1.317 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Brugtpriser mc kontra ny Brugtpriser mc kontra ny

Hej alle.
Er det bare mig eller er brugtpriser på mc ikke i den høje ende generelt?
Jeg tænker specielt på at man kan få en spritny Suzuki GSX 750 for 104.900 kr.
En motorcykel med 114hk og vel nok mere krudt end de fleste kan udnytte.
Bare en tanke....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugtpriser mc kontra ny
  • #2   4. maj 2020 Ja, Hans Henrik. Det kan du da have ret i smiley
    Og så tage 5 års garanti med.
    Tak for indspark ??

• #3   4. maj 2020 Jeg synes du har helt ret, jeg kiggede på MT07 den anden dag, og der kan man maks spare 12.000 ift. ny, men så er den også 5-7 år gammel og har kørt i hvert fald 6000. Med den besparrelse er der i mine øjne næsten ikke nogen grund til ikke at købe nyt. Sagen er nok en anden når man skal have en mc med endnu flere år på bagen smiley

• Hans A
    Hans A Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 5 Emner: 2 Svar: 32
    #4   4. maj 2020 Også min mening, at brugte er for dyre. Med ny får man også nyeste teknologi.

• #5   4. maj 2020 Måske fordi ejeren stadig skylder mange penge på mc og skal bruge dem for at indfri lånet.
    Der er også mange der tror at fordi der er skruet masser af alu lir på, eller mc’en er serviceret med nye dæk og kæde, så skal den nye ejer betale for det.

• #6   4. maj 2020 Den høje brugt pris kan først retfærdiggøres om 3 år når i skal af med den nye cykel i køber iår smiley
    men så er den jo også med det fede udstyr, alle de fejl en ny har er udbedret. Ja til den tid ville i til enhver tid vælge jeres brugte frem for en ny smiley smiley smiley

• #7   4. maj 2020 Det er bare lidt sjovt at tænke over hvor meget værdi en bil f.eks. mister i løbet af de første 2 år i forhold til en mc.

• #8   4. maj 2020 Generelt er alt man vil købe alt alt for dyrt, og alt man så vil sælge alt alt for billigt.

• #9   4. maj 2020 jeg synes at brugpriserne på mc er billige, men det er måske kun mig

• #10   4. maj 2020 Er enig i at mange brugte MCere holder en ret høj pris. -F.eks. en 10 år gammel Bandit 1250 til 85 af de lange. Det er helt sikkert en fin og alsidig MC men i den høje ende prismæssigt imho.
    Så er der jo de gamle som er konverteret til noget nær guld men til gengæld får man jo en masse glæder i værkstedet med i købet. Bare ikke relevant når man bor i storbyen og parkeringen foregår på gaden.
    Men selvfølgelig er tingene det værd som køber vil betale og når HH sværger til de gode gamle klassikere, så er det jo hjulpet på vej af spandevis af tid og viden samt sikkert et værksted der er reserveret til MC sjov. Det giver jo helt andre muligheder.
    Og skal man bruge den til iskiosken ved 20 grader plus eller er den det primære transportmiddel der skal bruges i alt slags vejr.

• #11   4. maj 2020 Personlige glædes jeg da ved at afskrivningen på ældre motorcykler ikke er højere. Min Super Tenere havde jeg i 5 år, solgte den for 2000 kr. mere end jeg gav. Ja havde brugt en 3-4000 kr. på diller daller, men kørte da så godt som gratis.
    Samne historie med min Thunderace, dog måtte den have nye støvhætter i gaffel samt nye skiver, men det er jo blot almindelig drift og vedligehold. Så kørte gratis igen uden afskrivning næsten.

• #12   4. maj 2020 Konklusion:
    Det er Onkel Jan der holder brugtpriserne kunstigt oppe.
    smiley smiley

• #13   4. maj 2020 Ja! Det ville aldrig blive min købmandsbutik der gik fallit.

• #15   5. maj 2020 Kloge Hans Bondeknold, dejligt at du ikke er gået til med corona, så vi alle kan læse dine sure opstød.

• #17   5. maj 2020 #14 prisen er høj på de gamle mcere, men er der nogle som vil købe det ??
    er det en drøm som ejeren har eller er den realistisk ??

• #19   5. maj 2020 ja når de ikke kan få dem solgt, kan de vel ligeså godt køre på dem he he

• #21   5. maj 2020 Lyder mere som et par gamle hjemmeværns mænd med podagra og forhudsforsnævring smiley

Kommentér på:
Brugtpriser mc kontra ny

Annonce