Pulverlak de forkerte steder ? Pulverlak de forkerte steder ?
Hej alle herinde.
Har bygget min vmax 1200 om,et kæmpe projekt og langt fra færdig.
Har bla selv sandblæst motoren (adskilt) fået den boret op ordnet toppe osv osv ...Tager kontakt til et pulverlak firma og tager motoren med til en pulverlaker..
Ingen problemer...jeg fortæller hvor der absolut ikke skal pulver på og bruger god tid til at fortælle(anlægsflader Hulder cylindergange osv og det var da heller ikke noget problem...fedt..i trykke hænder og afsted uden motor.
I dag ca 3 uger efter ringede telefonen og den var færdig...skyndte mig spændt ud for at se mit store arbejde endelig afsluttet så jeg endelig kunne komme hjem og begynde at samle med en masse lækre nye dele.....
Suk jammer og vrede ...på en palle lå min motor...med pulverlak næsten alle de steder hvor det ikke skulle være.Stort set alle anlægsflader havde fået en tur på begge motor halvdele helt ned i cylindergangene.
Jeg får at vide at jeg jo bare selv kunne have dækket den af og han havde brugt 8 timer på det . helligdage på den nederste motorhavdel og den ene top tog han ikke så tungt..
Køre rasende tilbage til cylinder service og viser ham resultatet med de ellers lækre 1430 cc hulder med pulverlak og topstykker med pulverlak hvor lejeskålende og knasterne skal ligge....(surt fjæs og meget rysten på hovedet og en honing...
og nu nærmer jeg mig mit egentlige spørgsmål..
pulver firmaet (hvis navn jeg ikke må skrive her ) vil købe et stort kar og lægge motoren i fortynder..er det nok? Skal det ikke i syre og sandblæses og hvad med cylinderne kan de tåle syren...er jo ikke alu men metal ?
Har ofret 17 klik hos cylinderservice på den motor så gider ikke de måske nemme løsninger....Hvad fanden gør jeg ...ser jo nok pt at motoren er ødelagt.....?
Hilsen Mikkel
Ps.søger svar og ikke spørgsmål om hvorfor jeg valgte pulverlak..
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Pulverlak kan kun fjernes mekanisk. Jeg mangler stadig at se det med held fjernet kemisk på alu ..
Små Helligdage kan forekomme, da det er noget sværere at styre pulver end vådlak. Men de kan som regel dækkes ved at give den en manuel tur til.
Hvis lakereren er dygtig så kan en motor sagtens dækkes af, men det er et stort arbejde. Især hvis den bliver sprøjtet i at automatisk anlæg.
Jeg plejer at lave nogle dæk plader i stål eller alu til at sætte på de store flader der ikke skal farves ....
Håber du finder ud af noget....
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Min erfaring med pulverlak er at de bedst fjernes mekanisk!
Jeg kan ikke se hvad det vil hjælpe at smide det i fortynder, da farvepartiklerne er bundet i en polymer. Man kan måske opvarme det til en temperatur, hvor polymeren nedbrydes, men om det kan gøres uden at påvirke motoren tvivler jeg desværre på.
Inden jeg selv investerede i en pulverlak pistol, fik selv malet noget ved en lokal pulverlakker. Af frygt for at ovenstående skulle ske, dækkede jeg selv alt af.
At de så alligevel måtte male det hele om, fordi det lykkedes dem at få sølvglimmer i den matsorte, det var aftalen de skulle male med, fordi de ikke holdt afstand til de efterfølgende emner eller ikke gjorde pistolen ordentlig ren, er en anden snak....
Tror du skal have en alvorlig snak med firmaet der udførte arbejdet, for man kan dække rigtigt meget af på 8 timer! Og du kommer til at bruge meget mere end 8 timer på rengøring og klargøring inden det hele skal males endnu engang.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.334
jeg kan som sådan godt forstå hvis du ikke stoler på dem, der er andre der har ovennævnte midler, men ring selv til dem og forklar sagen at den metode de bruger ikke må være ætsende
jeg håber ikke du har betalt dem allerede for var det mig havde de fået en hvis finger stukket i hovedet
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.334
så er de køreturen værd.. jeg tager turen derned selv når jeg er færdig med mit projekt, for de er rigtige dygtige netop inden for det felt der hedder mc og motorer og så er de ikke bange for at lakere samme stumper i flere farver, har nu været ved 2 "industrimalere" og resultatet er bare lige skuffende hver gang, det bliver du næppe ved HH
http://hhpowdertech.dk/
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
http://hhpowdertech.dk/priser#&gid=1&pid=1
Pulverlak de forkerte steder ?