666 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Honda CBR900 Fireblade - egenskaber Honda CBR900 Fireblade - egenskaber

Hej alle!
Jeg går og kigger lidt efter en ny maskine og er blevet lidt tændt på en fireblade fra 93.
Jeg har læst en del steder at den er lidt "kantet" i styringen ved lave hastigheder, hvad fa.. betyder det?
Er der nogle derude der har erfaringer med maskinen generalt.

På forhånd tak,

Jakob


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CBR900 Fireblade - egenskaber
  • #1   22. jul 2005 Hej Jakob, kan sku godt forstå du er brændt varm på sådan maskine.. total fed.. har selv en fra 99, men hvad kantet styring ved lave hastigheder ved jeg ikke hvad du mener syntes ikke selv min er det.

    Anders


  • #2   22. jul 2005 Hej Jakob:
    Når en 93 Fireblade føles kantet i styringen ved lav hastighed, skyldes det det lille 16" forhjul. Man mærker det kun ved meget lav hastighed, under 40 km/t.
    Når du er vant til det tænker du ikke over det, det er nok mest folk, der er vant til at køre på andre R maskiner der bemærker det.
    Det kan fjernes ved at sætte et 17" hjul på Eks cbr 600
    Vfr 750 passer.
    Jeg forstå godt du er faldet for en Fireblade, det er en meget problemfri maskine. Jeg måtte igennem 17 motorcykler, før jeg fandt "lyset" en Fireblade. Min næste MC bliver en Fireblade og min næste bliver en Fireblade og min næste bliver en Fi...... og min.....


  • #3   22. jul 2005 Mange tak for de hurtige svar.
    Hvis det kun har noget at sige ved lave hastigheder er der jo ingen grund til panik... smiley
    Rygtet siger at det er en maskine med en meget pålidelig motor, men hvordan er den generelle finish/holdbarhed på en sådan maskine fra 93. Jeg ved godt at det er en gammel svend, men hvordan er den men rust og generalt slid. Grunden til jeg spørger er fordi jeg aldrig har haft Honda.

    Jakob


  • #4   22. jul 2005 Glemte lige en ting:
    Er den nogle svage punkter/ ting man skal være opmærksom på ved firebladen?


    Jakob


  • #5   22. jul 2005 Hej Jakob!!
    Jeg ved desværre ikke noget om dit spørgsmål, men kan da fortælle dig hvis du ikke vidste det at Franks mc er til salg:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2653



  • #6   22. jul 2005 Hej Jakob:
    En 93 Fireblade er ikke en gammel svend.
    Der er ingen svage punkter på en Blade, et lille et er at baghjulslejerne, særlig det miderste, slides lidt hurtigt.

    Men det er utroligt hvad man kan byde en Blade.
    Læs Bike nr 3 -2005 og 5 -2005. Det står alt hvad du
    måtte ønske at vide om Blader.
    Det er jo ikke uden grund at den var det mest solgte i England overhovedet.
    Den er også billig at køre på:
    Vi var 15 mc`er i Holland, Assen,Lige fra R6, Aprilla til Busa, Firebladen var den der brugte minst benzin på turen. Det overraskede også mig. R1 GSXr er da meget flottere, man kan jo ikke få alt, men sjov er den.
    Ja vi må se og få lavet den Firebladeklub.


  • #7   22. jul 2005 Haha godt ord igen... smiley
    Den er slet gammel i forhold til hvad jeg har nu...
    Tak for rådet ang. BIKE, jeg har lige tegnet abonnement.

    Rune: Tak for linket, men købet ligger desværre nok lidt ude i fremtiden, skal lige af med den gamle først.

    God weekend!!

    Jakob


  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #8   22. jul 2005 Hej,

    Jeg har selv haft en Blade fra '92.
    Efterfølgende er udelukkende 'efter min mening':
    Det med den lidt kantede styring ved lave hastigheder er rigtigt nok. Bladen kan bedst lide lange hurtige sving, med godt træk på baghjulet - små skape sving kunne jeg i hvert fald ikke finde ud af. Men lange hurtige (over 80km/t) æder den uden problemer. Når du lægger en Balde ind i svinget er den meget urolig - og du er ikke helt sikker på om det nu går godt - INDTIL du begynder at give gas ... godt med gas. Så køre den på skinder. Fuldstændig. Det er faktisk meget sjovt at prøve. Den skal bare have en stor nedlægningsvinkel og masser af gas - det er det den er lavet til.
    Stærke/svage sider ... hmmm ... Motoren er, efter min mening, den bedste motor der nogensinde er lave. Tilpas med krafter - en MC behøver ikke at have flere en 130HK for os almindelige dødelige, og det fedeste moment. Og den er uopslidelig. Jeg hørte om en engang der havde kørt jorden rund på en '92 Blade (vist nok 230.000 km) uden problemer. Han havde selvfølgelig lavet service hen af vejen, men ikke skiftet noget ud på motoren. Da han kom hjem (til UK selvfølgelig) lånte et MC blad cyklen for at teste den. De sagde at den nok havde tabt 5 - 10 HK men det var alt.
    Anyhow - forgaffelen og pakdåser er et svagt punkt. Det nederste forgaffelben er for kort, så inderbenet får let stenslag. Når disse begynder at ruste, river det pakdåserne i stykker.
    Koblingsskålen er også et svagt punkt. Chock koblingen bliver slidt, og begynder at ralse i frigear.
    På de første modeller ('92 og '93 mener jeg) var 2. gearet også et problem. Den hopper simpelthen ud under hård acc. Jeg kender ikke grunden, da min aldrig havde dette problem.
    Men det er vist også det hele. Alt i alt en meget pålidelig cykel, og meget anbefagelsværdig.

    Og en god weekend til jer også.

    CB


  • #9   23. jul 2005 Hej Christian
    Jamen du har fulstændig ret, det kan ikke skrives bedre.
    Ja jeg har skiftet pakdåse, men jeg monterer et sæt gaffelben beskyttere til 99kr.

    også god weekend til dig


  • #10   25. jul 2005 Tak for alle jeres indlæg.
    Nu har jeg da lidt viden jeg kan bruge når den næste maskine skal købes.


    Jakob


Kommentér på:
Honda CBR900 Fireblade - egenskaber

Annonce