høj kan man jo bare klage, jeg sparet 40k på den måde.

• #5   15. jan 2008 Men er der ikke noget med det også kan gå den anden vej hvis man klager? Altså ender med at betale endnu mere hvis man er uheldig.

• #6   15. jan 2008 Jeg har selv importeret fra Tyskland (privat handel via E-bay) det var dog ikke en Kawasaki. Det var før ordningen med over/under middel stand. Den gang sparede jeg ca 10-20000 kr. Jeg mener ikke at der er så meget at spare længere hvis du vælger at handle privat i DK i vintermånederne. I alle tilfælde kan det ikke svare sig for dig at omlakere den inden toldsyn. Held og lykke

• #7   16. jan 2008 Eller tjek det selv på moto.it og søg på Motorrad transport i Google. Den vej slipper du for forhandler avance. Har tjekket markedet i Italien på enkelte modeller, og der er virkelig penge at spare, også i forhold til Tyskland (eg. 1000 eur på BMW GS 650)

Kommentér på:
Import af Kawa

Annonce