{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

så er det nu vi skal passe på {{forumTopicSubject}}

ja så er det nu vi skal passe ekstra på i rundkørslerne LARS LANDMAND er ude og høste og smider ALTID sit overlæs i det sving hvor vi køre.

Det er virkeligt noget der kan bringe mit pis i kog, når der ligger korn eller jord i svingene, de fatter ikke hvor farligt det er. var lige ved at smide den sidste år med under 10 km i timen skulle køre ud af en rundkørsel bagved en bil så jeg så ikke lige at der var lidt korn.

hvis man ser en fucking knolde sparker der smider korn og køre videre hvad skal man så gøre???

her er gode råd dyre

Søren

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så er det nu vi skal passe på
  • #1   18. jul 2005 ved at landmanden har pligt til at rengøre vejene for det jord som de slæber med fra markerne... De kan faktisk godt straffes for det skulle jeg mene, - men ved ikke hvordan ordensmagten forholder sig til det i praksis...

Offslow

• #2   18. jul 2005 jeg ved godt at de skal gøre rent efter sig selv. det lærte jeg da jeg selv tog kort, men de gør det jo ikke... det er lidt lige som de Irakere der springer sig selv i luften. dem kan man heller ikke forklare at det er dumt og det ikke hjælper.

Jeg føler mig en smule magtesløs.

lige pludselig ligger man der sku.

Søren

• #3   18. jul 2005 Hvordan mon landmanden vil reagere hvis man forsøger at køre foran ham og stoppe, hvis man ser han spilder en ordentlig portion ?

• #4   18. jul 2005 Lave traktortræk med ens kværn, sammen med de andre kalvdaskere?

• #5   18. jul 2005 ja, det er ikk for heldigt... men det er landmandens forsikring der kommer til at dække skaderne der kan erstattes, hvis hans jord, korn mv er skyld i uheldet...

• #6   18. jul 2005 lige en lille trøst... smiley

• #7   18. jul 2005 Ronni: Men det kan godt være lidt svært at identificere hvilken landmand som har "tabt" sit korn i et sving, hvis man ikke kører lige bag ham, men fx kommer 15 min senere smiley

Men hvis man ser en tabe noget korn, bør man vel enten få ham til at holde ind, eller notere pladen og give den til politiet.

• #9   18. jul 2005 det er som regel vognmænd der kører med kornet

• #10   18. jul 2005 "I skal fandme bare køre efter forholdene"
    Vill min Fatter sige....han er bonde!

Har hørt flere historier hvor folk har brokket sig over dårlig oprydning efter vejarbejde, gyllekørsel osv.
    Sjældent at det fører til noget andet end bøvl.

Sågar var en jeg kender indvolveret i en sag hvor der i et ligende tilfælde blev ringet efter Politiet.
    Politetiet kom lettere irriterede over at skulle køre på landet og fortalte at hvis der ikke kunne findes en mindelig løsning mellem parterne kunne de begge få en bøde der ville kunne mærkes smiley

• #11   19. jul 2005 Som Ansat hos landmand og dermed en af dem der ligger og køre traktor på vejene vil jeg vil mene at det bedste er at snakke med landmanden. Men gør det i en venlig tone til at starte med. Der er ikke noget der er bedre til at skabe en større diskution end hvis man starter med at råbe af hinanden. Hvis han så ikke er til at snakke med så er det iorden at ringe til politiet. De fleste landmænd gør alt hvad de kan for at holde vejen ren eller rense vejen til fyreaften hvis den er blevet beskidt. Men som altid er der nogle der ikke gør en skid.
    Så snak med ham hvis i ser hvem det er der sviner vejen med fx. korn.
    Hvis det er jord eller andet der ligger der hvor han køre ind eller ud af marken skal der være sat skilte op og vejen skal renses om aftenen når han er færdig, ifølge loven.
    Men pas på der ude det er ikke altid til at se for landmanden hvis han taber lidt korn.
    Håber ikke der er nogen der kommer til skade der ude pga os BØNDER for det ville jeg sku også blive sur over.
    Søren

• #12   19. jul 2005 hvad så egentligt med alle dem der stiller deres træls markvandere så de absolut skal gøre hele vejen drivvåd? kan man også melde dem for det?

• #13   19. jul 2005 Det er en af de ting jeg ikke lige er klar over.
    Men det handler sku om at være vågen ude i trafikken. For en uge siden kørte jeg ud af nogle småveje, da jeg pludselig opdagede at vejfolkene havde været ude og ligge nye sten på vejen. De havde bare glemt at sætte advarselsskiltene op. Jeg fik bremset ned og vendt om men for helvede det kunne let være gået galt.

Kommentér på:
så er det nu vi skal passe på

Annonce