664 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvilken "kvalitetskæde" kræver 125 cc maskine Hvilken "kvalitetskæde" kræver 125 cc maskine

Kunne det erfarne MC-folk oplyse den mest optimale kædekvalitet til en beskeden 125 cc - maskine..
Jeg er blevet TRÆT af at skulle stramme kæde efter hver ca. 300 km - MCen har kørt 2900 km og ALTID velsmurt.
(Jeg må erkende at talemåden "Den der smø´r godt - kø´r godt desværre ikke helt holder når det gælder de billige MCere... smiley .)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken "kvalitetskæde" kræver 125 cc maskine
  • #1   24. apr 2020 Det kommer jo an på hvilken størrelse kæde den kører med.

• #2   24. apr 2020 Hvis du har slidt kvalitetskæder op, så prøv at finde kædehjul til en kraftigere kæde. Dimensionsskitserne hos jtsprockets.com er din ven smiley

• #3   24. apr 2020 Find den DID kæde som passer på din MC og er der flere varianter som f.eks XVM - så vælg den bedste (som regel den dyreste smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
    #4   24. apr 2020 Den 125ccm jeg gætter på du har, har slet ikke kæde - den har kardan.

Men jeg gætter jo også bare, for du fortæller ikke noget om hvilken MC det er. Du har heller ikke oprettet den... smiley

Havde du gjort det, kunne jeg nemt have peget dig i retning af det rette kædekit... smiley

Som #3 ikke skriver, så er en DID ZVM-X noget af det bedste markedet kan tilbyde... smiley

• #5   25. apr 2020 Sajmon: Det var det en spøjs måde at besvare mandens spørgsmål på! Hvis du istedet for at bruge tid på at anklage manden for at lyve, tjekkede de beskedne 2 andre tråde han har oprettet, så ville du ret hurtigt finde ud af at Knud C med stor sandsynlighed kører en Keeway RKS 125.

- Jvnf. https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/627278-kaedespaending______

Tror ikke Knud C hverken lyver eller er senil dement, så han fejlagtigt går rundt og forestiller sig at han strammer kæde op på sin kardan drevne MC, men ja, han kunne godt have brugt 30sec ekstra på at skrive hvilken mc han kører smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
    #6   25. apr 2020 Hvor beskylder jeg nogen for at lyve?

Du beskriver problematikken udmærket i den sidste linje du selv skriver... smiley

• #7   26. apr 2020 Kan sagtens køre op mod 1.000 km mellem hver kæde-opstramning på min 125cc Geely. Kæden er blot en standard 428-kæde (RK vist nok) til ca. 150 kr. Men som #2 er inde på, har kvaliteten af kædehjulene nok noget at sige i dette tilfælde (kører selv med JT-sprockets).

Du skriver, at kæden er velsmurt, men måske en Scott-Oiler kunne være en løsning?

• #8   26. apr 2020 Altså hvis du snakker om kæden på en Keeway RKS 125, så kan du lige så godt forberede dig på at stramme den op ofte.

Havde selv en og det var en hyppig opgave.
    Heldigvis tager det da ikke mere end 2-3 minutter.

• #9   26. apr 2020 Har givetvis også noget at gøre med, hvordan gummi chock-koblingen i bagnavet er konstrueret. Havde på et tidspunkt en Haojin 125 (Honda CG 125-klon), hvor chock-koblingen blot bestod af 4 gummi-bøsninger, af den type man finder på mange af de mindre Honda'er fra 70'erne. Og det er ikke særlig effektivt til at skåne kæden, uanset hvor godt man smører = hyppige kæde-opstramninger. På min Geely (Suzuki GS 125-klon) er der tale om en helt anden konstruktion, der tydeligvis er langt bedre til at skåne kæden smiley .

• #10   27. apr 2020 "Ædru russer": Du må fortælle mig hvordan man strammer kæde på 2 - 3 min: Jeg bruger 5 gange så lang tid..
    Som jeg ser det har det MEGET med sikkerhed at gøre, både 100% ens på begge sider og endelig sikker tilstramning af baghjul.
    Jeg glemmer nok aldrig "da jeg var dreng": Havde skiftet foreste kædehjul og det løsnede sig i farten (heldigvis kørte jeg ligeud, men uha, uha da,da..)

• #11   27. apr 2020 Men jeg takker naturligvis.....

Kommentér på:
Hvilken "kvalitetskæde" kræver 125 cc maskine

Annonce